Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@02:24:28 GMT

توطئه توسط ترامپ در شبکه‌های اجتماعی

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۴۸۳۴

توطئه توسط ترامپ در شبکه‌های اجتماعی

ترامپ طی توئیتی سرشار از تئوری توطئه بی‌پایه و اساس معترض 75 ساله که با خشونت پلیس بوفالو به زمین پرتاب شده بود را متهم کرد. او به گسترش نظریه‌های توطئه در بستر شبکه‌های اجتماعی تمایل دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ دونالد ترامپ تئوری توطئه بی‌پشتوانه‌ای را درباره معترض 75 ساله در بوفالو، نیویورک، توئیت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ویدئویی که به‌طور گسترده پخش شد، 2 مأمور پلیس در جریان اعتراضات اخیر، این مرد را به شدت هل داده و به روی زمین انداختند و او را درحالی‌که از گوش راست دچار خونریزی شده بود رها کردند.

به نظر می‌رسد ترامپ با ایده گرفتن از شبکه کابلی راست افراطی One America News Network و تگ (ضمیمه) کردن این شبکه توئیت خود را نوشته است.

 

وی بدون ارائه هیچ مدرکی با ذکر نام فرد 75 ساله اظهار داشت که او یک تحریک کننده از گروه انتیفا (ANTIFA) است که سعی در مداخله در تجهیزات پلیس را داشت و پس از نزدیک شدن به گروهی از افسران سزاوار هل دادن بود.

ترامپ در توئیت خود در 9 ژوئن سال جاری (2020) نوشت: "فیلمی از این حادثه، مردی را نشان می‌دهد که پس از هل داده شدن توسط 2 افسر پلیس گوش راست او خونریزی می کند. اداره پلیس بوفالو پس از مواجهه با انتقاد طی بیانیه ای این 2 افسر را از کار معلق کرد و فقط اظهار داشت که این مرد تعادل خود را از دست داده و به زمین افتاده است.

اندکی پس از تعلیق این 2 افسر، 57 عضو تیم ضد شورش پلیس بوفالو استعفا دادند.

ترامپ در حالی این توئیت را منتشر کرد که این معترض در شرایطی خطرناک در بیمارستان بستری شده بود.

این توئیت اخیر یکی از جدیدترین نمونه‌های تمایل ترامپ به گسترش نظریه‌های توطئه در بستر شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه وی است.

برخی از افراد راست گرا ادعا کرده اند که اعتراضات کنونی آمریکا به دست آشوبگران خارجی صورت گرفته است.

این نخستین بار نیست که ترامپ نام خصوصی یک شهروند را در حساب توئیتری خود به اشتراک می گذارد.

یکی از نمونه‌های قابل توجه اخیر، انتشار نام فرد افشاگری بود که منجر به استیضاح ترامپ شد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۴۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد

مقامات امنیتی عراق می‌گویند ام فهد، اینفلوئنسر معروف شبکه اجتماعی تیک تاک در خارج از خانه‌اش در بغداد به ضرب گلوله کشته شد.   به گزارش بی بی سی، او به خاطر انتشار ویدیو‌هایی در حال رقص با موسیقی عراقی و پوشیدن لباس‌های چسبان و تنگ در شبکه اجتماعی تیک‌تاک معروف بود و ده‌ها هزار دنبال کننده داشت.   وزارت کشور عراق هم در بیانیه‌ای تایید کرد «زنی که در شبکه‌های اجتماعی شناخته شده است، توسط ضاربان ناشناس» کشته شده است.   در این بیانیه گفته شده است که «یک تیم ویژه» برای بررسی این حادثه تشکیل شده است.   این اینفلوئنسر سال گذشته به دلیل انتشار ویدیو‌هایی که به گفته دادگاه برخلاف «عفت و اخلاق عمومی» بود به شش ماه زندان محکوم شد.   عراق سال گذشته کمیته‌ای دولتی برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و بررسی محتوای توهین آمیز و مجازات مسببین آن تشکیل داد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فرار یک بوفالو از چنگ شیرهای گرسنه + فیلم
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • شبکه‌سازی اولویت نهضت اجتماعی در کرمانشاه است
  • دستگیری یک نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک
  • از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟
  • ماجرای شبکه اجتماعی تیک تاک و ممنوعیت در آمریکا به کجا رسید؟
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد/ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان