Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین شاه‌حسینی بعدازظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی جهاد کشاورزی آرادان ضمن بیان اینکه عملیات برداشت گندم از ۱۵ خردادماه در آرادان آغازشده است، اظهار داشت: سه هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت گندم است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود ۱۸ هزار تن گندم از این اراضی برداشت شود، افزود: عملیات برداشت گندم در این منطقه تا ۱۰ تیر ادامه خواهد داشت و این در حالی است که میانگین تولید گندم در آرادان ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ تن در هر هکتار است.

برداشت گندم و جو با ۲۷ دستگاه کمباین بومی و مهاجر

مدیر جهاد کشاورزی آرادان بابیان اینکه سیوند، پارسی و رخشان، مهم‌ترین ارقام کشت‌شده در گندمزارهای این شهرستان است، تصریح کرد: شش دستگاه کمباین بومی و ۲۱ دستگاه کمباین مهاجر کار برداشت گندم و جو را در این شهرستان بر عهده‌دارند.

شاه‌حسینی توزیع بذر اصلاح‌شده، ارائه خدمات فنی و کارشناسی را ازجمله اقدامات مهم این نهاد در حمایت از کشاورزان آرادانی برشمرد و گفت: ۱۰ گروه برداشت متشکل از کارشناسان مجرب در مراکز جهاد کشاورزی این شهرستان در حال خدمت‌رسانی به گندم کاران هستند.

وی با تأکید بر اینکه تنظیم کمباین‌ها و نظارت بر خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از وظایف اصلی این گروه‌ها است، یادآور شد: برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی و اطلاع‌رسانی برای سم‌پاشی به‌موقع علیه عوامل خسارت‌زای گیاهی از دیگر اقدامات حمایتی این نهاد است.

مدیر جهاد کشاورزی آرادان بابیان اینکه اطلاع‌رسانی و پیگیری بیمه محصولات کشاورزی در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: پیگیری در زمینه اعمال مدیریت بهینه تغذیه گیاهی، اجرای مزرعه تحقیقی و ترویجی مقایسه ارقام گندم و انتقال‌یافته‌های نوین به کشاورزان از دیگر اقداماتی است که در راستای حمایت از کشاورزان آرادانی انجام شد.

کد خبر 4946563

منبع: مهر

کلیدواژه: برداشت گندم جهاد کشاورزی سمنان ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد شیوع کرونا قزوین ایلام آتش سوزی گرگان سالروز ارتحال امام خمینی بیرجند آتش سوزی جنگل ها امام خمینی ره یاسوج برداشت گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۷۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آغاز کشت نیشکر در استان گفت: همه ساله ۲۹ هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت نیشکر می‌رود.

او با بیان اینکه شهرستان‌های صومعه سرا و لنگرود قطب تولید نیشکر در گیلان هستند، افزود: زمان کشت این محصول از نیمه اول اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و زمان برداشت آن در آذر ماه هر سال است و فرآوری تا دی ماه ادامه داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین تصریح کرد: نیشکرکاران در زمان کاشت، داشت و برداشت محصول از هیچ‌گونه سم و کودی استفاده نمی‌کنند.

به گفته محمدی، شکر سیاه تولید شده از کیفیت و بازارپسندی مناسبی برخوردار بوده و در قالب محصول سالم عرضه می‌شود.

او همچنین گفت: استان گیلان حدود ۱۸۰ بهره بردار در زمینه کشت محصول نیشکر دارد و روش پخت شکر سیاه به صورت سنتی در کارگاه‌های محلی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: سال گذشته به ازای هر هکتار ۱۴۰۰ کیلوگرم شکر خشک به ارزش اقتصادی ۹۵ میلیارد ریال تولید شد. 

محمدی تصریح کرد: شکر سیاه، دوشاب و کف شکر از جمله تولیدات نیشکرکاران با استفاده از محصول برداشت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • پیش بینی برداشت ۴٠٠هزار تن گندم از مزارع استان ایلام
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • انعقاد ۴۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت