Web Analytics Made Easy - Statcounter

نقی مسکینی روز سه شنبه در نشست بررسی روند اجرای طرح شهرک بنیاد برکت در مراغه افزود: با توجه به لزوم تامین مسکن، تسریع در اجرای این طرح می تواند زمینه ساز کاهش مشکلات اقشار کم درآمد شهرستان شود.

وی ادامه داد: هم اکنون عملیات اجرایی این طرح بزرگ عمرانی و تامین مسکن توسط بنیاد برکت و در قالب طرح ملی اقدام ملی مسکن و با همراهی و همکاری دستگاه های خدمات از جمله شهرداری آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسکینی اضافه کرد: کاهش هزینه های اجرایی و نیز همکاری مناسب نهادهای مختلف نقش مهمی در جهت کاستن از قیمت تمام شده مسکن ساخته شده برای بهره مندی اقشار کم درآمد در این طرح مورد توجه قرار می گیرد.

وی افزود: برای تسهیل در این زمینه، مکان یابی اجرای تاسیسات زیربنایی آب، برق، گاز و مخابرات در این طرح از طریق دستگاه های اجرایی در حال انجام است.

شهردار مراغه نیز با اعلام آمادگی برای همکاری در زمینه اجرای این طرح گفت: شهردرای در راستای توسعه و عمران شهری، از هیچ کوششی برای تسهیل در اجرای طرح های عمرانی دریغ نخواهد کرد.

محمدرضا احمدی افزود: اشتغال زایی و بهره گیری از ظرفیت های بومی و نیروی انسانی این شهرستان از جمله خواست های شهرستانی در این طرح بزرگ عمران است.

رئیس اداره راه و شهرسازی مراغه نیز با اشاره به احداث شهرک ۴۰۰ واحدی بنیاد برکت گفت: این طرح در راستای طرح اقدام ملی مسکن در این شهرستان اجرا می شود.

مقصود محرم پور افزود: در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن تاکنون چهار هزار نفر در این شهرستان ثبت نام کرده که اطلاعات آنان به زودی پایش می شود.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای تداوم این طرح نیز ۲.۳ هکتار در شهرک گلشهر برای احداث مسکن ارزان قیمت تخصیص یافته است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی مراغه بنیاد برکت مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی مراغه بنیاد برکت مسکن آذربایجان شرقی مراغه بنیاد برکت مسکن بنیاد برکت اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۲۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور

رضا پسندیده دبیر زنجیره‌های بنیاد برکت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره براینکه طی هرساله بنیاد برکت از طرح‌های اقتصادی در سراسر کشور حتی از مناطق محروم و کم توسعه یافته بسته‌های حمایتی تخصیص می‌دهد، گفت: از ابتدای سال گذشته (۱۴۰۲)، تمرکز ویژه‌ای در زمینه زنجیره‌های سبز و آبی داشتیم؛ زنجیره سبز مربوط به کشاورزی، صنایع غذایی و صنایع وابسته به این حول محوری است و زنجیره آبی مربوط به صنایع آبزی پروری و صنایع وابسته به آن محسوب می‌شود.

دبیر زنجیره‌های بنیاد برکت در ادامه تاکید کرد: برای هر زنجیره (سبز و آبی) یک کمیته مجزا و تخصصی ایجاد شده که تمام تصمیمات طرح‌های اقتصادی بنیاد برکت به صورت جزئی بررسی و اتخاذ شود و با متولیان هر ارگان مانند جهاد کشاورزی، شرکت شهرک کشاورزی، نظام مهندسی کشوری و افراد فعال این صنعت، مسؤولیت تصمیم‌گیری‌های مهم در این زمینه را عهده دار هستند. همچنین در حوزه زنجیره آبی افراد متولی از ارگان‌های شیلات، اتحادیه آبزیان، شهرک‌های کشاورزی، سازمان تحقیقات شیلات و افراد فعال حوزه آبزی پروری حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: دو سال گذشته در حوزه زنجیره سبز در زمینه خورد و خانگی ۲۲ هزار طرح، کسب و کار متوسط ۹۴ طرح و در زمینه زنجیره آبی ۸ هزار طرح خورد و خانگی و ۴۶ هزار طرح کسب و کار متوسط در سراسر کشور توسط بنیاد برکت تأمین مالی شد؛ همچنین در سال جاری توسعه اشتغال این زنجیره‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

پسندیده در خصوص حمایت بنیاد در زمینه صادرات این طرح‌ها، ادامه داد: علاوه بر صادرات، در زمینه توسعه بازار این طرح‌ها بسته‌های حمایتی در نظر داریم که موجب گسترش بازار و رفع شکاف‌های چالشی کشور شود.

این مسؤول در ادامه هدف اساسی بنیاد برکت را عنوان کرد و گفت: هدف اصلی شناسایی چالش و موانع کشور است که با کشف شکاف‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری مناسب برای مطلوب شدن شرایط در این زمینه خواهد کرد، ناگفته نماند، این بنیاد تنها مسؤولیت تأمین مالی را بر عهده دارد و هیچ‌گونه تصدی‌گری وجود ندارد.

کد خبر 6091387 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد
  • نهضت ملی مسکن در شهرستان جویم تسریع شود
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • آغاز عملیات طرح یک هزار و ۶۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن در مراغه
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی