Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@19:59:19 GMT

جایگاه بنادر خوزستان در حال تنزل است

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۳۷۱۳

جایگاه بنادر خوزستان در حال تنزل است

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: خوزستان مهد اقتصاد کشور است و «تجارت» یکی از قابلیت‌های مهم اقتصادی این استان از دیرباز بوده است.

او افزود: علاوه بر حمل‌ونقل ریلی و هوایی، خوزستان در بخش «تجارت دریایی» دارای جایگاه اول در کشور بوده است و پیشینه این استان گواه این مدعاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از دیرباز بندر امام خمینی (ره) قطب و پایلوت واردات کالای اساسی و غله کشور بود اما در سال‌های گذشته به دلایلی شاهد آن هستیم که بنادر دیگر در این بخش تقویت شده‌اند و متأسفانه بندر امام در حال از دست دادن این امتیاز و ویژگی منحصر به فرد است.

مختار گفت: بنادر آبادان و چوئبده و اروندکنار به دلیل هم‌جواری با منطقه آزاد اروند می‌توانند نقش مهمی را در واردات و صادرات ایفا کنند اما متأسفانه شاهد روزمرگی و بی‌تحرکی در این بنادر به ویژه بنادر اروندکنار و چوئبده هستیم.

او افزود: مردم اروندکنار و چوئبده از دیرباز پیشینه آنها «تجارت» و «لنج داری» است اما در سال‌های اخیر شاهد بیکاری مردم این دو شهر و فروش لنج‌ها یا مهاجرت اهالی به شهرهای بندری دیگر همچون بوشهر هستیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه با وجود تذکرات متعدد ما به مسئولان سازمان بنادر و وزارت راه، شاهد هیچ‌گونه اقدام جدی برای رونق و توسعه بنادر چوئبده، اروندکنار نیستیم و اراده‌ای برای رفع مشکلات این بنادر وجود ندارد.

مختار ادامه داد: درصدد هستیم با استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای تغییر وضعیت موجود در بنادر آبادان گام‌های جدی برداریم تا این بنادر را از رکود و بی‌تحرکی خارج سازیم.

او افزود: بنادر آبادان، اروندکنار و چوئبده همچون بنادر هندیجان و گناوه و دیلم باید به بنادر واردات کالاهای ملوانی تبدیل شوند تا این شهرها از وضعیت فعلی خارج شوند تا مردم برای تهیه کالاهای مورد نیاز خود ناچار به رفتن به گناوه و هندیجان نباشند.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واردات کالاهای ملوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۳۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های تولیدی رادیو بوشهر کیفی شود

مدیرکل صداوسیمای استان بوشهر با اشاره به اهمیت و جایگاه رادیو در بین مردم، بر لزوم توجه به کیفیت‌بخشی به محتوا در مقابل کمیت برنامه‌های تولیدی رادیو بوشهر تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مهدی حیدری صبح امروز در دورهمی خانواده رادیو بوشهر در روز رادیو با بیان اینکه رادیو، در میان مردم محبوبیت خاصی دارد، اظهار داشت: فعالان این عرصه از توانمندی بالایی برخوردار هستند که خدمت آنان درخور تحسین است.

وی رادیو را مؤثرترین وسیله ارتباطی با مردم در جامعه دانست و با اشاره به اهمیت و جایگاه رادیو در بین مردم، بر لزوم توجه به کیفیت‌بخشی به محتوا در مقابل کمیت برنامه‌ها تأکید کرد.

مدیرکل صداوسیمای استان بوشهر اضافه کرد: موضوع پژوهش برنامه‌ای از ارکان تولید محتوای مؤثر و مخاطب‌پسند برنامه‌سازان رادیو است که باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

قائم مقام صدا و سیمای استان بوشهر نیز با اشاره به اینکه رادیو به عنوان یک رسانه گرم که از وضوح بالایی در انتقال پیام به مخاطب برخوردار است، گفت: رادیو همیشه جایگاه مخاطب خود را در مواجهه با تغییرات ماهیت و ساختاری نسبت به سایر رسانه‌ها داشته است. نقش رادیو به عنوان رسانه بحران نقش متمایز و برجسته‌ای است که اثربخشی آن در شرایط خاص و سهولت دسترسی آسان و اعتماد مخاطب به آن از شاخص‌های ویژه این رسانه دوست داشتنی است.

در ادامه کارکنان رادیو بوشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همکاران فقید و پیشکسوتان با بیان انتظارات و پیشنهادات خود خاطرات دوران کاری خود را نقل کردند.

در پایان از تلاش‌های شبانه‌روزی و متعهدانه همکاران و بازنشستگان رادیو تقدیر شد.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری تمامی نهادها با پلیس در اجرای طزح نور
  • تداوم سیر افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • پیروزی خانگی صنعت‌نفت آبادان برابر استقلال خوزستان
  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان
  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • معاون گردشگری وزارت میراث وارد خوزستان شد
  • برنامه‌های تولیدی رادیو بوشهر کیفی شود
  • اوج گیری گرما در اروند