Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با گرامیداشت هفته محیط زیست، پیش از ظهر امروز با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران سیستم تصفیه خانه فاضلاب سه بیمارستان تهران افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در حاشیه این افتتاح‌ها با بیان اینکه طبق قوانین و مقررات محیط زیست همه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بزرگ موظف به تجهیز سیستم تصفیه فاضلاب در مجموعه خود هستند، گفت: با توجه به اینکه بار میکروبی فاضلاب بیمارستان‌ها بالاست، باید قبل از تحویل به سیستم فاضلاب شهری، بار میکروبی آن در حد استاندارد کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در شهر تهران تقریبا همه بیمارستان‌ها مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب هستند، اما برخی از آن‌ها کارایی لازم را ندارند، افزود: از بهمن ماه سال گذشته کار پایش بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را بصورت جدی در دستور کار قرار دادیم.

محمودی با اشاره به پایش شبانه روزی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توسط محیط زیست استان تهران، گفت: چنانچه سیستم تصفیه فاضلاب بیمارستانی غیرفعال باشد، در گام اول اخطاریه محیط زیستی صادر و در صورت عدم توجه به اخطاریه موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در دوره‌ای برای تخلفات محیط زیستی بیمارستان‌ها اخطاریه و بازداشت صادر می‌شد، اظهار داشت: در حال حاضر حرکت به سمت حفظ محیط زیست و رعایت استاندارد‌ها است و افتتاح تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان‌ها قابلیت الگو برداری دارد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه محیط زیست آمادگی کامل برای همکاری و تعامل بیشتر در جهت بهتر شدن شرایط را با بیمارستان‌ها دارد، تصریح کرد: افتتاح این تصفیه خانه‌ها حاصل نگاه جمعی و تلاش بین بخشی است و محیط زیست به تنهایی نمی‌تواند حفاظت از محیط زیست را محقق کند و این مهم به همه مربوط است و همه باید نسبت به حفظ و صیانت از آن احساس مسئولیت کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تاکید کرد: حوزه بهداشت نزدیکترین ارتباط با محیط زیست را دارد و نیازمند بیشترین همکاری‌ها هستیم.

گفتنی است همزمان با پنجمین روز از گرامیداشت هفته محیط زیست با شعار جهش تولید، حفظ محیط زیست برای توسعه پایدار ایران، سیستم تصفیه فاضلاب بیمارستان‌های یاس در فضایی به مساحت ٧٢ متر مربع و با اعتبار ۴ میلیارد ریال، حضرت علی اصغر با ظرفیت ۱۵۰ متر مکعب پساب بیمارستانی با اعتبار ۴ میلیارد ریال، مرکز پزشکی آموزشی درمانی اختر با ظرفیت تصفیه ۱۰۰ متر پساب و بهره برداری ۶۰ متر مکعب همچنین با اعتبار حدود ۲ میلیارد ریال و پاسگاه محیط بانی کن و سولقان در منطقه حفاظت شده البرز جنوبی به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست افتتاح تصفیه خانه پایش بیمارستان ها مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران بیمارستان ها و مراکز درمانی سیستم تصفیه فاضلاب فاضلاب بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۶۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از راه‌اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در استان خبر داد و گفت: راه‌اندازی این خانه‌ها تجربه‌ای موفق و کارآمد در دولت سیزدهم و در کنار سازمان حفاظت محیط زیست در رسیدن به اهداف سازمان نقش بسزا و پر رنگی را ایفا می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، اسدالله حاتمی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: محیط زیست در شرایط کنونی به یک موضوع پر چالش اجتماعی با ماهیت پیچیده و چند وجهی و دارای دامنه تاثیرات وسیع مبدل شده و مدیریت آن به مشارکت گسترده و همه جانبه همه اقشار و گروه‌های مختلف اجتماعی  و در نهایت به مردمی‌سازی محیط زیست نیاز دارد.  

وی افزود: قطعا بدون جلب مشارکت، همراهی و همدلی هدفمند و اثربخش مردمی، دولت‌ها امکان مدیریت مطلوب امور محیط زیستی را ندارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی فراهم کردن بسترهای قانونی، حمایت‌های حقوقی، آموزش و توانمندسازی، تأمین حداقل امکانات کالبدی و سخت افزاری و ساماندهی فعالیتها  را از جمله الزامات اساسی برای جلب مشارکت مردم عنوان کرد و گفت: در این مسیر باید در عموم اقشار مختلف ایجاد انگیزه نمود و در یک کلام در جهت تقویت هویتهای محلی برای رسیدن به اهداف عالیه کوشید.  

وی، محیط زیست را با مفهوم محل حضور مردم به دنبال تحقق شعار متعالی، محیط زیست مردم پایه، هوشمندانه و فناورانه  عنوان کرد که می‌تواند با ایجاد فضایی فرهنگی و پرنشاط، موجبات حضور آگاهانه، داوطلبانه و موثر مردم در عرصه محیط زیست را فراهم کرده و به ایجاد زمینه مدیریت محلی حفاظت و بهسازی محیط زیست کمک کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست برای تحقق و دستیابی به این اهداف، پیشنهاد راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست در سراسر کشور را ارائه داد که خوشبختانه استان خراسان جنوبی به عنوان اولین استان، اقدام به راه‌اندازی این خانه در محل اداره کل حفاظت محیط زیست کرد.

حاتمی گفت: خوشبختانه با بهره‌گیری و تجمیع ظرفیت‌های فرهنگی ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها و شهرستان نظیر مراکز بازدید کنندگان، بخش نمایشگاهی موزه‌های تاریخ طبیعی، کتابخانه‌ها، مراکز تشکل‌های محیط زیست و همچنین  با حضور و مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی، آموزش و پرورش، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و... این مراکز گسترش یافته و به تدریج با کنشگری شهروندان، تشکل‌ها، فعالان محیط زیست و به ویژه نیروهای تسهیلگر محلی تربیت شده، مدیریت اجرایی این خانه‌ها نیز به مردم واگذار شده و درحال فعالیت در حوزه  محیط زیست است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی زمینه فعالیت این خانه‌ها را آموزش و افزایش سطح دانش محیط زیستی عمومی، اجرای فعالیت‌های مشارکت محور، جلب مشارکت خیرین و ترویج فرهنگ وقف محیط زیستی، زمینه‌سازی، ترویج و ایجاد بستر مناسب برای توسعه کمی و کیفی تشکل‌های مردم نهاد محیط زیست و ترویج مسئولیت پذیری اجتماعی محیط زیست، تشکیل کمیته‌های تخصصی حسب موضوعات و چالش‌های محیط زیستی هر منطقه و بهره گیری از مشاوره و نظرات کارشناسی فعالان و صاحبنظران عرصه محیط زیست و... عنوان و اظهار امیدواری کرد با مشارکت فعال همه دغدغه‌مندان محیط زیستی در استان به رفع و یا کاهش چالش‌های زیست محیطی استان کمک کنیم.

وی بیان کرد: از ابتدای راه‌اندازی این طرح در کشور، خوشبختانه تاکنون 50 خانه محیط زیست در استان راه‌اندازی شده و علاقمندان و دغدغه‌مندان محیط زیست می‌توانند به مراجعه به این خانه‌ها ، علاوه بر دیدار با مسئولین و کارشناسان حوزه محیط زیست به  ارائه پیشنهادات، نظرات و راهکارهای خود در جهت حفاظت هرچه بهتر از محیط زیست بپردازند.

انتهای پیام/257/

دیگر خبرها

  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • امحاء کشت محصولات کشاورزی با آب‌های غیرمتعارف در شیراز
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود