وضعیت پینگ بازیهای رایانهای بهبود خواهد یافت
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۸۵۲۵
به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کافی است سری به صفحات اجتماعی وزیر ارتباطات بزنید تا متوجه شوید، موضوع پینگ برای طیف بزرگی از کاربران فضای مجازی که گیمر هستند از چه اهمیت بالایی برخوردار است.
تامین کردن زیرساخت مورد نیاز برای پایین آمدن پینگ بازی کاری است که از سوی وزیر ارتباطات به شرکت ارتباطات زیرساخت سپرده شده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
حمید فتاحی، معاون وزیر ارتباطات، درباره وضعیت پینگ و این که مشکل مربوط به قطع فیبر در خلیج فارس چه زمانی رفع میشود، گفت: نزدیکترین نقطه جغرافیایی که بازیهای مختلف در منطقه ما میزبانی (هاست) میشوند و به همین واسطه گیمرها میتوانند بهترین پینگ را داشته باشند، مرکز داده ای در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس است که محتوای مربوط به اغلب بازی ها را میزبانی میکند.
رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: تامین زیرساخت از این مرکز داده نسبت به اروپا برای ما مشکلاتی را در پی دارد اما برای پاسخ به درخواستهای طیف وسیع کاربران این حوزه شرکت زیرساخت این ارتباط را برقرار کرد.
او اضافه کرد: بر این اساس و در فاز اول کیفیت برخی از بازیها به حد مطلوبی بهبود یافت اما متاسفانه به علت قطع شدن فیبر در خلیج فارس، مسیر ارتباطی قطع شد و در موردی بسیار نادر مسیر جایگزین نیز همزمان با این قطعی، دچار مشکل شد.
فتاحی اشاره کرد: موضوع دیگری که بازیابی مسیر ارتباطی را با تاخیر مواجه کرد شیوع ویروس کرونا بود که تا کنون سه تا چهار مرتبه رفع مشکل قطعی کابل را با تعویق مواجه کرده است.
وی افزود: این مساله باعث شده نزدیک به دو هفته کشتی مربوط به تجهیزات رفع خرابی فیبر را قرنطینه و آن را ایزوله کنند. طبق قراری که از قبل داشتیم، بنا بود مشکل کاملا رفع شود اما این اتفاق رخ داد و واقعا نتوانستیم سر زمان مشخصی که به گیمرها قول داده بودیم مشکل را حل کنیم.
فتاحی تاکید کرد: تیم های فنی ما، ۲۴ ساعته در حال پیگیری مساله هستند. بارها جلسات مجازی برگزار کردیم تا این مشکل حل شود. گیم برای برخی صرفا بازی و سرگرمی است اما برای عده زیادی راهی برای کسب درآمد است.
او در پایان گفت: با رخ دادن این مشکلات، تصمیم گرفتیم راه حل های جایگزین برای پایداری مسیر های ارتباطی با سرورهای بازیها را طراحی و اجرا کنیم تا در موارد نادری که مسیرهای اصلی و جایگزین دچار مشکل میشوند کماکان کیفیت خدمات کاربران پایدار باشد.
منبع:ایسنا
انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۸۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
بررسی زمینههای پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
به گزارش خبرگزاری مهر، سجاد میرزاخانی مسؤول امور بینالملل بنیاد ملی بازیهای رایانهای بهعنوان مهمان ویژه در کنفرانس علمی «توسعه ورزشهای الکترونیک دانشگاه سینرجی روسیه»، به معرفی ظرفیتهای صنعت بازی ایران پرداخت.
میرزاخانی مقدم که بهصورت آنلاین در این کنفرانس شرکت میکرد در سخنانی به معرفی بنیاد ملی بازیهای رایانهای بهعنوان تنها متولی صنعت بازی در ایران پرداخت و برگزاری دورههای بازیسازی و برگزاری جشنواره بازیهای جدی را از زمینههای شکلگیری همکاریهای مشترک میان بنیاد ملی بازیهای رایانهای و دانشگاه سینرجی روسیه دانست.
وی نظام ردهبندی سنی بازیهای رایانهای ایران (اسرا) را یکی از ۷ نظام ردهبندی سنی دنیا و تنهاترین آنها در میان کشورهای اسلامی دانست و در ادامه گزارشی از روند شکلگیری و توسعه همکاری میان بنیاد ملی بازیهای رایانهای و سازمان توسعه بازیهای رایانهای روسیه در حوزههای پژوهشی، آموزشی، سرمایهگذاری، نشر بازیهای ایرانی در روسیه و نشر بازیهای روسی در ایران ارائه داد.
نماینده بنیاد ملی بازیهای رایانهای با اشاره به برگزار شدن جلسات حضوری و وبیناری میان دو مجموعه در سال گذشته و شکلگیری روابط علمی، پژوهشی و تجاری بین شرکتهای ایرانی و روسی، از طراحی پروژهها و رویدادهای علمی و تجاری مشترک در سال جاری خبر داد.
وی با اشاره به لزوم حمایت دستگاههای حاکمیتی مختلف از بازی سازان و ناشران گفت: ایران با وجود ۳۴ میلیون بازیکن، جمعیت جوان و میزان بسیار بالای کاربران اینترنت کشوری دارای ویژگیهای جذاب برای سرمایهگذاران بینالمللی حوزه بازیهای رایانهای است.
مقدم، در جریان برگزاری این کنفرانس نیز به پرسشهای مطرح شده در خصوص آمارهای مربوط به بازار بازیهای رایانهای ایران و فعالیتهای بینالمللی شرکتهای ایرانی و حمایت حاکمیت از آنها پاسخ دادند.
در پایان مقدم با قدردانی از میخائیل پیمنوف مدیر بینالملل دانشگاه سینرجی روسیه، نسبت به تحکیم روابط علمی و پژوهشی میان اساتید و دانشجویان این صنعت در دو کشور ابراز امیدواری کرد.
کد خبر 6092094 زینب رازدشت تازکند