Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، ضمن تاکید بر لزوم تلاش در راستای ارتقاء معیشت مرزنشینان، از بخش خصوصی استان خواست برای جذب سهمیه واردات کالای مرزنشینان، وارد عمل شوند.

 خالد جعفری در جلسه مشترک شورای ساماندهی مبادلات مرزی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در محل مرز رسمی باشماق برگزار شد، اظهار کرد: باید در راستای ارتقاء رتبه تجاری گمرکات استان بویژه مرز رسمی باشماق و همچنین توسعه بازارهای هدف صادرات تلاش کنیم که اجرای طرح ساماندهی مرز، یکی از زیرساخت های لازم برای تحقق این مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: طرح ساماندهی مرز رسمی باشماق مریوان با پیگیری های استاندار و موافقت سازمان راهداری کشور، با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان در مساحت ۲۸ هکتار و توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل استان اجرا می شود که در آن نیازمندی های مختلف تجاری، خدماتی و حمل و نقل از جمله مسیرهای ارتباطی محدوده ترانشیپ منت، ساماندهی نیروی کار و خدمات مسافری در نظر گرفته شده است. 

جعفری در ادامه اهمیت حفظ امنیت محدوده مرز و کنترل رویه های غیرقانونی را یادآور شد و بیان کرد: کلیه فعالان تجاری و خدماتی مرز، باید با صدور کارت هویتی مجاز به حضور و فعالیت در مرز باشند و از ورود افراد متفرقه و ترددهای غیر ضروری به مرز جلوگیری شود. 

وی کنترل قاچاق در محدوده مرز و نظم و امنیت محموله های صادراتی را بسیار مهم خواند و از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای به عنوان مجری طرح ساماندهی مرز، خواست خدماتی از جمله روشنایی و تنظیف محوطه ترانشیپ منت را حتما تامین کنند.

جعفری با اشاره به تاثیری که ساماندهی فنی مرز رسمی باشماق در توسعه صادرات و روانسازی حمل و نقل در محدوده مرز خواهد داشت، تسریع در برگزاری مزایده بخش های قابل واگذاری طرح به بخش خصوصی را ضروری دانست. 

معاون اقتصادی استاندار بر لزوم ارتقاء سهم تجاری استان با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: لازم است بخش خصوصی برای جذب سهمیه واردات کالای مرزنشینان، وارد عمل شود. 
وی همچنین گفت: باید احیای محدوده ای به نام بازارچه مرزی، در جوار مرز رسمی باشماق، به منظور فعالیت مرزنشینان از طریق کارت های پیله وری را پیگیری کنیم.

عرضه و صادرات کالای استاندارد و قابل رقابت در بازارهای هدف از موضوعات مورد تاکید در این جلسه بود که در این خصوص برون سپاری خدمات استاندارد چنانچه هزینه های غیرقانونی برای تجار در پی نداشته باشد، بلامانع اعلام شد. 

در این جلسه فعالان بخش خصوصی مشکلات مربوط به رویه های تجاری، سامانه مرزنشینان و سامانه خدمات پنجره واحد تجاری را مطرح کردند که مقرر شد مشکلات قابل حل در استان در اسرع وقت مرتفع و مشکلات در سطح ملی، توسط دستگاه های مربوطه پیگیری شود. 

حمل یکسره کالا و امکان تردد تجار دو طرف (ایرانی و عراقی) از جمله خواسته های مطرح شده از سوی بازرگانان استان بود.

در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نیز مسائل و مشکلات چند طرح سرمایه گذاری فعال در مریوان  بررسی شد که سرمایه گذاران این طرح ها خواستار رفع مشکلات صدور مجوزهای سرمایه گذاری در راستای توسعه این واحدها شدند و در نهایت مقرر شد دستگاه های اجرایی ذیربط از جمله شرکت آب منطقه ای، ادارات کل حفاظت از محیط زیست، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در اسرع وقت در زمینه صدور مجوزهای قانونی اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بخش خصوصي مرز مرز رسمی باشماق بخش خصوصی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۶۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش‌از ۱۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، افزود: در بازرسی از این شناور‌ها انواع کالای قاچاق از جمله کولرگازی، لوازم خانگی، وسایل و غذای حیوانات، جاروبرقی، گرد و صد‌ها قلم کالای دیگر کشف شد.

وی از دستگیری ۵ نفر نفر در این ارتباط و معرفی آن‌ها به مراجع قضایی خبر داد و اضافه کرد: براساس نظر کارشناسان ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده ۱۱۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر ضمن تقدیر از همکاری مردم استان با مرزبانان، گفت: افتخار مرزبانان خدمت به مرزنشینان و استیفای حقوق آن‌هاست و در راستای مبارزه باقاچاق و حمایت از تولیدات داخلی باقاطعیت با قاچاقچیان برخورد خواهد شد.

دیگر خبرها

  • شوآف «خودرو‌های برقی» در ایران
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • «خالی فروشی» حواله خودرو
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • کشف بیش‌از ۱۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر
  • مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش