Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان شهردار کرمان گفت: دولت در محدوده مرکزی شهر اراضی خالی را تملک کند و برای ساخت و ساز در اختیار مردم قرار بدهد.

"سیدمهران عالم زاده" امروز چهارشنبه ۲۱ خردادماه در جلسه شورای مسکن استان کرمان درباره تامین زمین در طرح اقدام ملی مسکن اظهار کرد: برخی از مشکلات به دلیل موازی کاری دستگاه ها رخ می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دولت به دنبال این است زمین ارزان خود را با هزینه دیگر نهادها برای احداث مسکن بگذارد در حالی که باید در محدوده مرکزی شهر اراضی خالی را تملک کند و برای ساخت و ساز در اختیار مردم قرار بدهد.

عالم زاده تصریح کرد: زمین های خالی زیادی در مرکز شهر کرمان داریم و تراکم ما در مرکز شهر ۵۰ نفر در هکتار است و از سوی دیگر این اراضی دارای آب، برق و ... هستند و برای تامین زیرساخت ها مشکلی وجود ندارد.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه شهر به اندازه کافی گسترش یافته و نباید هزینه ساخت و ساز را به حاشیه ها ببریم، گفت: با فروش زمین های ارزانِ دولت، شهرک های اطراف شهرها در همه کشور توسعه یافت و بعضا مشکلات آنها در زیرساخت ها بعد از گذشت ۱۰ سال رفع نشده است.

به گزارش ایسنا، "سیدمصطفی آیت اللهی موسوی" معاون امور عمرانی استاندار کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: بسیاری از دستگاه های دولتی زمین دارند که اکثر آن زمین ها نیز استفاده نمی شود و در خواست داریم این دستگاه ها با اولویت تعاونی مسکن همان اداره، اراضی را برای ساخت مسکن در اختیار قرار بدهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداری کرمان اراضي ساخت و ساز اخبار اقتصادی کرمان استانی اقتصادی برای ساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۲۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن

تقی رضایی مدیرکل دفتر حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بیش از ۴۱ هزار هکتار زمین در محدوده شهری و شهر‌های جدید اضافه و الحاق شده است گفت:   این آمار نشان‌دهنده کار جهادی و بزرگی است که در دولت سیزدهم در راستای تأمین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن انجام شده است.

وی با بیان اینکه مسئله تامین زمین و الحاق اراضی در شهرهای مختلف همواره مورد توجه سازمان ملی زمین و مسکن بوده است گفت:  در نشست‌های امسال که به صورت فصلی برگزار می‌شود، استان‌های کشور به ۵ منطقه تقسیم شده‌اند که در مرحله اول از مدیران ۷ استان منطقه یک کشور دعوت شده که برای هم‌فکری و هم‌افزایی در خصوص تأمین زمین و سایر موضوعات مربوط به حوزه املاک و حقوقی در سازمان ملی زمین و مسکن حضور یابند.

رضایی اظهار کرد: اصلاح بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها در این حوزه خود می تواند زمنیه را برای بهبود افزایش عرضه زمین و الحاق اراضی در شهرهای مختلف فراهم کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • انجام اقدامات لازم برای تأمین اراضی طرح نهضت ملی مسکن
  • حرکت به سمت خودمالکی و ساخت مردمی مسکن با پرداخت تسهیلات و عرضه زمین به مردم
  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است
  • فرماندار مشهد:طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است
  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان
  • تاکید امام جمعه قزوین بر مشارکت مردم و تسهیل امر مسکن
  • واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن در بخش ناغان، به شرط تامین زمین
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • لزوم توجه به سلیقه مردم در امور مختلف