Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، محمد علیپور، سخنگوی شعبه ۱۲ مجلس خبر داد که جلسه امروز شعبه دوازدهم برای رای‌گیری در مورد اعتبارنامه آقای تاجگردون برگزار شد و اعتبارنامه ایشان با ۹ رای موافق و ۷ رای مخالف به تصویب رسید. به گفته وی بررسی اعتبارنامه منتخب گچساران در جلسه دیروز شعبه با حضور تاجگردون و معترضین صورت گرفت و نهایتا رای‌گیری در مورد آن به جلسه امروز شعبه موکول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین کمال علیپور سخنگوی شعبه ۱۰ عنوان کرد که با توجه به تصویب این اعتبارنامه‌ها در شعب مربوطه نیاز به رای‌گیری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی وجود ندارد.

تکلیف تاجگردون در صحن علنی مشخص می‌‌شود

اما مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر خاطرنشان کرد: رای‌گیری، تکلیف تاجگردون را در مجلس یازدهم مشخص می‌کند.

متن توییت نماینده تهران در مجلس به شرح ذیل است:

شعبه 12 مجلس 9 به 7 اعتبارنامه تاجگردون را تائید کرد.

طبق مواد 29 تا 35 آئین‌نامه داخلی، مجلس در این باره تصمیم‌گیری می‌کند که این تصمیم قطعا به معنای شنیدن گزارش شعبه نیست و باید رای‌گیری شود.

اصل 93 قانون اساسی: «تصویب اعتبارنامه»

اصل 85: نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری نیست.

تشخیص رای گیری برای اعتبارنامه تاجگردون با رئیس مجلس است

همچنین حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به آخرین خبر در باره اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب گچساران، گفت: با توجه به بررسی اعتبارنامه مزبور در شعبه ۱۲ رسیدگی، تصمیم گیری درباره این اعتبارنامه به صحن مجلس منوط شده است.

وی با اشاره به مواد ۲۷، ۲۸ و ۲۹ آیین نامه داخلی مجلس، گفت: اعتبارنامه آقای تاجگردون به صحن مجلس ارائه می‌شود تا تصمیم نهایی گرفته شود.

رئیس شعبه ۱۲ بررسی کننده اعتبارنامه منتخبان مجلس، تأکید کرد: بعد از مطرح شدن اعتبارنامه آقای تاجگردون در صحن مجلس، رئیس مجلس باید نظر دهد که آیا این اعتبارنامه باید به رأی گذاشته شود یا نه.

اعتبار نامه تاج گردون نیازی به رای گیری در صحن نخواهد داشت

اظهارات شریعتی و موسوی لارگانی در حالی مطرح می شود که حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس با اشاره به اعتراض نمایندگان به اعتبارنامه سه نفر از منتخبین گفت: در جلسه‌ای که هیأت رئیسه مجلس درباره این موضوع برگزار کرد، جمع‌بندی نهایی این شد که به دنبال تأیید اعتبارنامه‌های منتخبین فریدن،‌ صومعه‌سرا و گچساران در شعبه مربوطه، اعتبارنامه‌های این منتخبین در جلسه علنی مجلس تنها قرائت می‌شود و رأی‌گیری در مورد آنها انجام نخواهد شد.*

وی افزود: بر همین اساس به دنبال تأیید اعتبارنامه‌های این منتخبین در شعب 10 و 12 اعتبارنامه‌های این افراد در جلسه علنی مجلس تنها قرائت می‌شود و نیازی به رأی‌گیری نخواهد داشت.

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: رای گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۷۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی برای ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه مربوط به جداول از ساعت ۱۴:۳۰ آغاز شد.

با توجه به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان برای رأی‌گیری، امکان بررسی جداول وجود نداشت و محمدباقر قالیباف، گفت: تعداد نمایندگان حاضر در مجلس برای رأی‌گیری به حدنصاب نرسیده است و نمی‌توانیم بحث بودجه را دنبال کنیم، لذا پایان جلسه را اعلام می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جلسه بعدی مجلس فردا (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) برای ادامه بررسی بخش دوم بودجه تشکیل می‌شود.

کد خبر 6092222 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات خواهیم داشت
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در کل حوزه انتخابیه مشهد و کلات خواهیم داشت
  • مجلس هفته آینده جلسه علنی ندارد
  • تنفس ۲۰ دقیقه‌ای جلسه صحن مجلس برای اقامه نماز
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در صحن مجلس
  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • کدام نمایندگان جلسه مجلس را تعطیل کردند؟
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه