Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@22:39:55 GMT

معجزه روزانه ۳۰ دقیقه پیاده روی چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۲۴۳۴

معجزه روزانه ۳۰ دقیقه پیاده روی چیست؟

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ روح الله فریادی کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی بااشاره به نقش مهم پیاده روی در زندگی افراد، گفت : پیاده روی منظم و اصولی می‌تواند بلحاظ سلامت جسمانی، روحی و روانی روی زندگی افراد تاثیرات مثبت زیادی برجای بگذارد.

او بابیان اینکه این ورزش در جلوگیری از بروز برخی از بیماری‌ها مفید است، گفت : انجام روازنه نیم ساعت پیاده روی می‌تواند به تقویت قلب وعرق، کاهش وزن، تنظیم فشار خون، کاهش اثرات جانبی دارو‌های شیمی درمانی، کنترل قند خون، درمان دیابت نوع دو، کاهش احتمال ابتلاء بانوان به سرطان سینه، بهبود عملکرد مغز و افزایش سطح یادگیری افراد کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی درخصوص بهترین زمان برای انجام پیاده روی در طول روز هم گفت: عده‌ای از مردم صبح زود را برای انجام پیاده روی انتخاب می‌کنند که هرچند می‌تواند زمان مناسبی برای انجام این ورزش باشد و شادی و نشاط طول روز را بدنبال بیاورد، اما عدم رعایت برخی از نکات اصولی باعث می‌شود تا ورزشکاران نتیجه چندانی از انجام این ورزش در نوبت صبح نگیرند.

او افزود: متاسفانه اشتباه رایجی که بین اکثر افرادی که صبح‌ها را برای انجام پیاده روی انتخاب می‌کنند وجود دارد، این است که پیاده روی را قبل از خوردن صبحانه انجام می‌دهند، درحالی که باید نیم ساعت بعد از خوردن صبحانه باشد.

مربی بدنسازی تیم ملی سپک تاکرای مردان افزود: از سوی دیگر فرد زمانی که از خواب بیدار می‌شود، مدت زمانی را نیاز دارد تا دم و بازدم بدنش به وضعیت مطلوبی برسد، با این حال بهتر است پیاده روی به نیم ساعت بعد از خوردن صبحانه موکول شود و پس از بازگشت از پیاده روی هم یک تغذیه مختصر میل کنند.

او گفت: هرچند عده‌ای بنا به عادت در هنگام ظهر پیاده روی می‌کنند، اما باتوجه به نزدیکی این زمان به وعده ناهار توصیه می‌شود پیاده روی خود را به ساعت ۴ تا ۸ عصر موکول کنند.

شرایط پیاده روی در هنگام شب

فریادی به شرایط پیاده روی در هنگام شب هم اشاره کرد و افزود: بهترین زمان برای پیاده روی در هنگام شب ساعت ۸ تا ۹ شب و با فاصله یک ساعته با شام است، البته نباید این ورزش را قبل از خواب انجام داد، چراکه باعث اختلال در خواب می‌شود.

او گفت: البته هرکسی باتوجه به شناختی که از ساعت بدن خود دارد، می‌تواند زمانی را برای انجام پیاده روی انتخاب کند، اما مهم اصول و نکاتی است که باید رعایت کرد.

این کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی افزود: توصیه می‌شود افراد مبتدی پیاده روی را از روی سطح صاف، سه تا پنج جلسه در هفته و هر جلسه به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه شروع کنند و هر هفته هم پنج دقیقه به مدت زمان پیاده روی آن‌ها اضافه شود.

او بابیان اینکه بهتر است افرادهنگام پیاده روی یک "قدم شمار" همراه خود داشته باشند، گفت: در یک پیاده روی متوسط هر فرد باید دو هزار گام را در ۱۵ دقیقه بردارد، لذا افراد مبتدی بهتر است برای شروع قدم شمار همراه داشته باشند تا سرعت پیاده روی خود را تنظیم کنند.

مربی بدنسازی تیم ملی هندبال نوجوانان افزود: همچنین حالت بدن به هنگام پیاده روی باید کاملا عادی و بدون قوز و خم شدن باشد. آرنج فرد نیز باید به حالت زوایه ۹۰ درجه خم شود و حین حرکت مانند پاندول ساعت عقب و جلو برود.

او ادامه داد: هنگامی که فرد به مدت زمان ۴۵ دقیقه پیاده روی در طول یک جلسه رسید، کم کم به سمت حرفه ای‌تر شدن در این ورزش پیش می‌رود، بنابراین باید اصول را دقیق‌تر رعایت و خود را برای پیاده روی روی سطح شیب دار آماده کند.

مزایای پیاده روی روی سطح شیب دار

این کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی در خصوص مزایای پیاده روی روی سطح شیب دار هم گفت: این نوع از پیاده روی باعث خوش فرم و خوش استایل شدن اندام فرد شده و کالری سوزی بالایی هم دارد. فشار زیادی به عضلات وارد می‌شود و قدرت آن‌ها را افزایش می‌دهد.

او گفت: بعد از چند هفته شروع پیاده روی روی سطح شیب دار، ورزشکار باید قبل از شروع ورزش به مدت پنج دقیقه دویدن آرام و گرم کردن را داشته باشد. طول گام‌ها و سرعت آن‌ها را هم بیشتر کند.

فریادی به مزایای پیاده روی به حالت عقب گرد هم اشاره کرد و گفت: این نوع از پیاده روی می‌تواند به تقویت عضلات پایین تنه بدن، آب شدن چربی‌های کمر، عضلات میانی بدن و ران، خوش فرم شدن اندام و درمان کمر درد و سیاتیک افراد هم کمک کند.

او با تاکید بر اینکه افراد باید برای پیاده روی از کفش مناسب استفاده کنند، افزود: پوشیدن کفش‌های غیرورزشی و مجلسی برای پیاده روی به مرور آسیب دیدگی مچ پا، زانو و مهره‌های کمر را هم بدنبال دارد.

این کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی گفت: همچنین بهتر است تنها زمانی از تردمیل برای انجام پیاده روی استفاده شود که شرایط جوی مساعد نباشد، درغیر اینصورت حتما در فضای آزاد این ورزش انجام شود .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انجمن های ورزشی جنجال ورزشی رقابت های کشوری پیاده روی برای انجام پیاده روی برای پیاده روی پیاده روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۲۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آریگو ساکی: رم برای غلبه بر لورکوزن و صعود به فینال لیگ اروپا به یک معجزه نیاز دارد

ساکی نسبت به رستگاری رم مقابل لورکوزن چندان خوشبین نیست.

در آستانه دیدار بایرلورکوزن و آاس رم در دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا ۲۰۲۳/۲۴، آریگو ساکی بر این باور است که رم برای کامبک زدن مقابل لورکوزن و صعود به فینال، به یک معجزه نیاز دارد.

ساکی در مصاحبه با گاتزتا دلو اسپورت گفت:

رم برای صعود در آلمان به یک معجزه نیاز دارد. لورکوزن اخیرا قهرمان بوندسلیگا شده، از روحیه شکست ناپذیری بهره می برد و حمایت هواداران خود را دارد. رم کار بسیار سختی در آلمان دارد. حتی ارائه یک عملکرد فوق العاده و بی نقص برای صعود آنها کافی نیست و باید سایر موارد مثل اتفاقات بازی هم به نفع رم رقم بخورد. لورکوزن در بسیاری از بازی های این فصل با وجود اینکه روز بدی داشت و تیم برتر زمین نبود، بازهم شکست نخورد. با این حال رم باید امیدوار باشد چون در فوتبال غیرممکن وجود ندارد.

از دست ندهید ????????????????????????

درد بی‌پایان؛ چهره ناصر الخلیفی بعد از حذف مقابل دورتموند (عکس) ادین ترزیچ، هوادار دیروز، سرمربی فینالیست امروز داروین نونیز به شایعات پیوستن به بارسلونا قوت بخشید! سوتی عبدالله ویسی روی آنتن زنده؛ تخلف پاداش 3.5 میلیاردی فولاد؟ 

دیگر خبرها

  • رئال هرگز نمی‌میرد ؛ بایرن تسلیم پروفسور کامبک / کارلتو و معجزه ۲دقیقه‌ای/ خوسلو قهرمان تازه مادرید
  • رئال هرگز نمی‌میرد ؛ بایرن تسلیم پروفسور کامبک / کارلتو و معجزه ۳دقیقه‌ای تعویض‌ها
  • آریگو ساکی: رم برای غلبه بر لورکوزن و صعود به فینال لیگ اروپا به یک معجزه نیاز دارد
  • اثر کشف‌شده در خیابان باباطاهر همدان به دوره ایلخانی برمی‌گردد
  • خواص معجزه آسای کشمش
  • اتلاف روزانه ۱۰ تا ۱۵ قلاده سگ ولگرد در زاهدان
  • معجزه آب سیب‌زمینی برای سلامت کلیه و کبد
  • ساخت روزانه ۲.۵ کلاس درس در استان اصفهان
  • معجزه آب سیب زمینی ؛ فواید و خواص آب سیب زمینی را بشناسید
  • خواص گیاه معجزه گر شنگ و روش مصرف آن