Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که مسئولین وزارت آموزش و پرورش از وزیر تا مدیرکل انجمن اولیا و مربیان این وزارت خانه تاکید بر بازگرداندن پول سرویس ایاب و ذهاب به دلیل تعطیلی مدارس دارند اما آموزش و پرورش شهر تهران به صورت جزیره ای جدا از وزارت خانه عمل می کند.

خبرگزاری شبستان، گروه اجتماعی، معصومه بدخشان: با شیوع کرونا کلید تعطیلی مدارس از سوم اسفندماه سال 1398 زده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعلام تعطیلی مدارس از سوی وزارت آموزش و پرورش به اطلاع خانواده ها می رسید.

 

در همان زمان، یکی از مشکلاتی که خانواده ها با وزارت آموزش و پرورش داشتند، همین اعلام های وزارت آموزش و پرورش بود که در آخرین لحظات روز داده می شد.

 

خانواده ها و دانش آموزان در بلاتکلیفی بودند که آیا فردا تعطیل هستند یا خیر؟ در نهایت از اعلام تعطیلی های روزانه به اعلام تعطیلی های هفته ای رسید و با اوج و جدی گرفتن ویروس کرونا ماه ها مدارس تعطیل شدند وخانواده ها نیازی به خدماتی همچون سرویس ایاب و ذهاب نداشتند.

 

دانش آموزان از اسفند ماه تا خرداد ماه به مدرسه نرفتند و سال تحصیلی به صورت غیرحضوری به پایان رسید و تنها امتحانات برخی از پایه ها به صورت حضوری در حال برگزاری است. با این وجود برخی از مدارس هزینه سرویس ایاب وذهاب را به صورت کامل یا به صورت چک از والدین گرفته بودند.

 

بلاتکلیفی در بازگشت پول اسفند سرویس ایاب و اذهاب

یکی از مطالبات خانواده ها بازگشت پول سرویس مدارساست که آموزش و پرورش هم مشکلی از این بابت ندارد اما محل بحثی میان خانواده ها در بازگشت پول از اسفندماه 98 است.

 

وزارت آموزش و پرورش در اعلام ها برای بازگشت پول سرویس ایاب و ذهاب دچار تناقض است و خانواده ها را در بلاتکلیفی گذاشته است.

 

 گاه اعلام می شود باید از ابتدای اسفند ماه 1398 پول به خانواده ها برگردانده شود و گاه اعلام می شود باید ازپایان اسفند 1398 پرداخت شود.

 

این درحالی است که وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری که با اهالی رسانه داشت درباره بازگشت پول فعالیت های فوق برنامه که شامل پول سرویس ایاب و ذهاب هم می شود گفت: «پولی که مدارس از خانواده‌ها دریافت می‌کنند باید بابت خدمات ارائه شده آموزشی باشد اما هزینه خدمات غیرآموزشی و کلاس‌هایی که برگزار نشده است باید برگردانده شود. ادارات موظف به پاسخگویی به شکایات و ابهامات هستند؛ درباره سرویس مدارس نیز باید شهریه بابت ارائه خدمات به ازای ماه‌هایی که مدارس برقرار بود، دریافت شود.»

 

ساز مخالف آموزش و پرورش شهر تهران در بازگرداندن پول

 

اما آموزش و پرورش شهر تهران تاکید دارد که باید هزینه سرویس مدارس اسفند ماه سال 98  هم حساب شود و پول شش ماه سرویس مدارس از خانواده ها کسر شود و مابقی آن بازگردانده شود. این موضوع را هم در قالب بخشنامه ای به مدارس ابلاغ کرده است.

 

نکته دیگر این است که سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در گفتگو با یک برنامه رادیویی اعلام کرده بود:هزینه سرویس مدارس از روز اول اسفند تا پایان سال تحصیلی به خانواده‌ها عودت داده می‌شود اما پس از آن مصاحبه صحبت های خود را پس گرفت و طی اطلاعیه ای از سوی آموزش و پرورش شهر تهران از بازپرداخت هزینه سرویس مدارس پایتخت از پایان اسفند ۹۸ تا پایان سال تحصیلی به خانواده ها خبر داد.

 

چرا باید سخنگوی آموش و پرورش شهر تهران صحبت های خود را که در شبکه های اجتماعی نیز بازتاب داشته تکذیب کند؟ آیا اشتباهی بوده است در گفتگویی که داشته رخ داده است یا تحت فشار مقام های بالاتر از خود حرف حقی که زده است پس گرفته است؟  در اینجا تکلیف پول خانواده ها چه می شود؟

 

پول سرویس در روزهای تعطیل رسمی مدارس گرفته نمی شود

 

این درحالی است که «نورعلی عباسپور»  مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش به خبرنگار شبستان در این ارتباط تاکید می کند: اصل این است که روزی تعطیل رسمی مدارس از سوی آموزش و پرورش اعلام شود، نباید پول سرویس مدارس محاسبه شود.

او بیان می کند: این موضوع را دوبار هم بخشنامه کرده ایم که هنگام پایان سال تحصیلی تسویه صورت گیرد و از مبلغ قرارداد هزینه سرویس مدرسه از روزهایی که از سوی آموزش وپرورش تعطیل اعلام شده به خانواده ها عودت داده شود.

عباسپور در پاسخ به این پرسش که چرا اداره کل آموزش و پروش شهر تهران تاکید دارد تا هزینه سرویس مدارس در اسفند ماه هم از خانواده ها گرفته شود می گوید:کسی نمی تواند خلاف بخشنامه عمل کند چون پیگرد قانونی دارد و این موضوع واضح و روشن است.

 

خانواده ها در انتظار بازگشت پول

در همین ارتباط، یکی از مادران دانش آموز ابتدایی که بابت یکسال تحصیلی دو میلیون و شیصد هزارتومان بابت سرویس مدرسه فرزندش به صورت کامل به مدرسه داده است می گوید: فرزندم دیگر از اسفندماه به مدرسه نمی رود و عملا باید از اسفندماه تا زمان پایان سال تحصیلی پول سرویس را به ما بازگردانند.

 

او بیان می کند: مدرسه در پیامکی از ما درخواست یک شماره کارت کرده است اما با گذشت نزدیک به دوماه هیچ پولی پرداخت نکرده و این بهانه را می آورد که همه خانواده ها هنوز شماره کارت خود را ارسال نکرده اند.

 

این اولیای دانش آموز بیان می کند: باید پول سرویس را از ابتدای اسفندماه به ما بازگردانند. چون مدارس تعطیل بود. درست است در اعلام تعطیلی ها تاخیر وجود داشت اما مقصر خانواده ها نبودند و اعلام ها در ساعات پایانی روز بود که باز راننده می توانست صبح نیاید.

 

یکی از مدیران مدرسه نیز در این ارتباط به خبرنگار شبستان می گوید: خانواده ها هزینه اسفند ماه را به طور کامل می خواهند و آن هایی هم که چک داده اند حاضر نیستند، هزینه سرویس اسفندماه را پرداخت کنند و از ما گلایه دارند.

 

او بیان می کند: هزینه سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان برای ماه اسفند حدود 300 تا 600هزار تومان است.

 

این سوال پیش می آید چرا آموزش وپرورش شهر تهران ساز ناکوک می زند؟ خانواده ها باید بابت چه خدماتی پول سرویس مدرسه را بدهند؟ چرا این تناقضات پیش می آید؟چرا وزیر آموزش و پرورش و مسئولان نیز تاکید دارند باید پول در ازای خدماتی که ارایه می شود گرفته شود و در غیر اینصورت پول بازگردانده شود اما آموزش و پرورش شهر تهران تاکید دارد هزینه این خدمات ارایه نشده را باید خانواده ها پرداخت کنند؟

 

رانندگان سرویس مدارس هم به دلیل شرایط کرونایی با مشکلات معیشتی رو به رو شده اند اما نباید از سوی نهادهای مرتبط حمایت و تسهیلاتی ارایه شود تا از جیب خانواده کسر نشود؟چون خانواده ها هم در این ایام دچار مشکلات اقتصادی شده اند.

 

 این پول زوری است که اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران از خانواده ها بابت سرویس ایاب و اذهاب می خواهد دریافت کند.

 

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا تعطیلی مدارس سرویس مدارس آموزش و پرورش شهر تهران وزارت آموزش و پرورش هزینه سرویس مدارس سرویس ایاب و ذهاب پایان سال تحصیلی خانواده ها خانواده ها خانواده ها اعلام تعطیلی بازگشت پول پول سرویس اسفند ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۰۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.    مجید فدوی روز پنج شنبه افزود: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.   وی ادامه داد: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به صورت متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.   رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت خیران و اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در یک سال گذشته بازسازی شدند.   فدوی سر و سامان دادن به ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، توجه ویژه به حوزه تربیت بدنی و نصب ۶ چمن مصنوعی را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش گناباد در این مدت برشمرد.   کلاس های هوشمند فرصت های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می کند فناوری های جدید را بهتر فرا بگیرند و در مجموع در ارتقاء بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری آنان نقش مهمی دارند.   از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.   هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.   مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • معاون رئیس جمهور: پرورش در مدارس مورد کم توجهی قرار گرفته است
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند