Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:19:53 GMT

ادغام موسسات امور فرهنگی اجتناب‌ناپذیر بود

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۳۵۲۷۷

ادغام موسسات امور فرهنگی اجتناب‌ناپذیر بود

محسن جوادی عصر سه شنبه در مراسم تکریم نیکنام حسینی‌پور مدیر عامل سابق موسسه خانه کتاب به روزهای آشنایی با وی، اشاره کرد و افزود: حسینی پور در تعامل با همکاران و فعالان حوزه فرهنگ دستوری عمل نمی‌کرد، این موضوع مایه خوشحالی است، او با موفقیت مشکلات مختلف در موسسه خانه کتاب را حل و فصل کرد و در طول حضورش در این موسسه اقدامات قابل‌توجهی را انجام داد که به نامش ثبت شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعامل و تدبیر خوب و بدون حاشیه حسینی پور

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همچنین به مشکلات اقتصادی ناشی از اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه کشور و شیوع ویروس کرونا را یکی از مشکلات مهم دانست و ادامه داد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی و همچنین مشکل اخیر جهانی یعنی شیوع ویروس کرونا، در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز شاهد بروز مسایل مختلفی از جمله در تامین بودجه بودیم که خوشبختانه حسینی‌پور با تعامل و تدبیر خوب و بدون حاشیه از این موانع عبور کرد.گاهی در تعاملات به دلیل روحیه پیگیر حسینی‌پور بدون حتی نامه‌نگاری متعهد به انجام آن می‌شدیم.

خانه کتاب، خانه حسینی پور است

جوادی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی حسینی‌پور، سادگی، صمیمیت و صفای این مدیر حوزه فرهنگ را نیز قابل توجه دانست که موجب شد تا در موسسه خانه کتاب تعاملات آمری و مأموری ایجاد نشود.

به گفته وی، خانه کتاب، خانه حسینی‌پور است. تلاش‌ها و برنامه‌های ایشان در سایر استان‌ها نمونه بارز تحقق شعار وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران تهران نیست است. یکی از نمونه‌های این فعالیت‌ها ایجاد نمایندگی خبرگزاری کتاب ایران در مناطق مختلف کشور است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد تا مجموعه دستاوردهای خانه کتاب طی چندسال گذشته در این مجموعه بعد از فرایند ادغام موسسات تداوم پیدا کند.

تشکیل موسسه نمایشگاههای فرهنگی نتیجه ادغام سه موسسه

جوادی اظهار داشت: حوزه فرهنگ نیازمند پویایی و خلاقیت است به‌عنوان مثال هرچند در چند سال اخیر با مشکل تامین بودجه مواجه بودیم و خانه کتاب به دلایل مختلف بدهی‌های فراوانی داشت اما حسینی‌پور موفق شد این مشکلات را رفع و اوضاع را سامان بخشد.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادغام موسسات زیرمجموعه این معاونت را اجتناب ناپذیر دانست و افزود: برای ادامه فعالیت و همچنین شرایطی که ایجاد شده بود نیازمند ساماندهی بودیم. وی ادامه داد: در جریان ادغام سه موسسه با توجه به اینکه با اهالی فرهنگ مواجه بودیم کمترین مشکل ایجاد شد و موفق شدیم ۹۰ درصد این فرایند را به پیش ببریم. موسسه جدید در قالب موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی تشکیل و فعالیت‌ها در این مجموعه تعریف می‌شوند.

چرا حذف کتابداری

عضو شورای شهر تهران نیز در این مراسم،  با بیان این که  کتاب  را شاخصه فرهنگ ایران می دانیم و حول آن نهادهای مربوط فراوانی به وجود آمده است. در واکنش به حذف عبارت کتابداری، و گفت: نمی‌دانم چرا به حذف کلمه کتاب علاقه داریم، از نظر نشانه‌شناسی مهم است اعتماد به نفسی که داریم، خدشه دار می‌شود.

احمد مسجد جامعی، که در دوره مسئولیت وی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خانه کتاب راه‌اندازی شده، ادامه داد: من فکر می‌کردم که خانه کتاب را باید حفظ کرد، عنوان خانه کتاب با ماجراهایی انتخاب شد و پیشرو تکنولوژی دیجیتال در حوزه فرهنگ و هنر بود، خانه کتاب را باید حفظ کنیم، شاید اساسنامه آن را تغییر بدهیم اما اساس آن را حفظ کنیم.

وی هم با اشاره به ویژگیهای شخصیتی و کاری نیکنام حسینی پور، گفت: تواضع و توانایی و کارآمدی با هم جمع نمی شوند اما او این ویژگی را داشت و تلاش می‌کرد که همه را به میدان بیاورد. او در دوره‌ای که مدیرعامل خانه کتاب بود، تلاش موثری داشت.

او با برشمردن مسئولیت های خانه کتاب و مدیران آن، از انتشار مجلات خانه کتاب تشکر کرد و گفت این مجلات اهمیت بسیار زیادی داشت و در بیشتر حوزه ها اثرگذار بود. همیشه باید به حفظ و افزایش نهادهای کتاب فکر کرد. 

آیین تکریم نیکنام حسینی‌پور و معارفه سرپرست موقت موسسه خانه کتاب سه‌شنبه (۲۰ خردادماه) در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی با حضور محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

برچسب‌ها محسن جوادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیکنام حسینی پور موسسه خانه کتاب ایران احمد مسجد جامعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محسن جوادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیکنام حسینی پور موسسه خانه کتاب ایران احمد مسجد جامعی محسن جوادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیکنام حسینی پور موسسه خانه کتاب ایران احمد مسجد جامعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیکنام حسینی پور موسسه خانه کتاب خانه کتاب امور فرهنگی حوزه فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۵۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت حاج عیسی قلی پور معروف به عیسی بخشی از بزرگان عرصه موسیقی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

در نهایت تاسف و تاثر خبر درگذشت زنده یاد از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت نمودم.

شادروان حاج عیسی قلی پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه‌اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب، عشق، عرفان، حماسه و احساس را تجلی می‌بخشید.

دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از بیادماندنی‌ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.

اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می نمایم.»

عیسی قلی‌پور از بخشی‌های موسیقی مقامی شمال خراسان، نوازنده دوتار و پیشکسوت موسیقی محلی در این خطه است که چندین دهه سابقه بخشی‌گری دارد و به علت کهولت سن و بیماری سرطان درگذشت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • عفاف و پاکدامنی جزء جدایی ناپذیر فرهنگ اصیل مردم کرمانشاه است
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • تاسیس موسسات هوشمند ترافیک در کشور
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • پایان رژیم صهیونیستی اجتناب‌ناپذیر است