Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@23:00:11 GMT

وضعیت دانشگاه‌های جهان در دوران کرونا/ لزوم پرداخت کامل شهریه

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۳۱۶۶۳

وضعیت دانشگاه‌های جهان در دوران کرونا/ لزوم پرداخت کامل شهریه

‍‍‍‍‍‍

بحران ویروس کرونا منجر به بروز تحول کامل در سیستم آموزش عالی شده که نه تنها برگزاری کلاس‌های‌ آموزشی بلکه نحوه برگزاری امتحانات را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، شهین مردانی:‌ شیوع ویروس کرونا روند تمام فعالیت‌ها در جهان را دگرگون کرد و اگر در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن آنها را به تعطیلی نکِشاند، در یک فرایند جدید قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دانشگاه جانز هاپکینز به تازگی شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در سراسر جهان را ۷ میلیون و ۱۳ هزار نفر اعلام کرده و یادآور شده آمریکا با ۱.۹ میلیون، برزیل با بیش از ۶۰۰ هزار و روسیه با حدود ۴۶۰ هزار مبتلا، بیشترین تاثیر را از این بیماری همه‌گیر گرفته‌اند.

طبق آمارهای ارائه شده از سوی این مرکز علمی، از آغاز شیوع این بیماری در دسامبر ۲۰۱۹، تاکنون ۴۰۲ هزار و ۱۲۰ نفر در سراسر جهان، جان خود را از دست داده‌اند که از این میان، سهم آمریکا ۱۱۰ هزار و ۵۰۳ نفر است.

دولت‌ها برای کنترل شیوع ویروس منحوس کرونا دستورالعمل‌های مختلفی صادر و طی آن افراد را ملزم به استفاده از ماسک صورت و حفظ فاصله گذاری اجتماعی کرده‌اند. در مکان‌هایی مانند دانشگاه رعایت فاصله ایمن برای در امان ماندن از کرونا دشوار است،بر همین اساس بسیاری از دانشگاه‌ها تصمیم گرفتند فعالیت آموزشی خود را از حضوری به غیر حضوری تغییر دهند.

دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی زیادی در سراسر جهان به دلیل شیوع بیماری کووید 19 دچار تعطیلی شدند؛ برخی از دانشگاه‌ها فعالیت خود را از حضوری به غیر حضوری تغییر دادند و تصمیم گرفتند کلاس‌های آموزشی را به صورت آنلاین برگزار کنند. 

برخی از دانشگاه‌ها نیز تصمیم دارند ترم پاییز و نیمه اول سال آموزشی ۲۰۲۱ را به همین روند پیش ببرند تا ضمن ادامه فعالیت‌های آموزشی، از بابت سلامت دانشجویان نیز آسوده خیال باشند. 

در این گزارش به روند آموزشی دانشگاه‌های مختلف در دوران شیوع ویروس کرونا می‌پردازیم: 

* دانشگاه منچستر؛ یکی از دانشگاه‌های انگلیس در شهر منچستر

وبسایت تایمز هایر اجوکیشن نوشت: دانشگاه منچستر با توجه به پاندمی ویروس کرونا تصمیم دارد، برخی از کلاس‌های آموزشی و تمام سخنرانی‌های ترم پاییز را به صورت آنلاین برگزار کند.

این دانشگاه تأیید کرده است که با شروع سال تحصیلی بعدی، تمام سخنرانی‌ها حداقل به مدت یک ترم بصورت آنلاین برگزار می‌شوند.

همچنین قرار است، ترم آموزشی دانشگاه منچستر اواخر ماه سپتامبر (اوایل آبان) برگزار شود که این خود تأخیر قابل توجهی در تاریخ آغاز ترم تحصیلی جدید است.

* دانشگاه هاروارد؛ دانشگاهی خصوصی در شهر کمبریج ایالت ماساچوست آمریکا

با شیوع ویروس کرونا دانشگاه هاروارد در اطلاعیه‌ای در وبسایت خود اعلام کرد که تمامی کلاس‌های دانشگاهی و مدارس خود را تا اطلاع ثانوی به‌صورت مجازی برگزار خواهد کرد. این دانشگاه در اطلاعیه خود از دانشجویان خواست تا در طول ترم بهار و بعد از آن نیز به محیط دانشگاه مراجعه نکنند.

دانشگاه هاروارد همچنین اعلام کرد دانشجویان مهمان که نمی‌توانند محیط دانشگاه را ترک کنند در خوابگاه‌های خود از آموزش مجازی استفاده کنند.

دانشگاه هاروارد همچنین اعلام کرد که ۶ دانشکده این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد، کلاس‌های خود برای ترم پاییز پیش‌رو را کاملا به صورت آنلاین برگزار می‌کنند.

*دانشگاه ملبورن، استرالیا

این دانشگاه نیز به دانشجویان و کارکنان خود اعلام کرده است که به محیط دانشگاه مراجعه نکرده و کار‌های خود را از خانه پیگیری کنند. کلاس‌های این دانشگاه به الگو‌های مجازی تغییر کرده کرده و از ۳۰ مارس تا پایان ترم اول (ژوئن) تمام کلاس‌ها آنلاین برگزار خواهند شد. همچنین دانشگاه ملبورن اعلام کرد که ترم دوم (ژوئیه - اکتبر) خود را با یک هفته تاخیر آغاز می‌کند.

* دانشگاه لندن،  دانشگاه فدرال در شهر لندن انگلیس

این دانشگاه در وبسایت خود نوشته است: دانشگاه به تدریس و ارزیابی آنلاین رفته تا دانشجویان بتوانند از راه دور مطالعات خود را ادامه دهند؛ علاوه بر این دسترسی عمومی به ساختمان‌های دانشگاه محدود شده است.

این دانشگاه به منظور کنترل ویروس کرونا و حفظ سلامت دانشجویان تصمیم دارد، مراسم فارغ التحصیلی بهار و تابستان سال ۲۰۲۰ را با تعویق برگزار کند. علاوه براین دانشگاه لندن در اطلاعیه خود از دانشجویان خواسته آخرین توصیه‌های دولت را دنبال کنند.

قرار است برنامه‌ها و اقدامات این دانشگاه طبق دستورالعمل‌های دولتی و بهداشت عمومی انگلیس به روز شود. برنامه امتحانات این دانشگاه نیز به طور موقت لغو شده تا برای چگونگی برگزاری آن تصمیم گرفته شود.

*دانشگاه کیوتو، یکی از دانشگاه‌های اصلی و دولتی کشور ژاپن 

رئیس این دانشگاه در پیامی به دانشجویان خود اعلام کرد تمام کلاس‌های دانشگاه در ماه آپریل معلق می‌شوند تا خطر ابتلای دانشجویان به بیماری کرونا را کاهش دهد. جوچی یاماگی در پیام خود گفت که کلاس‌های دانشجویان کاملاً به‌صورت آنلاین دنبال خواهند شد تا اختلالی در روند آموزشی آن‌ها ایجاد نشود.

* دانشگاه تون حسین اون، دانشگاه دولتی مالزی 

براساس اطلاعیه‌ای که توسط دانشگاه تون حسین اون منتشر شده، تمام کلاس‌های این دانشگاه به دلیل شیوع ویروس کرونا از حضوری به صورت غیر حضوری تغییر کرده و دانشجویان از طریق آموزش آنلاین برگزار می‌شود.

دانشگاه‌های مالزی براساس مصوبه دولت تصمیم دارد، کلاس‌ها را به صورت دیجیتال پیش ببرد و ممکن است ترم پاییز دانشگاه‌های این کشور نیز به همین صورت برگزار شود.

مهم‌ترین چالش دانشگاه‌های این کشور در طول برگزاری کلاس‌های آنلاین، پوشش اینترنتی مناطق روستایی است که دانشجویان را با مشکل اساسی مواجه کرده است و همین موضوع منجر به کیفیت پایین‌تر آموزش برای آنها شده است.

*مؤسسه فناوری فدرال زوریخ ، یکی از معتبرترین دانشگاه های اروپا و جهان در شهر زوریخ سوئیس

براساس آنچه که دروبسایت این دانشگاه منتشر شده، دانشگاه  زوریخ فعالیت‌های آموزشی خود را که شامل کلاس‌ها، تمرین‌ها، اردو‌ها و فعالیت‌های آزمایشگاهی  می‌شود را تا آخر ترم بهار ۲۰۲۰ (ژوئن) معلق کرده است. دانشجویان این مؤسسه فناوری دروس خود را به صورت آموزش آنلاین فرا می‌گیرند تا به کنترل ویروس کرونا و سلامت دانشجویان کمک شود.

* لزوم پرداخت شهریه

براساس آنچه که وبسایت استیودنت‌تایمر منتشر کرده، دولت انگلیس در دوران شیوع ویروس کرونا و  برگزاری کلاس‌های دانشگاه به صورت آنلاین، تأکید کرده است که شهریه دانشگاه‌ها باید به صورت کامل پرداخت شود.

میشل دونلان، مسئول بخش آموزش عالی این کشور نیز در اظهاراتی گفته است: طی چند ماه گذشته دوره‌هایی را به صورت آنلاین و تقریباً با کیفیت و درجه شگفت انگیز برگزار کرده‌ایم و کارکنان بخش‌های ‌آموزشی نیز تلاش خود را برای ارائه آموزش با کیفیت بالا کرده‌اند. 

از طرفی دیگر وبسایت تاپ یونیورسیتیز (topuniversities) نیز با انتشار به یک خبر نوشت: برخی از دانشگاه‌های جهان تصمیم به تغییراتی در نرخ شهریه گرفته‌اند که در لیست آنها نام چند دانشگاه انگلیس نیز دیده می‌شود.

بحران ویروس کرونا منجر به بروز تحول کامل در سیستم آموزش عالی شده که نه تنها برگزاری کلاس‌های‌ آموزشی بلکه نحوه برگزاری امتحانات را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

در همین راستا فراخوان‌هایی از سوی دانشجویان مبنی بر کاهش نرخ شهریه و حتی لغو آن اعلام شده که باعث بحث‌های قابل توجه میان دانشجویان و دانشکده‌ها شده است.

 

 

در جدول زیر به اسامی دانشگاه‌هایی که تصمیم بر کاهش نرخ شهریه دارند، اشاره شده است:‌

رتبه دانشگاه بر اساس رتبه بندی جهانی Q.S در 2020 مؤسسه موقعیت 6 فناوری فدر ال زوریخ سوئیس 50 دانشگاه صنعتی دلفت هلند 114 دانشگاه خزونینگن هلند 146 نیوکاسل انگلیس 170 راچستر ایالات متحده 183 آراسموس روتردام هلند 189

دانشگاه ای اند ام تگزاس

ایالات متحده 223 دانشگاه آنتورب بلژیک =314 شرق آنگلیا انگلیس =314 هرویت ‌وات انگلیس 326 هاوایی در مانوا ایالات متحده 327

 مؤسسه پلی‌تکنیک ویرجینیا

ایالات متحده 328 بیرکبک ، دانشگاه لندن انگلیس =340

دانشگاه ایالتی نیویورک در بافلو

آمریکا =359 استونی بروک آمریکا =398 ویک‌فارست ایالات متحده =424 فلیندرز استرالیا =454 کالیفرنیا، ریورساید ایالات متحده 460 دانشگاه مریلند در بالتریمور ایالات متحده =468 برندایس ایالات متحده 477 دانشگاه مدیریت سنگاپور سنگاپور 501-510 دانشگاه تگزاس در دالاس ایالات متحده 511-520 دانشگاه ایالتی ایووا ایالات متحده 561-570 درکسل ایالات متحده 581-590 دانشگاه پاویا ایتالیا 591-600 Blanquerna - Universitat Ramon Llull اسپانیا 601-650 اورگن ایالات متحده 601-650 بردفورد انگلیس 651-700 دنور ایالات متحده 651-700 هوستون ایالات متحده 651-700

دانشگاه ایالتی لوئیزیانا

ایالات متحده 651-700

 

ایندیاناپلیس

651-700 فناوری استیونز ایالات متحده 651-700 پلیموث انگلیس 651-700 سامارا روسیه 651-700 چارلز داروین استرالیا 701-750 وایومینگ ایالات متحده 701-750 ایالتی جورجیا ایالات متحده 751-800 لویولا شیکاگو ایالات متحده 801-1000

 

نیوهمپشر

801-1000 سالفورد انگلیس 801-1000 آدم‌میکیوویچ لهستان 801-1000 نیوانگلند استرالیا

با توجه به این موضوع که همه گیری ویروس کرونا در فصل پاییز و زمستان اوج خواهد گرفت، ممکن است شمار قابل توجهی از دانشگاه‌ها آموزش آنلاین در ترم آینده را تمدید کنند تا علاوه بر ارائه آموزش، از جان دانشجویان در برابر ویروس کرونا حفاظت کنند. 

مؤسسات آموزش عالی دنیا در واکنش به این وضعیت اضطراری جهانی مجبور شده‌اند پردیس‌های دانشگاه‌ها را در پی وقوع کروناویروس تعطیل کنند و به یادگیری آنلاین و ابزارهای دیجیتال روی بیاورند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه کرونا کووید 19 آموزش آنلاین شهریه تخفیف صورت آنلاین برگزار ایالات متحده 651 700 شیوع ویروس کرونا برگزاری کلاس دانشگاه هاروارد صورت آنلاین دانشگاه ها آموزش عالی ترم پاییز فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۱۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگویی ترسناک نوستراداموس زنده جهان؛ منتظر تاریکی مطلق باشیـد!

مردی که به او لقب «نوستراداموس زنده» را داده‌اند در آخرین پیشگویی خود مدعی شده جهان امسال شاهد قطع فناوری ناشی از استفاده از فناوری پالس الکترومغناطیسی (EMP) خواهد بود. اما تکنولوژی EMP چیست و چه اثراتی می‌تواند داشته باشد؟

به گزارش روزیاتو، اتوس سالومه ۳۶ ساله که یک فراروان‌بین آموزش‌دیده اهل برزیل است اغلب به‌خاطر دقت پیش‌بینی‌هایش ازجمله پیش‌بینی همه‌گیری کووید-۱۹، خرید توییتر توسط ایلان ماسک و حتی مرگ ملکه الیزابت، به عنوان یک پیشگو شناخته می‌شود.

 

او اکنون هشدار داده است که پیشرفت در جنگ‌افزارها، مانند فناوری پالس الکترومغناطیسی می‌تواند اثرات مخربی بر جهان داشته باشد.

او تصریح کرد که پیش‌بینی‌اش نه در مورد یک رویداد طبیعی، بلکه در مورد آزمایش‌هایی است که شامل فناوری پالس الکترومغناطیسی و تشدید تنش‌ها میان ایران و اسرائیل می‌شود که به‌طور بالقوه منجر به درگیری در مقیاسی بزرگ‌تر خواهد شد و راه را برای رویدادی شبیه به جنگ جهانی سوم هموار خواهد کرد.

تکنولوژی فناوری پالس الکترومغناطیسی یا EMP چیست؟

EMP ابزاری تخصصی برای غیرفعال کردن سیستم‌های اطلاعاتی است که با ایجاد پالس‌هایی، تجهیزات و زیرساخت‌های الکترونیکی را بدون آسیب مستقیم به افراد یا ساختمان‌ها مختل می‌کند.

فناوری پالس الکترومغناطیسی در ابتدا به عنوان یک ابزار استراتژیک در طول جنگ سرد از سوی ایالات متحده و شوروی استفاده شد، تکامل یافت و امروزه دستگاه‌های EMP محلی‌سازی‌شده غیرهسته‌ای یک تهدید قابل توجه برای سناریو‌های مدرن وابسته به تکنولوژی هستند.

زمینه تاریخی و تهدیدات کنونی

سالومه اهمیت تاریخی فناوری EMP را مورد بحث قرار می‌دهد و به رویداد‌هایی مانند آزمایش موسوم به استارفیش پرایم (Starfish Prime) ایالات متحده در سال ۱۹۶۲ اشاره می‌کند که پتانسیل مخرب انفجار‌های هسته‌ای در ارتفاع بالا بر سیستم‌های ارتباطی جهانی را نشان داد.

در سال ۱۹۶۲، ایالات متحده یک کلاهک هسته‌ای ۱.۴ مگاتنی را در این آزمایش در ارتفاع ۴۰۰ کیلومتری بالای اقیانوس آرام منفجر کرد.

این انفجار که قوی‌ترین آزمایش هسته‌ای جهان در ارتفاع بالا بوده است، یک پالس الکترومغناطیسی قوی ایجاد کرد که توانست ارتباطات رادیویی جهانی را مختل کند، منجر به از کار افتادن اولین ماهواره بریتانیا، Ariel-۱، شود و حتی به منفجر شدن چراغ‌های خیابان‌ها در هاوایی بیانجامد.

او بر علاقه کنونی جهان به فناوری EMP تاکید می‌کند که کشور‌های پیشرفته‌ای مانند ایالات متحده آمریکا، روسیه و چین در توسعه آن برای اهداف استراتژیک خود سرمایه‌گذاری می‌کنند و حتی کره شمالی به دنبال آن است.

نقش هوش مصنوعی و سناریو‌های آینده

سالومه پیش‌بینی می‌کند که در سال ۲۰۲۴، کشور‌هایی مانند اسرائیل و ایران ممکن است فناوری‌های هوش مصنوعی را در استراتژی‌های دفاعی و تهاجمی خود بگنجانند که به‌طور بالقوه تنش‌ها را تشدید خواهد کرد. او ماهیت دوگانه هوش مصنوعی را به عنوان ابزار حفظ صلح و محرک احتمالی درگیری برجسته کرده است.

اثرات آنی و بلندمدت حمله EMP

اثرات فوری آن شامل ویران کردن زیرساخت‌های الکتریکی، از بین بردن فوری منابع آب و انرژی و سیستم گرمایشی خواهد بود.

ماشین‌ها، کامپیوترها، تلفن‌ها، حمل‌ونقل، بانکداری… هر چیزی که از اجزای الکتریکی استفاده می‌کند یا برای کار به سیستم‌های الکترونیکی متکی است، از کار خواهد افتاد.

این تکنولوژی دسترسی شما به آب، گرما و غذا – سه عنصر پایه هرم مازلو – را از بین می‌برد و اساساً در نتیجه باعث فروپاشی اجتماعی می‌شود؛ بنابراین اثرات بلندمدت حمله EMP شامل کاهش چشمگیر جمعیت خواهد بود.

طی هفته‌ها و ماه‌ها، اکثر مردمی که در شهر‌ها زندگی می‌کنند از تشنگی یا گرسنگی می‌میرند و یا در وحشت و خشونت کشته می‌شوند. هرکسی که به درمان منظم پزشکی نیاز داشته باشد نیز هیچ شانسی برای زنده ماندن نخواهد داشت.

دسترسی به اندک ذخایر غذا و آب مسلماً توسط دولت و ارتش‌ها یا بانفوذترین و خشن‌ترین باند‌های مسلح کنترل می‌شود.

در ایالات متحده، مطالعات وزارت انرژی تخمین می‌زند که تا ۵ سال طول می‌کشد تا تنها ۲۰ درصد از شبکه دوباره آنلاین شود، در این مرحله جامعه مدرن تقریباً فرو می‌پاشد.

آیا راهی برای دفاع در برابر حمله EMP وجود دارد؟

دفاع در برابر حمله EMP به دلیل ماهیت خط دید و استقرار آن در صد‌ها کیلومتر بالاتر از سطح زمین، چالش‌های مهمی را به همراه دارد.

برخلاف سامانه‌های دفاع موشکی هسته‌ای، که موشک‌ها را قبل از ورود مجدد رهگیری می‌کنند، رهگیری موشک‌های EMP در بازه زمانی کوتاه ۱۵ تا ۲۰ دقیقه تقریباً غیرممکن است.

حفاظت سطح زمین در برابر EMP نیازمند ارتقاء گسترده اجزای شبکه برق قدیمی مانند ترانسفورماتور‌ها و پست‌های برق است.

با این حال با وجود این تلاش‌ها، اثربخشی چنین اقداماتی در مواجهه با یک حمله گسترده EMP محدود خواهد بود.

دیگر خبرها

  • رفتار پلیس ایالات متحده با اساتید و دانشجویان ماهیت دروغین دموکراسی غرب را افشا کرد
  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد
  • پیشگویی ترسناک نوستراداموس زنده جهان؛ منتظر تاریکی مطلق باشیـد!
  • بزرگ‌ترین شهرهای جهان ۲۰۲۴ بر اساس جمعیت و مساحت
  • هاآرتص: اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را از دست داده است
  • بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده دستگیر شدند
  • آیا اعتراضات دانشجویی باعث تغییر سیاست آمریکا می‌شود؟
  • به وقتِ بیداری
  • دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • عفو بین‌الملل: دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند