Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@03:18:45 GMT

بیکاری و نبود اشتغال مهم ترین مشکل معلولان است

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۱۲۸۳

بیکاری و نبود اشتغال مهم ترین مشکل معلولان است

رییس اداره بهزیستی شیروان گفت: بیکاری و‌ نبود اشتغال مهمم ترین مشکلات قشر معلولان این شهر است.

«علی اکبر آرام» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با اشاره به بیکاری قشر معلولان اظهار داشت: با توجه به مشکلات فراوان معلولان، انتظار می‌رود که خیرین و نیکوکاران کمک‌های خود را به سمت حل مساله اشتغال این قشر سوق دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


رییس اداره بهزیستی شیروان بیان داشت: در ایام ماه مبارک رمضان، شاهد توزیع غذای گرم و بسته های غذایی بین شماری از خانواده های معلولان بودیم که شایسته تر آن است که به جای کمک های موردی که بعضا ممکن است هزینه ماه معیشت آنان را تامین کند به فکر اشتغالزایی برای حل مشکل زندگی آنان باشیم.

 


آرام، بیکاری، مشکلات معیشتی و هزینه های بالای درمان معلولان را از مهم ترین مشکلات این قشر برشمرد و عنوان کرد: هزینه تهیه بسته غذایی و غذای گرم بهتر است صرف خرید دستگاه خشک کن سبزی و یا دو راس گوسفند برای آنان شود که علاوه بر اشتغالزایی، تا مدت ها از مشکلات معیشتی آنان هم کاسته می شود.

 


وی با اشاره به شناسایی معلولان نیازمند شیروان، تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا که موجب بیکاری تعدادی از آنان شده که در خیابان ها دستفروشی می کردند، پیشنهاد شده بخشی از فطریه جمع آوری شده امسال برای خرید برخی تجهیزات و دستگاه های تولیدی و اشتغال تنی چند از آنان هزینه شود.

 


رییس اداره بهزیستی شیروان خاطرنشان کرد: با کمک های خیرین و جمع آوری فطریه، سالانه برای تعدادی از آنان اشتغال پایدار ایجاد و از مشکلات آنان کاسته می شود.

 


آرام با اشاره به اقدامات انجام شده در دوران کرونایی برای آنان اضافه کرد: در ایام ماه مبارک رمضان ۸۶۰ پرس غذای گرم و ۱۰ سبد غذایی،  هر بسته به ارزش سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و ۱۲۰ بسته بهداشتی شامل ژل ضدعفونی کننده دست، محلول ضدعفونی کننده سطوح و ماسک بین معلولان این شهرستان توزیع شد.

 


وی بیان داشت: بهزیستی شیروان سه هزار و ۷۰۲ معلول را زیر پوشش دارد که از این تعداد ۴۷۱ نفر دچار اختلالات بینایی، ۱۹ نفر صوت و گفتار، ۹۰۵ نفر ذهنی، ۴۲۶ نفر شنوایی، هزار و ۴۷۰ نفر معلولان ذهنی و جسمی و ۵۱۱ نفر دچار اختلالات روانی هستند.

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: معلولان بیکاری اشتغال بهزیستی شیروان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۱۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناسب سازی ورودی ادارات دولتی و محیط شهری برای معلولان و جانبازان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خانچی ظهر امروز سه‌شنبه در بیست و دومین جلسه کمیته استانی مناسب سازی محیط ویژه معلولان و جانبازان با اشاره به اینکه مناسب سازی محیط و ورودی ادارات برای تردد جانبازان و معلولان ضروری است، بیان کرد: ادارات و نهادهای دولتی، بانک‌ها و… موظف هستند بستری مناسبی را برای تردد معلولان و جانبازان فراهم کنند تا این افراد بتوانند به راحتی تردد کنند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان اضافه کرد: همه دستگاه‌های اجرایی ملزم به مناسب سازی محیط برای دسترسی پذیری معلولان و جانبازان به خدمات هستند.

وی تصریح کرد: مناسب سازی بناها و مراکز خدمات عمومی، معابر شهری، مراکز اداری، تفریحی، ورزشی و غیره از حقوق معلولان است که باید متناسب با وضعیت جسمی آنان طراحی شود تا بتوانند از حقوق خود بهره مند شوند.

کد خبر 6099555

دیگر خبرها

  • بیش از ۹۰ درصد از درخواست‌های مردم در حوزه اشتغال است
  • مناسب سازی ورودی ادارات دولتی و محیط شهری برای معلولان و جانبازان
  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • بهره وری غیر اصولی آب مشکلات آینده را بیشتر می‌کند
  • نیاز ۱۰۰ میلیارد تومانی اجرای طرح‌های آبرسانی شیروان
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری