Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@04:40:20 GMT

سرانه فضای آموزشی یزد از میانگین کشوری بالاتر است

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۰۷۹۵

سرانه فضای آموزشی یزد از میانگین کشوری بالاتر است

سید جواد حسینی روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات ساخت آموزشگاه خیری دانش آموزان آسیب دیده بینایی در یزد افزود: استان یزد از لحاظ ساخت و تجهیزات فضای آموزشی در کشور می درخشد و الگوی بسیاری از استان‌ها است.

وی ضمن قدردانی از خیرین مدرساز اظهار داشت:یک سوم مدارس کشور توسط خیرین ساخته شده است و استعداد و ظرفیت مالی و ظرفیت تشخیص درست، بزرگترین نعمتی است که خداوند به خیرین داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی تصریح کرد: مدرسه، شوقستانی است که اگر به شوق درآید جامعه را به اشتیاق در خواهد آورد و فردای جامعه از امروز مدارس رقم خواهد خورد و سعادت جامعه فردا منوط به مدرسه امروز است.
وی با اشاره به اینکه در پهنه سرزمین ایران خیرین استان یزد همچون دانش آموزان این دیار درخشان هستند افزود: باید دست همه خیرین مدرسه ساز را که جامعه فردا را می سازند بوسید، آنان در قلب آموزش و پرورش قرار دارند.

معاون وزیر با بیان اینکه در قالب نهضت توان افزایی ۸۳ هزار قلم تجهیزات آموزشی، ورزشی و توانبخشی مورد نیاز دانش آموزان استثنایی با همت خیرین تامین می شود اظهار داشت: تمام "نوت تیکیرهای" (نوعی دستگاه تایپ کننده)مورد نیاز دانش آموزان با آسیب بینایی این مدرسه توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی تامین می شود.

وی تصریح کرد: امروز هم به همت خیرین بیست و چهارمین مدرسه آسیب دیدگان بینایی کشور با تمامی امکانات ویژه این طیف در یزد خشت گذاری می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد هم در این مراسم ضمن قدردانی از خیرین مدرسه ساز استان گفت: یک توفیق الهی است که خداوند به این افراد داده است و باقیات الصالحات آنها خواهد بود.

عباسعلی دانافر افزود:۳۰ درصد فضای آموزشی استان فرسوه و نیاز به تخریب و بازسازی دارند که امیدواریم با همت خیرین در سالهای آینده این مشکل بزودی رفع شود.

آموزشگاه خیری ویژه دانش آموزان آسیب دیده بینایی استان یزد با همت خیر محمد رضا ذاکرزاده در مساحت پنج هزار مترمربع  با ۲هزار و ۳۷۰ متر مربع زیربنا در قالب  ۱۵ کلاس در ۲ فاز ساخته می شود.

هم اکنون افزون بر ۲۶۰ هزار دانش آموز در دو هزار و ۱۰۰ باب مدرسه در استان یزد مشغول به تحصیل هستند.

برچسب‌ها مدارس یزد خیرین مدرسه ساز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس یزد خیرین مدرسه ساز مدارس یزد خیرین مدرسه ساز دانش آموزان استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۰۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید از گروه‌های جهادی، دانش آموزان و همچنین مشارکت مردم برای بازسازی و زیباسازی و نوسازی مدارس استفاده کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، غلامعلی حیدری امروز در شورای آموزش و پرورش استان چهارمحال بختیاری، اظهار داشت: باید یک کارگروه برای برنامه‌ریزی مقدمات همایش مجمع خیرین صورت گیرد و مسئولیت تمامی افراد مربوطه مشخص شود.  

وی گفت: در این همایش تنها خیرین گذشته حضور نداشته باشند بلکه خیرین جدید نیز دعوت شوند و تعهدات لازم را داشته باشند تا یک تحولی را متفاوت با همایش‌های گذشته، شاهد باشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، مطرح کرد: باید از گروه‌های جهادی، دانش آموزان و همچنین مشارکت مردم برای بازسازی و زیباسازی و نوسازی مدارس استفاده کرد.

وی با تاکید بر برگزاری مراسمی در شأن معلمان، اظهار داشت: هفته معلم زمان خوبی است تا از این قشر زحمتکش و تاثیرگذار تجلیل شود، امید است مراسمی در شأن معلمان استان با برنامه‌ریزی خوب برگزار و از خانواده شهدای معلم نیز سرکشی و تجلیل شود.

حیدری با تأکید بر انجام جهاد تبیین، تصریح کرد: باید آموزش و پرورش در این دو سال خدمات خود را به خوبی اطلاع‌رسانی کند. رتبه‌بندی معلمان، استخدامی‌ها و کمک‌های فرهنگی، اعتباراتی که تخصیص داده شده و توسعه زیرساخت مدارس، ایجاد چمن‌های مصنوعی بسسار در ظرف 2 سال و ... اقدامات خوبی است که همه باید در نشست خبری با رسانه‌ها بیان شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: بروشورهای در خصوص اقدامات انجام شده در دو سال اخیر تهیه و در بین خیرین و افراد ذی نفوذ توزیع شود. امتحانات نهایی فرصتی برای چیدن میوه یک سال تلاش دانش آموزان و والدین آنها است لذا باید اهتمام لازم جهت برگزاری آزمون بدون دغدغه در یک شرایط مناسب را داشت.

وی تصریح کرد: حداقل 12 جلسه شورای آموزش و پرورش در سال باید در شهرستان‌ها برگزار شود. باید یک برنامه‌ریزی ویژه در خصوص آموزش و پرورش عشایر داشت تا آموزش کافی و لازم به دانش آموزان داده شود.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: هر قدر در دانشگاه فرهنگیان هزینه شود نوعی سرمایه‌گذاری است و باید برای سال آینده برنامه‌ریزی دقیقی داشت تا دغدغه‌ای در زمینه کمبود معلم و سرویس مدارس و هر آنچه که مربوط به مدرسه و دانش آموزان است وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/7540

  

دیگر خبرها

  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • احداث چهار مدرسه خیری در یزد
  • کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری