Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مهران حیاتی مدیر جهادکشاورزی شیروان گفت: با انتقال ژن چندقلوزایی، هر ۱۰۰ میش در هر زایمان ۱۷۰ بره تولید می‌کند.

حیاتی افزود: دام‌های حاوی این ژن قابلیت تولید بره در هر هشت ماه یکبار را دارد که در هر زایمان راندمان بره دهی آنان، ۱.۷ بره به ازای هر میش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه پارسال ۷۰۰ راس دام در ایستگاه اصلاح نژاد گوسفند کردی واقع در روستای حسین آباد این شهرستان نگهداری می‌شد، افزود: امسال این تعداد به ۸۰۰ راس دام سبک افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:آغاز اصلاح نژاد ۸۰۰ راس دام در روستا‌های حوضه آبخیز شیروان

حیاتی هدف از اصلاح نژاد دام در این ایستگاه را توزیع دام متناسب با نیاز دامدار دانست، چون بره دهی یکی از صفات مهم اقتصادی در پرورش دام سبک است، افزایش راندمان بره دهی در برنامه اصلاح نژاد قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شیروان عنوان کرد: این پروژه با هدف افزایش بهره وری در تولید گوشت قرمز و توانمند سازی نژاد گوسفند کردی در کشور طراحی و اجرا شده که در حال حاضر بسیاری از دامداری‌های استان تحت پوشش خدمات این ایستگاه قرار دارند.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید گوشت قرمز اصلاح نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۲۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود

رحیم نیازی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به مازاد تولید سیب زمینی، بخشی از محصول مورد نیاز در انبار‌ها دپو شده است که اتخاذ سیاست نادرست عوارض ۶۰ درصدی صادرات سیب زمینی می‌تواند آسیب جدی به تولید این محصول وارد کند.

او قیمت تمام شده هرکیلو سیب زمینی را ۱۲ تا ۱۳ هزارتومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون هرکیلو سیب زمینی با نرخ ۷ تا ۹ هزارتومان از کشاورزان خریداری می‌شود، درحالیکه هزینه‌های بالای بذر، کارگری، آب و برق، حمل و نقل، دنباله بند‌های کشاورزی و تعمیرات ماشین آلات هیچ تناسبی با درآمد سیب زمینی کاران ندارد.

نیازی ادامه داد: با توجه به بحران منابع آبی و کمبود نقدینگی انتظار می‌رود که حمایت‌های لازم از بخش تولید صورت بگیرد چراکه دریافت عوارض ۶۰ درصدی صادرات راهکار تنظیم بازار نیست و برای استمرار صادرات و پایداری تولید هرچه سریع‌تر باید این عوارض حذف شود.

عضو هیئت مدیره انجمن سیب زمینی با بیان اینکه مشکلی در تولید سیب زمینی نداریم، افزود: بنابر آمار سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود که با احتساب سرانه مصرف، این رقم مازاد بر نیاز کشور است که باید در راستای تعادل بازار، تولید مازاد به بازار‌های هدف صادر شود.

او با بیان اینکه صادرات سیب زمینی راهکار تنظیم بازار داخل است، گفت: بنابر آمار طی ۵ سال اخیر به طور متوسط سالانه ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی به بازار‌های هدف صادر می‌شود و در شرایط کنونی باید عوارض صادرات حذف شود تا مازاد تولید صادر شود، در غیراین صورت دلالان و کارخانه‌ها با سوء استفاده از شرایط بازار، قیمت‌ها را کاهش می‌دهند که این امر به زیان بخش تولید تمام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز اینترپل در شیروان
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل
  • کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی بعد از ۷ سال ‌در شیروان
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل در خراسان شمالی
  • نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • تظاهرات حامیان فلسطین مقابل محل ضیافت شام بایدن