Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنج دانشگاه ایرانی شامل دانشگاه صنعتی شریف، امیرکبیر، تهران، علم و صنعت ایران و دانشگاه شیراز در آخرین رتبه‌بندی نظام کیو اس حضور دارند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از  پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، دانشگاه صنعتی شریف با رتبه ۴۰۹، دانشگاه صنعتی امیرکبیر با رتبه ۴۷۷، دانشگاه تهران با رتبه۶۰۰-۵۹۱ ، دانشگاه علم و صنعت ایران با رتبه ۶۵۰-۶۰۱ و دانشگاه شیراز با رتبه ۱۰۰۰-۸۰۱ پنج دانشگاه برتر ایرانی در رتبه‌بندی کیو اس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که تا سال ۲۰۱۶ فقط دانشگاه صنعتی شریف با رتبه ۴۸۰-۴۷۱ و دانشگاه تهران با رتبه ۶۰۰-۵۵۱ در این نظام رتبه‌بندی حضور داشتند.

محمدجواد دهقانی سرپرست ISC با اعلام این خبر اظهار کرد: در رتبه‌بندی کیو اس در سال ۲۰۲۱ دانشگاه‌های امیرکبیر و تهران نسبت به سال گذشته دارای رشد رتبه نیز بوده‌اند. به طور خاص دانشگاه صنعتی امیر کبیر از رتبه ۴۸۹ به رتبه ۴۷۷ (۱۲ پله ارتقا) و دانشگاه تهران از بازه ۶۵۰-۶۰۱ به ۶۰۰-۵۹۱ (۵۰ پله) ارتقا جایگاه داشته‌اند.

سرپرست ISC گفت: در میان کشورهای اسلامی از کشور مالزی ۲۰ دانشگاه (با بهترین رتبه ۵۹)، ترکیه ۹ دانشگاه (با بهترین رتبه ۴۶۵)، امارات متحده عربی هشت دانشگاه (با بهترین رتبه ۲۱۱)، قزاقستان با ۱۰ دانشگاه (با بهترین رتبه ۱۶۵)، عربستان ۱۰ دانشگاه (با بهترین رتبه ۱۴۳)، اندونزی هشت دانشگاه (با بهترین رتبه ۲۵۴)، لبنان هشت دانشگاه (با بهترین رتبه ۲۲۰)، پاکستان هفت دانشگاه (با بهترین رتبه ۳۵۵)، اردن چهار دانشگاه (با بهترین رتبه ۶۵۰-۶۰۱)، مصر چهار دانشگاه (با بهترین رتبه ۴۱۱)، برونئی دو دانشگاه (با بهترین رتبه ۲۵۴)، کویت، عراق و بنگلادش هرکدام دو دانشگاه (با بهترین رتبه ۱۰۰۰-۸۰۱)، بحرین  دو دانشگاه (با بهترین رتبه ۷۰۰-۶۵۱)، قطر یک دانشگاه (۲۴۵)، عمان یک دانشگاه (۳۷۵) در فهرست دانشگاه‌های برتر کیو اس ۲۰۲۱ حضور دارند. شایان ذکر است که دانشگاه مالایا (UM) با رشد ۱۱ پله‌ای از رتبه ۷۰ در سال ۲۰۲۰ به ۵۹ در سال ۲۰۲۱ در جایگاه ممتاز در بین تمام دانشگاه‌های کشورهای اسلامی قرار گرفته است.

وی افزود: موسسه تکنولوژی ماساچوست (MIT)، دانشگاه استنفورد، دانشگاه هاروارد، موسسه تکنولوژی کالیفرنیا (کلتک)، دانشگاه آکسفورد( انگلیس)، موسسه فناوری زوریخ  (سوئیس )، دانشگاه کمبریج (انگلیس) ، امپریال کالج لندن( انگلیس)، دانشگاه شیکاگوو دانشگاه یو سی ال( انگلیس) به ترتیب 10 دانشگاه برتر جهان در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۱ کیو اس شناخته شدند. لازم به ذکر است دانشگاه ملی سنگاپور( NUS) در رتبه جهانی ۱۱ قرار دارد.

دهقانی در ادامه گفت: رتبه‌بندی کیو اس توسط مؤسسه کاکارلی سیموندز در کشور انگلستان صورت می‌گیرد و عملاً از سال ۲۰۱۰ به صورت مستقل دانشگاه‌های دنیا را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. روش شناسی رتبه‌بندی جهانی کیو اس بر اساس دامنه گسترده‌ای از فعالیت‌های دانشگاهی طراحی شده است. دانشگاه‌ها توسط ۶ شاخص در قالب چهار حوزه کلی آموزش، پژوهش، قابلیت جذب در بازار کار و بین‌المللی‌سازی ارزیابی می‌شوند. در رتبه‌بندی جهانی کیو اس بررسی شهرت دانشگاه با وزن ۴۰ درصد، ارزیابی کارفرمایان با وزن ۱۰ درصد، نسبت اعضای هیئت علمی بین المللی با وزن پنج درصد، نسبت دانشجویان بین‌المللی با وزن پنج درصد ، میزان استنادات به ازای هر عضو هیئت علمی با وزن ۲۰ درصد و نسبت اعضای هیئت علمی به دانشجو با وزن ۲۰ درصد جهت ارزیابی عملکرد دانشگاه‌ها بهره برده است.  همچنین پایگاه رتبه‌بندی کیو اس در ارزیابی خود در شاخص‌های مربوطه بخصوص اندازه‌گیری تاثیر پژوهش، اطلاعات پنج ساله موجود دانشگاه‌ها را در پایگاه استنادی اسکوپوس مورد بررسی قرار می‌دهد.

سرپرست ISC اظهار کرد: منابع اطلاعاتی مورد استفاده در رتبه‌بندی جهانی کیو اس در سال ۲۰۲۱ شامل اطلاعات حاصل از نظرسنجی‌ها، اطلاعات ارائه شده از سوی دانشگاه‌ها و اطلاعات پژوهشی پنج سال گذشته (۲۰۱۵-۲۰۱۹ ) دانشگاه‌ها در پایگاه استنادی اسکوپوس ( Scopus) است و  تعداد یک هزار و 2 دانشگاه در این رتبه بندی حضور داشته‌اند.

انتهای پیام/4021/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه رتبه بندی موسسه آموزش عالی رتبه بندی کیو اس بهترین رتبه دانشگاه صنعتی رتبه بندی دانشگاه ها سال ۲۰۲۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۴۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین تصویر از محمدرضا گلزار در آمریکا + عکس

آفتاب‌‌نیوز :

بامداد امروز در مسابقات پلی‌آف بسکتبال NBA تیم لس‌آنجلس لیکرز در ورزشگاه کریپتو آرنا به مصاف دنور ناگتس رفت و با نتیجه ۱۰۵ بر ۱۱۲ شکست خورد.

محمدرضا گلزار با حضور در محل برگزاری این مسابقه، از نزدیک تماشاگر بازی بود و تصویری هم از خودش به اشتراک گذاشت. از تصاویر منتشر شده مشخص است که گلزار در بخش VIP استادیوم نشسته است. در ورزشگاه‌های بسکتبال مخصوصا در NBA نزدیکترین جایگاه به زمین بازی و پشت نیمکت تیم‌ها گران‌ترین قیمت را دارند.

این تصویر نشان می‌دهد که محمدرضا گلزار تقریباً پشتِ نیمکت لیکرز و جایی که لبرون جیمز حضور دارد، نشسته است. بلیت‌های این جایگاه بستگی به اهمیت بازی دارد، اما برای این بازی تا حدود ۱۹۹۵ دلار (حدود ۱۲۵ میلیون تومان با نرخ دلار امروز) رسیده است.

در بازی‌های بعدی پلی‌آف همین جایگاه احتمالاً تا ۱۵ هزار دلار هم خواهد رسید.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • لواندوفسکی: توپ طلای 2021 حق مسی بود؛ بلینگام و ام باپه بهترین بازیکنان دنیا هستند
  • جدیدترین تصویر از همسر ایرانی ژوزه مورایس
  • عکس‌| جدیدترین تصویر از همسر ایرانی ژوزه مورایس
  • ستاره ایرانی یک قدم تا پایان خوش در بهترین لیگ دنیا
  • کاپیتان مس: آرامش نویدکیا عامل نتایج ماست
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • جدیدترین تصویر از محمدرضا گلزار در آمریکا + عکس
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲