Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@21:42:16 GMT

کانون حضرت فاطمه الزهرا سهند مورد تجلیل قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۳۱۲۸

کانون حضرت فاطمه الزهرا سهند مورد تجلیل قرار گرفت

کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت فاطمه الزهرا شهر جدید سهند به عنوان رتبه برتر در حوزه تربیتی در نخستین رویداد ملی فرهنگ و هنر مساجد کشور«فهما» مورد تجلیل قرار گرفت.

«جواد نیک‌کار» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: همزمان با مراسم تجلیل از برگزیدگان ملی نخستین رویداد فرهنگ و هنر مساجد کشور«فهما» کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت فاطمه الزهرا شهر جدید سهند به عنوان رتبه برتر کشوری در حوزه تربیتی مورد تجلیل قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: کانون فرهنگی هنری ولایت مسجد حضرت فاطمه الزهرا سهند(آذربایجان شرقی). اولین کانون شهر جدید سهند از سال ۱۳۸۰ با مشارکت جمعی از دانشجویان و طلاب حوزه علمیه تشکیل و تا سال ها قبل از استقرار مراکز و نهادهای فرهنگی مسؤولیت اجرای فعالیت های فرهنگی، ملی و مذهبی شهر را به عهده داشت.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت فاطمه الزهرا شهر جدید سهند افزود: جمعیت شهر جدید سهند حدود ۲۰۰ هزار نفر است که طیف‌های مختلفی از مردم در این شهر سکونت دارند، از این رو کانون فعالیت های خود را در جهت خانواده و کار تربیتی کودک و نوجوان تخصصی تر کرده است.

نیک‌کار ادامه داد: طراحی و اجرای مهد کودک مسجد محور از سال ۱۳۹۳ برای کودکان ۴ تا ۷ سال به همراه مادر، تاسیس اولین مدرسه غیر دولتی مسجد محور زیر نظر شورای مدیریت کانون مسجد و فعالیت های فرهنگی، علمی و مذهبی مختلف برای نوجوانان در سطح شهر در قالب برنامه های مسجدمحور ویژه دانش آموزان از جمله فعالیت های کانون بوده است.

وی افزود: فعالیت در زمینه فرزند پروری، سبک زندگی و مشاوره برای والدین، اجرای برنامه های آموزشی در زمینه سلامت جسمی روانی و اجتماعی خانواده و طب اسلامی، فعالیت گسترده در زمینه برگزاری دوره های تربیت مربی کودک، نوجوان و تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی و همچنین تشکیل کارگروه تخصصی تحقیقاتی و اندیشه ورز در زمینه مسائل تربیتی و آموزش و پرورشی از دیگر فعالیت های کانون بوده است.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت فاطمه الزهرا شهر جدید سهند همکاری با بسیج دانش آموزی و آموزش و پرورش برای حضور در مدارس را از دیگر ویژگی های این کانون برشمرد و گفت: طراح و مجری طرح «پاساژ مقدس» برای حضور فعال مسجد بسیجیان و طلاب در بطن کسب و کار مردم و ارائه خدمات مختلف مشاوره ای و مشارکت های اقتصادی و خرد محله ای از دیگر فعالیت های کانون بوده است.

نیک‌کار خاطرنشان کرد: تاسیس صندوق قرض الحسنه کانون مسجد محله و پرداخت ده ها میلیون وام به اعضا و در شرایط بحران کرونا به اصناف و کسبه محل و حضور ۲۰ نفری به همراه نوجوانان و جوانان در منطقه سیل زده آق قلا در قالب اکیپ های فرهنگی، عمرانی و خدماتی از دیگر فعالیت های اخیر کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت فاطمه الزهرا شهر جدید سهند بوده است.

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: نیک کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۳۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود

فاطمه شیرازی، حافظ، قاری و داور مسابقات قرآن با حضور در نمایشگاه دستاوردهای وقف در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: اولین سالی است که در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنم و مشتاق هستم تا بدانم عرصه‌های فعالیت سازمان اوقاف در بخش‌های مختلف به چه صورت است. البته با فعالیت قرآنی سازمان از سال ۱۳۷۴ آشنا هستم از چهاردهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن همراه اوقاف بوده ام و کاملاً به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی سازمان اشراف دارم.

وی اظهار کرد: اما در زمینه حمایت اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و اهدافی که برای وقف بیان شده که موقوفه حفظ شود و در راستای نیت واقف باشد، مسلماً در اقداماتی که در عرصه علمی صورت می‌پذیرد به عنوان مثال در حوزه تولید وسایل پزشکی که تکنولوژی آن در دست کشورهای اروپایی است مانند فیلتر دیالیز که در دوران تحریم به مشکل برخوردیم و در این نمایشگاه مشاهده کردیم که یکی از شرکت‌ها در این زمینه فعالیت می‌کند و باعث خرسندی است اگر اوقاف در این زمینه سرمایه گذاری کند. قطعاً واقفان نیز خشنود خواهند شد.

شیرازی بیان کرد: امید است اوقاف در عرصه‌های فرهنگی و قرآنی مستدام باشد. در عرصه کمک به فناوری و هر آنچه باعث شود ایران ما یک پله بالاتر رود ارزشمند است و باید مردم مشارکت داده شوند. ما مردم خالص و مخلص و جوانان نخبه داریم که باید به کار گرفته شوند و مسئولان اهتمام داشته باشند که بتوانیم ایران را ارتقا دهیم و در دنیا بدرخشد.

وی تصریح کرد: یکی از مسایلی که جای کار دارد بحث تأمین دارو است که با فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و حمایت سازمان اوقاف می‌توانیم در این زمینه به خودکفایی برسیم. البته قبل از هر اقدامی باید حول محور پیشگیری فعالیت شود و اوقاف نیز می‌تواند در این زمینه ورود کند.

کد خبر 6092189 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه (س) در دهه کرامت
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه(س) در دهه کرامت
  • روز مادر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • افتتاح چند هزار میلیارد پروژه شهری طی دهه کرامت در قم
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی