Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-28@22:04:23 GMT

نگران نباشید ؛ مشکل امنیتی واتس‌اپ رفع شد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۰۸۵۳

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  محققان و پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری چند روز پیش اعلام کردند که مشکل و حفره امنیتی جدیدی در پلتفرم اپلیکیشن پیام رسان واتساپ وجود دارد که موجب افشای شماره تماس خیلی عظیمی از کاربران در نتایج جستجوی گوگل می شود.

 

اما حالا واتساپ با انتشار بیانیه و اطلاعیه ای رسمی و جدید اعلام کرده است که این ضعف امنیتی از پلتفرم این پیام رسان برطرف شده است و کاربران دیگر نگران افشای اطلاعات و حریم خصوصی خود در فضای وب نباشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

چند روز پیش یکی از محققان امنیتی در صفحه کاربری خود در توییتر عنوان کرده بود که جستجوی عبارتی خاص در گوگل موجب می‌شود که شماره تماس برخی از کاربران واتس اپ در نتایج گوگل نمایان شود و از طریق لینک کوتاهی که برای آنها ایجاد می‌شود به راحتی می توانند با افراد موردنظر مکالمه و چت کنند.

 

سخنگوی واتساپ ضمن تشکر از محققان امنیتی در این خصوص خاطرنشان کرده است: قابلیتی که در پلتفرم واتساپ وجود دارد که click to chat نامیده می شود، برای کسب و کارهای کوچک فعال در سراسر  جهان طراحی شده تا به لطف آن لینک کوتاه URL برای خود بسازند و بدین ترتیب با مشتریان خود از این طریق به سادگی در ارتباط باشند.

 

ایسنا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: گوگل توییتر گوگل واتس اپ گوگل واتساپ اقتصاد جام نیوز توئیتر حریم خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۰۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اپل دوباره مذاکرات با اوپن ای آی برای استفاده از فناوری هوش مصنوعی مولد این شرکت در برخی ویژگی های جدیدی که در سری آیفون امسال معرفی می شود را آغاز کرده است.

به گفته منابع آگاه از امر، ۲ شرکت مذاکرات درباره شرایط توافقنامه و شیوه یکپارچه سازی ویژگی های اوپن ای آی در iOS۱۸(آپدیت آتی سیستم عامل آیفون) را آغاز کرده اند. نشریه بلومبرگ ماه گذشته از مذاکرات اپل برای دریافت مجوز چت بات جمینی گوگل برای قابلیت های جدید آیفون خبر داده بود.

اپل هنوز مشخص نکرده از محصول کدام شرکت در آیفون جدید استفاده می کند و به طور دقیق تر با هر دو شرکت اوپن ای آی و گوگل به توافق می رسد یا یکی از شرکت ها را به طور کامل انتخاب می کند. اپل در راه اندازی هوش مصنوعی که بتواند مانند انسان به سوالات پاسخ نوشتاری یا گفتاری دهد، عقب تر از رقبایی مانند مایکروسافت و گوگل است که هم اکنون این فناوری را در محصولات خود یکپارچه می کنند.

تیم کوک مدیر ارشد اجرایی اپل در فوریه اعلام کرد به میزان قابل توجهی در هوش مصنوعی سرمایه گذاری می کند و برنامه های خود برای استفاده از این فناوری را اعلام خواهد کرد.

کد خبر 6089873 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • مصدومیت نگران کننده ستاره سیتی مقابل فارست
  • اپل کاربران را از اپل آی دی بیرون می اندازد
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • استغاندار هرمزگان: نگران توسعه صنعتی هرمزگان هستیم
  • امکان ارسال پیوست بدون اینترنت در واتس‌اپ
  • به‌روزرسانی این گوشی‌ها دیگر در دسترس نخواهد بود!
  • هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود
  • یک اقتصاددان پاسخ داد: عاقبت نرخ تورم در 1403 و اتفاق نگران کننده برای طبقه متوسط جامعه
  • روایت یک اقتصاددان از اتفاقی نگران‌کننده برای طبقه متوسط جامعه