Web Analytics Made Easy - Statcounter

یعقوبی گفت: اجرای طرح جداسازی و بازچرخانی آب های خاکستری در ساختمان های گروه دال و ساختمان های عمومی گروه جیم یا همان ساختمان های مرتفع الزامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مهدی یعقوبی» عصر (۲۱ خرداد) در مراسم امضاء تفاهم نامه آغاز اجرای طرح جداسازی و بازچرخانی آب های خاکستری ساختمان ها و اماکن عمومی بین شهرداری، آبفا و سازمان نظام مهندسی ساختمان مشهد گفت: امروز در قالب مصوبه شورای شهر برای مدیریت مصرف آب و جدا سازی آب شرب از آب خاکستری و بازچرخانی آن با رویکرد کمک به شرایط محیط زیست شهر و منابع آبی تفاهم نامه سه جانبه ای میان شهرداری مشهد، سازمان نظام مهندسی ساختمان و شرکت آب و فاضلاب مشهد به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: این طرح پروسه مطالعاتی خوبی را طی کرده و کارهای اجرایی آن انجام و آیین نامه های مورد نیاز نیز آماده شده است.

 

وی با بیان این که اجرای طرح جداسازی و بازچرخانی آب های خاکستری در ساختمان های گروه دال و ساختمان های عمومی گروه جیم یا همان ساختمان های مرتفع الزامی است، اظهارکرد: اما برای اجرای طرح در ساختمان های کوچک و منازل شخصی مشوق هایی در نظر گرفته خواهد شد.

 

یعقوبی ادامه داد: در مرحله اول برای شهروندانی که در منازل خود اقدام به اجرای طرح جداسازی و بازچرخانی آب های خاکستری (ظرفشویی و..) نمایند مبلغ ۵میلیون تومان از سوی مدیریت شهری به صورت مشوق درنظرگرفته خواهد شد و در کنار آن نیز از سوی شرکت آب و فاضلاب ۲۰درصد تخفیف در مبالغ مرتبط با دفع فاضلاب در قبوض آنها لحاظ می شود.

 

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد اضافه کرد: البته این موضوع باید از سوی نظام مهندسی ساختمان تایید شود، سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری نیز از این ساختمان ها به صورت دوره ای بازدید و درصورت استفاده از این آب ها برای آبیاری فضای سبز و درختان مقابل منازل و فلاش تانک ها نیز مشوق های بعدی در نظرگرفته خواهد شد.

 

وی گفت: این طرح چندی پیش به صورت آزمایشی در دو منزل مسکونی و ۱۰ مدرسه اجرا شده است و اکنون نیز کار ظرف شش ماه گام به گام پیش خواهد رفت و درصورت نیاز به اصلاح موارد به شورا ارائه داده خواهد شد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: بازچرخانی آب معاون خدمات شهری شهرداری مشهد مشهد تفاهم نامه همکاری خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۰۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرویس‌دهی رایگان خط ۲ مترو به تجمع بزرگ صادقیون

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، بهرام نکاحی گفت: در راستای تسهیل دسترسی زائران و مجاوران به تجمع بزرگ صادقیان در عرصه میدان شهدا سرویس‌دهی خط ۲ مترو در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) رایگان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری شهرداری مشهد افزود: بر همین اساس سرویس‌دهی خط ۲ مترو روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه از ساعت هفت صبح الی ۲۲ رایگان انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
  • آتش سوزی مجتمع مسکونی در منطقه پردیسان قم
  • ماجرای کاشت ساختمان در پارک‌های تهران
  • صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در قم تشکیل می‌شود
  • کاشت ساختمان در پارک‌های تهران؛ ممنوع یا مجاز؟
  • سکوت در ماجرای سنگلج جایز نیست!
  • سازمان نظام مهندسی بازوی تخصصی راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • جزئیات تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران | شهرستان های مشمول طرح جداسازی
  • سرویس‌دهی رایگان خط ۲ مترو به تجمع بزرگ صادقیون
  • رونمایی از ماکت عمارت تاریخی پست گیلان در شهرداری رشت