Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@00:35:32 GMT

درخواست فوری فرانسه از ایران

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۹۰۸۲

درخواست فوری فرانسه از ایران

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در واکنش به گزارش جدید مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، همکاری فوری و کامل ایران با آژانس را خواستار شد.

به گزارش سایت وزارت خارجه فرانسه از سخنگوی این وزارتخانه سوال شده است: «بنا بر جدیدترین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران دارد به افزایش ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود ادامه می‌دهد و همچنین از دادن اجازه دسترسی به بازرسان به سایت‌هایی که فرض شده از آنها برای فعالیت‌های مشکوک در گذشته استفاده شده، امتناع می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شما چطور می‌خواهید ایران را به از سرگرفتن پایبندی به تعهداتش مجاب کنید چرا که تلاش‌های سه کشور اروپایی از ابتدای سال جاری شامل فعال کردن مکانیسم حل اختلاف برجام نتایج ملموسی نداشته است؟»

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در پاسخ، مواضع یکجانبه پاریس در قبال برجام را تکرار کرد و اشاره‌ای به عدم اجرای تعهدات سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس در خصوص جبران خروج غیرقانونی آمریکا از این توافق نکرد.

این مقام فرانسوی گفت: «ما تازه‌ترین گزارش فصلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره اجرای برجام را مطالعه کرده‌ایم که تایید می‌کند نقض توافق هسته‌ای برجام توسط ایران ادامه دارد. ما همچنان به برجام کاملا متعهد هستیم، (برجام) یک عنصر کلیدی در معماری جهانی عدم اشاعه و تنها راه برای اطمینان از صلح‌آمیز باقی ماندن برنامه هسته‌ای ایران است. به همین دلیل، ما به همراه شرکای سه کشور اروپایی 14 ژانویه مکانیسم حل اختلاف را کلید زدیم تا محلی برای گفت‌وگو در چارچوب دقیق توافق فراهم کنیم و هدف از این کار یافتن راه حل برای حفظ (برجام) بود. این گفت‌و‌گو به صورتی گسترده بین شرکای برجام و همچنین در سطوح دوجانبه بین سه کشور اروپایی، روسیه و چین و با ایران در حال انجام است تا از بازگشت ایران به پایبندی کاملش به تعهدات برجامی اطمینان حاصل شود».

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه افزود: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین گزارشی ویژه درباره عدم همکاری ایران در رابطه با وظایف شفاف سازی و راستی آزمایی منتشر کرد. ما درباره مشکلات گزارش شده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در رابطه با توانایی برای انجام بازرسی‌هایش نگران هستیم. ما به اتفاق شرکایمان از ایران می‌خواهیم کاملا و فورا با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند و حمایتمان را از کار تخصصی و بی‌طرفانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تکرار می‌کنیم».

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش جدید خود با اشاره به تولید ۱۳۵۶.۵ کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده ۴.۵ درصد در ایران اعلام کرد که در آخرین راستی آزمایی این سازمان، مقدار آب سنگین نیز به ۱۳۲.۶ متریک تن رسیده است.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه فرانسه درباره لزوم بازگشت ایران به تعهدات کامل برجامی در شرایطی صورت گرفته که این کشور به همراه آلمان و انگلیس، به تعهداتشان در این توافق و وعده‌های مکررشان به ایران درباره جبران خروج غیرقانونی آمریکا از برجام عمل نکرده‌اند.

310 310

کد خبر 1397442

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایران و فرانسه آژانس بین المللی انرژی اتمی آژانس بین المللی انرژی اتمی سخنگوی وزارت خارجه فرانسه سه کشور اروپایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۹۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، همکاری بین المللی، رشد و توسعه و انرژی سه محوری است که در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در داووس که امروز در ریاض، پایتخت عربستان سعودی و برای اولین بار در خارج از شهر داووس سوئیس افتتاح شد، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

این مجمع با شعار «همکاری بین المللی، رشد و انرژی برای توسعه» و با حضور بیش از هزار نفر از جمله سران کشورها، مقامات ارشد و کارشناسان بین المللی از بخش‌های دولتی و خصوصی به مدت دو روز ادامه دارد. برای بحث در مورد مسائل و تحولات مختلف اقتصادی جهانی.

این نشست فرصتی برای تصمیم گیرندگان از سراسر جهان است تا زمینه‌های مشترکی برای ایجاد تأثیرات مثبت جهانی پیدا کنند.

گفتنی است، با وجود اینکه داووس سالی یک بار برگزار می‌شود اما تأثیر آن بر اقتصاد جهانی قابل توجه است، زیرا مهم‌ترین مسائل جهان را برجسته می‌کند، هدف آن یافتن راه حل برای مسائل مطرح شده و دستیابی به ثبات سیاسی و اقتصادی در جهان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • کمالوندی: گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • امیر جدیدی در نقش منصور بهرامی ایفای نقش می‌کند
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی