Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-01@12:56:51 GMT

تلفن همراه ۳۰ درصد گران شد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۷۸۵۴

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  ابراهیم درستی درباره وضعیت تغییر قیمت گوشی تلفن همراه اظهار داشت: قیمت کالا‌های الکترونیکی و یا هر کالایی که وارداتی باشد وابسته به نرخ دلار و ارز است، موضوع دیگر بحث ثبت سفارش و تخصیص ارز تاثیرگذار است.

 

وی افزود: به دلیل شیوع کرونا، تعطیلی مدارس و دانشگاه و نیاز دانش‌آموزان و دانشگاهیان به آموزش از راه دور، میزان تقاضا افزایش یافت و قیمت‌ها نیز رشد کرد که امیدواریم با ایجاد سهولت در پروسه‌های اداری و تخصیص ارز این مشکلات مرتفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه گفت: قیمت تلفن همراه به طور میانگین ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش یافت، اما در کل قیمت‌ها وابسته به نرخ دلار است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: اکنون واردکنندگان گوشی تلفن همراه تا ۱۸ درصد سود حاصل می‌کنند و در این بین مغازه‌دار کمترین سود را می‌برد. به دلیل اینکه وضعیت ارز در نوسان است و امکان واردات سخت شده قیمت‌ها روند افزایشی گرفته است.درستی بیان کرد: در حال حاضر ۷۰ تا ۷۵ درصد بازار متقاضی گوشی با قیمت ۳.۵ تا نهایت ۵ میلیون تومان است، ۲۵ درصد هم گوشی‌های گران قیمت خریداری می‌کنند.

 

وی درباره تاثیر خروج سامسونگ و ال. جی از ایران بر بازار نیز گفت: باید بپذیریم که ما تحریم هستیم و شرایط قیمت نفت و بدتر از آن هم کرونا، به این مشکلات دامن زده و روی اقتصاد ما اثر گذاشته است. وقتی یک برند از ایران می‌رود باید کسانی باشند که بتوانند بازار را بدست بگیرد، بازاری که ماهانه یک تا یک و نیم میلیون گوشی تلفن همراه نیاز دارد باید از سوی یک برند تامین شود اکنون گوشی تلفن همراه جزء ضروریات یک خانوار است، ما باید مدیریت کنیم که کمترین آسیب و هزینه را داشته باشیم.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه درباره وضعیت قاچاق نیز اظهار داشت: اکنون موضوعی به نام قاچاق در این صنف تعریفی ندارد، کالا‌ها رجیستر می‌شوند و امکان قاچاق وجود ندارد. این در حالی است قبل از اعمال طرح رجیستری ۹۰ تا ۹۵ درصد قاچاق صورت می‌گرفت.

 

تابناک

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کالاهای الکترونیکی اقتصاد جام نیوز دلار تلفن همراه ارز گوشی تلفن همراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۷۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از تلفن همراه با ۴۶ درصد بالاترین علت بروز تصادف است

سرهنگ فیروز کشیر معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره علل تصادفات  گفت:  یکی از دلایل اصلی افزایش تصادفات استفاده و مکالمه با تلفن همراه در حین رانندگی ‌بالاترین درصد یعنی ۴۶ را به خود اختصاص داده است و این موضوع حتی بدون استفاده از هندزفری نیز اتفاق می‌افتد. 

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: ارسال پیامک توسط رانندگان نیز به میزان ۳۷ درصد در بروز تصادفات نقش دارد. 

سرهنگ کشیر گفت: همچنین تحقیق نشان می‌دهد که مکالمه با هندزفری ۲۷ درصد و مصرف مواد مخدر ۲۱ درصد در میزان و دلیل تصادفات نقش دارند. 

او تصریح کرد: راننده از مواد مخدر استفاده کرده و پشت فرمان نشسته و باعث شده  روح و روان و سیستم اعصاب وی او تحت تاثیر قرار ‌بگیرد که از جمله تاری دید، کاهش شدید شنوایی، درگیری ذهنی و مغزی و درک نکردن فاصله از مواردی است که می‌تواند برای این راننده اتفاق بیفتد که نتیجه‌ای جز تصادف در پی نخواهد داشت. 

سرهنگ کشیر افزود: همچنین استفاده از نوشیدنی‌های غیرمجاز و مصرف روان گردان‌ها به میزان ۱۳ درصد در بروز حوادث رانندگی تاثیر دارند. 

او  بیان کرد: این اعداد و ارقام مواردی نیستند که بخواهیم با آنها شوخی کنیم. شوخی با این اعداد شوخی با جان و زندگی خود و خانواده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت
  • استفاده از تلفن همراه با ۴۶ درصد بالاترین علت بروز تصادف است
  • عکس | فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط رندهای ایرانسل؟
  • فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط‌های رند
  • همراه پرخرج
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد