Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، حبیب آقاجری، نماینده مردم ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام در مجلس شورای اسلامی در زمینه پروژه‌های انتقال آب کارون، اظهار کرد: تا این لحظه هنوز کمیسیون‌های مجلس شکل نگرفته‌اند و آغاز به کار کمیسیون‌ها از ابتدای هفته آینده خواهد بود، اما با این حال تعدادی از نمایندگان خوزستان و چهارمحال بختیاری نامه‌ای را برای جلوگیری از طرح انتقال کارون امضا کرده‌اند و شدیداً پیگیر جلوگیری از طرح انتقال آب کارون هستیم که اگر در این مسیر پاسخ مناسبی برای جلوگیری از انجام این طرح بدست نیاوریم، قطعاً تا استیضاح وزیر پیش خواهیم رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان محیط‌زیست هیچ مجوزی برای انتقال آب کارون نداده‌است

وی همچنین عنوان کرد: این طرح از نظر اخلاقی، حقوقی، قانونی و به اعتقاد بنده حتی از لحاظ شرعی هم فاقد توجیه است و به هیچ عنوان این موضوع قابل قبول نیست، مردمی که در مسیر رودخانه قرار دارند، از استفاده از آب رودخانه محروم باشند، اما آب رودخانه به سمت مناطق کویری سرازیر و افراد در مناطق دیگر در حال استفاده از آن باشند.

وی عنوان کرد: ما مخالف انتقال آب برای مصرف شرب در دیگر نقاط نیستیم، بحث انتقال آب شرب در اینجا مطرح نیست، به‌دلیل اینکه این میزان از آبی که تا این لحظه انتقال یافته بسیار بیشتر از نیاز آب شرب مناطق می‌باشد، چرا که در هرکدام از طرح‌های اجرا شده، حجم آب یک رودخانه منتقل شده است.

وی همچنین بیان کرد: طرح‌های صنعتی مانند فولاد و ذوب‌آهن که در استان‌های کویری اجرا شده‌اند، طرح‌هایی هستند که نیاز بسیاری زیادی به آب دارند و اکنون برای تأمین آب این کارخانه‌ها باید کشاورزی مردم خوزستان فدا شود و آب مورد نیاز کشاورزان خوزستانی برای تأمین نیازهای کشاورزی و صنعتی استان‌های دیگر منتقل شود، که مخالفت ما با این موضوع است و تمام تلاشمان را برای جلوگیری از این موضوع به کار می‌بریم.

وی با اشاره به وجود مشکل آب شرب در شهرهای ماهشهر، بندرامام و امیدیه، اظهار کرد: در این مناطق ما روستاهایی داریم مانند روستاهای هندیجان که در طول روز تنها ۲ ساعت امکان استفاده از آب شرب را دارند و آب تأمینی این مناطق از طریق تانکرهای آبرسانی تأمین می‌شود، با این‌حال در این شرایط آمده‌اند بر روی رودخانه‌ای که آب منطقه هندیجان را نمی‌تواند به درستی تأمین کند سد احداث کرده‌اند و طرحی برای انتقال آب به بوشهر را دارند پیگیری می‌کنند.

کد خبر 520080 برچسب‌ها آب روستا استان خوزستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روستاهای آب روستا استان خوزستان برای جلوگیری انتقال آب کارون آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۸۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در ایلام

کارشناس سازمان هواشناسی استان ایلام گفت: آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال طغیان رودخانه‌ها، خطر اصابت صاعقه و اختلال در تردد از بعدازظهر روز دوشنبه پیش‌بینی می‌شود.

احسان احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در ایلام، اظهار کرد: از بعدازظهر روز دوشنبه دهم اردیبهشت تا اواخر وقت روز شنبه پانزدهم اردیبهشت‌، وقوع رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در نقاط مستعد پیش‌بینی می‌شود که با کاهش دمای هوا همراه خواهد بود.

وی افزود: آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال طغیان رودخانه‌ها و خطر اصابت صاعقه و اختلال در تردد طی این مدت زمان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی استان ایلام خاطرنشان کرد: بارش‌ها و وزش باد شدید منجر به آسیب به محصولات کشاورزی، باغات و تأسیسات سبک خواهد شد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: به کشاورزان توصیه می‌شود تسریع در برداشت محصولات کشاورزی نواحی گرمسیری و انتقال محصولات به مکان‌های مسقف را انجام دهند.

وی گفت: از هم استانی‌ها تقاضا می‌شود از اتراق در حریم مسیل‌ها، حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

کد خبر 748685

دیگر خبرها

  • ۲ هشدار هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه
  • احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در ایلام
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • نامه اعتراضی نمایندگان مجلس به وزیر کشور+جزئیات
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان