Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@21:31:25 GMT

دستگیری عامل حفاری غیر مجاز در شهر تاریخی مراغه

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۳۹۷۱۳

دستگیری عامل حفاری غیر مجاز در شهر تاریخی مراغه

ایسنا/آذربایجان شرقی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از دستگیری عامل حفاری غیر مجاز در شهر تاریخی مراغه خبر داد.

کاظم داداشی ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به تاریخی بودن کهن شهر مراغه، طی عملیاتی مخفیانه عامل حفاری غیر مجاز در خانه شخصی خود اقدام به حفاری در زیرزمین و کشف آثار تاریخی کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این حفاری که به عمق هشت متر ایجاد شده بود به دنبال اعلام خبر دوستداران میراث فرهنگی، با همکاری یگان حفاظت میراث فرهنگی و عوامل نیروی انتظامی شهرستان کشف و عامل آن به مراجع قانونی ارجاع داده شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، گفت: پس از بازرسی در محل ضمن کشف یک دستگاه فلزیاب،  یک مورد کوزه و تعداد زیادی قطعات سفالی کشف و ضبط شد.

به گزارش روابط عمومی اداره ‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی،کاظم داداشی خاطرنشان کرد: هم استانی‌های محترم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی، مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲ مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اطلاع دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری آذربایجان شرقی میراث فرهنگی یگان حفاظت صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۹۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری دو حفار غیر مجاز مسلح در گرمدره

 سرهنگ مهدی داور گفت: دو نفر حفار غیر مجاز که در صدد حفاری در محوطه شناسایی شده میراث فرهنگی در گرمدره بودند، توسط مأموران دستگیر شدند.
وی افزود: تمام ادوات حفاری، یک قبضه سلاح گرم به همراه دو عدد خشاب و مقادیر قابل توجهی فشنگ کشف و ضبط شد. 
او با اشاره به اینکه تجهیزات کشف شده و متهمین در اختیار مقام قضایی قرار گرفته اند، اظهار کرد: هموطنان می‌توانند هرگونه تعدی به میراث فرهنگی را به صورت شبانه روزی با شماره تلفن‌های ۰۲۶۳۲۸۲۹۱۱۸ با فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان البرز در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • دستگیری دو حفار غیر مجاز مسلح در گرمدره
  • دستگیری دو جستجوگر مسلح گنج در گرمدره
  • دستگیری ۳ حفار غیر مجاز در شهرستان آمل
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • حفاری ۱۵ متری در منزل شخصی و دستگیری ۳ نفر
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود