Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد توکلی مدیر هنر و رسانه سازمان بسیج دانشجویی کشور و دبیرکل پنجمین جشنواره هنری و دانشجویی «ققنوس» درباره برنامه‌های این جشنواره به خبرنگار مهر گفت: جشنواره هنری دانشجویی ققنوس با هدف کشف استعدادها، توانمندسازی و آموزش، شبکه سازی، کادرسازی، الگوسازی و در نهایت تولید آثار فاخر تکنیکی و محتوایی با محور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، در بخش‌های فیلم کوتاه، انیمیشن، هنرهای تجسمی، ادبیات داستانی، عکس، ادبیات نمایشی، تئاتر خیابانی و صحنه‌ای، خوشنویسی، موسیقی و پژوهش‌های هنری، کار خود را به جدیت پیگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در هر بخش، آثار قابل قبولی به دبیرخانه ارسال شد و مجموع آثار ارسالی به این مسابقه از ۶ هزار اثر گذشت، همچنان که مشارکت حداکثری نخبگان، دانشجویان، اساتید و دانشگاه‌های هنر از نقاط عطف جشنواره ققنوس است.

دبیرکل پنجمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس بیان کرد: تیم‌های تخصصی داوران در هر رشته، آثار شرکت کنندگان را بررسی و برگزیدگان اولیه را مشخص کردند. «ققنوس» اولین جشنواره هنری ایران است که استعدادهای کشف شده خود را به فراموشی نمی‌سپارد و استعدادهای برتر و مستعد ۵ دوره خود را در قالب انجمن‌های تخصصی مدیریت و راهبری می‌کند. این جشنواره تمامی نخبگان و دانشجویان را شناسایی می‌کند، لذا اقدامات ساماندهی انجمن‌های تخصصی ققنوس از سه ماه آخر سال ۹۸ انجام شد.

وی توضیح داد: باتوجه به اینکه در ۵ دوره این جشنواره، استعدادهای علمی و هنری بسیاری از بدنه دانشگاه‌های کشور شناسایی شده‌اند، تصمیم گرفتیم که برنامه ریزی های اساسی و اصولی برای تداوم فعالیت و کمک به آغاز کار حرفه‌ای این دانشجویان و همچنین عرصه فعالیت هنری را داشته باشیم. همچنین با توجه به تحقق دغدغه‌های رهبری در به کارگیری جوانان، وقت آن رسیده که با واگذاری مسئولیت‌های جدی به دانشجویان و جوانان، توانمندی آنها در انجام وظایف‌شان به جامعه هنری ثابت و زمینه اعتمادسازی بیشتر به این قشر پرتحرک و با انگیزه فراهم شود.

مدیر هنر و رسانه سازمان بسیج دانشجویی در مورد جزئیات انجمن‌های تخصصی ققنوس اظهار کرد: انجمن مرکزی در سازمان بسیج دانشجویی تشکیل می‌شود. همچنین هر استان و دانشگاه هسته‌های مساله محور و انجمن تخصصی هر رشته را خواهند داشت. شورای عالی هر انجمن بین ۷ الی ۹ نفر و متشکل از هنرمندان مطرح و پیشکسوت و همچنین نخبگان و اندیشمندان جوان خواهد بود. با توجه به اینکه جشنواره ققنوس در همه استان‎‌ها برگزار می‌شود، هر استان بانک اطلاعاتی دانشجویان هنرمند خود را دارد که کار آنها را در ثبت اعضای هر انجمن راحت می‌کند. از طرفی انجمن‌های استانی متشکل از همان ققنوس استانی است که سیاست‌گذاری و جهت‌دهی آنها توسط انجمن کشوری انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: در حال حاضر هماهنگی‌های لازم برای تشکیل جلسه شورای عالی و همچنین عضوگیری انجمن‌ها توسط دبیرخانه دائمی جشنواره ققنوس در حال انجام است و اولین جلسه رسمی انجمن «ادبیات داستانی ققنوس» هم با حضور شورای عالی آن به منظور تعیین سیاست‌های این انجمن در روزهای آینده تشکیل خواهد شد.

فراخوان پنجمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس دی ماه سال ۱۳۹۸ منتشر و آثار در بهمن ماه داوری شدند. مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس به دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاد.

کد خبر 4947215

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب جشنواره هنری دانشجویی ققنوس سازمان بسیج دانشجویی هنرهای تجسمی برنامه تلویزیونی تئاتر ایران فیلم سینمایی ویروس کرونا موسیقی ایرانی جورج فلوید شبکه پنج سیما بازیگر سینما سازمان صداوسیما آلبوم موسیقی فیلم مستند شبکه دو سیما شبکه یک سیما جشنواره هنری دانشجویی ققنوس پنجمین جشنواره هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۶۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از برگزیدگان جشنواره «طنز پهلو» در زادگاه پدر طنز معاصر ایران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای گیلان ؛ امیرحسین طاهری گفت: از هزار و ۱۲۹ اثر که در بخش‌های داستان کوتاه، شعر طنز، کاریکاتور، چند رسانه‌ای و طنز مطبوعاتی از ۱۲۱ رسانه کشوری به دبیرخانه هشتمین جشنواره «طنز پهلو» ارسال شده بود، از صاحبان ۲۰ اثر برگزیده تجلیل شد.

وی افزود: طنز پردازان تهرانی بیشترین سهم آثار ارسالی را در این جشنواره داشتند.

فرشاد مهدی پور معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد در این جشنواره گفت: قرار است طنز به صورت یک رشته دانشگاهی به فهرست رشته‌های آموزش عالی اضافه شود تا نخبگان طنز به صورت آکادمیک در این رشته تحصیل و مشغول به کار شوند.

دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان هم در این جشنواره با بیان اینکه طنز گل آقا طنزی عالمانه بود گفت: طنز گل آقا چهارچوب دارد، زیرا در عین حال که به مشکلات می‌پرداخت، هدفش اصلاح مشکل بود و این باید برای نسل جدید طنزپردازان یک الگو باشد.

کیومرث صابری فومنی ملقب به گل آقا ، نویسنده ، طنز نویس و معلم ایرانی که صاحب هفته نامه طنز"گل آقا " بود ، ۷ شهریور ۱۳۲۰ به دنیا آمد و ۱۱ اردیبهشت سال ۱۳۸۳ از دنیا رفت.

دیگر خبرها

  • برگزیدگان صدا و سیمای لرستان در جشنواره «بر بلندای حضور»
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد
  • «بر بلندای حضور» برگزیدگان خود را شناخت
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره «طنز پهلو» در زادگاه پدر طنز معاصر ایران
  • جشنواره طنز و رسانه برگزیدگانش را شناخت
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • آخرین مهلت بارگذاری آثار برای جشنواره قلم ۱۵ خردادماه
  • معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم در کرمان