Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@18:05:43 GMT

بیماری کاوازاکی با کووید ۱۹ چه ارتباطی دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۹۶۴۲

بیماری کاوازاکی با کووید ۱۹ چه ارتباطی دارد؟

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، دکتر عباس مومن زاده، فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان در پاسخ به نگرانی مطرح شده مردم در سامانه ۴۰۳۰ ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و وزارت بهداشت با اشاره به رابطه بیماری کرونا و کاوازاکی در کشور گفت: کودکان زیادی در ایران و دیگر کشورهای دنیا به کاوازاکی که یک بیماری قلبی و عروقی است مبتلا شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این بیماری در دنیا بسیار شناخته شده است، افزود: این بیماری باعث دیلاته (بزرگ) شدن عروق قلب می شود. برخی مطالعات نشان می دهد که کاوازاکی بعد از کرونا در کودکان بسیار شایع شده است و رابطه مستقیمی با کووید ۱۹ دارد.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان با تاکید بر اینکه مهمترین سوالی که در خصوص بیماری کاوازاکی مطرح شده این است که آیا در گذشته کودکان به این بیماری مبتلا شده بودند یا به کووید ۱۹، گفت: کرونا انواع مختلفی مانند سارس و مرس هم داشته است و تنها نوع در دنیا ویروس کووید ۱۹ نیست.

مومن زاده در ادامه با بیان اینکه هم اکنون کاوازاکی با دانه های مخصوص در بدن کودکان ظاهر می شود، تصریح کرد: همچنین کرونا هم با دانه هایی مانند بیماری کاوازاکی در بدن کودکان شایع شده است.

وی با اشاره به مباحثی که در خصوص مبتلا نشدن کودکان به کووید ۱۹ مطرح می شود، افزود: مطرح شدن این موضوعات بسیار اشتباه است چراکه احتمال ابتلای کودکان به کرونا ویروس خفیف یا شدید بدون داشتن هیچ علامتی، وجود دارد و باعث شود بیماری از کودکان به بزرگسالان انتقال یابد.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان بیان داشت: ممکن است نوزادان از زمان تولد به کووید ۱۹ مبتلا شوند اما شیوع این بیماری با مرگ و میر کمتری همراه است.

مومن زاده تاکید کرد: تشخیص ویروس کووید ۱۹ در کودکان بیشتر بر اساس ابتلای خانواده این کودک به کرونا ویروس است. تست های تشخیصی می تواند ابتلای کودکان به کووید ۱۹ را به صورت دقیق تری مشخص کند.

وی با بیان اینکه تعدادی نوزاد به دلیل ابتلا به ویروس کووید ۱۹ در بیمارستان امام حسین (ع) بستری شده اند، گفت: هنوز علت ابتلای نوزادان به این ویروس مشخص نشده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: جلیل سبحانی اکبر طبری مصطفی نیاز آذری علی دیواندری غلامرضا منصوری بیژن قاسم زاده کووید 19 بیماری کاوازاکی جلیل سبحانی اکبر طبری مصطفی نیاز آذری علی دیواندری غلامرضا منصوری بیژن قاسم زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۹۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مراسم  آغاز ادغام تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان که در پایگاه ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت نجفی گل شهرستان بیرجند برگزار شد  با اشاره به اهمیت تزریق واکسن پنوموکوک در پیشگیری از عفونت‌های ناشی از باکتری پنوموکوک مثل عفونت مغز و ریه گفت: در استان خراسان جنوبی همزمان با استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام و بوشهر، در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت سراسر استان تزریق واکسن آغاز شد.

شایسته با بیان اینکه این واکسن از سن دو ماهگی و در سه نوبت دوماهگی، ۴ ماهگی و یک سالگی به کودکان استان تزریق خواهد شد.، افزود: بخش اول واکسن از وزارت بهداشت تحویل و در مراکز بهداشت سراسر استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه هر سال حدود ۴۰۰۰۰۰ کودک زیر ۵ سال در دنیا به علت ابتلا به بیماری پنوموکوک جان خود را از دست می‌دهند، گفت:  کودکانی که به انواع شدید بیماری مبتلا می‌شوند و زنده می‌مانند، اغلب مبتلا به عوارض فلج دائمی، ناشنوایی یا آسیب‌های مغزی می‌شوند و استرپتوکوک پنومونیه (پنوموکوک) سبب سینوزیت، مننژیت، اوتیت مدیا، پنومونی، عفونت خون و سایر بیماری‌ها می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با واکسیناسیون کودکان از میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر (سالمندان، بیماران قلبی ریوی مزمن، نقائص سیستم ایمنی) به علت کاهش مواجه شدن با بیماری کاسته خواهد شد همچنین واکسیناسیون با کاستن از بار بیماری سبب کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌های وسیع  در مراکز درمانی کشور شده و از گسترش مقاومت دارویی در کشور نیز جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد