Web Analytics Made Easy - Statcounter

هرچند شورای صنفی دانشجویان و دیگر دانشجویان در مصاحبه‌ها و نامه‌هایی خواستار لغو برگزاری کلاس‌ها هستند، اما مسئولان بر صحبت‌های خود پافشاری می‌کنند و می‌خواهند هر طور شده این ماجرا اجرا شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو از بجنورد، این روز‌ها بحث بازگشایی دانشگاه‌ها وحضور دانشجویان در کلاس بسیار جدی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یکی از دانشگاه‌هایی است که این موضوع را به صورت جدی پیگیری می‌کند و خواهان برگزاری کلاس‌ها است؛ مسئله‌ای که دانشجویان به ان معترض بوده و مشخص نیست سرانجام چه خواهد شد.

هرچند شورای صنفی دانشجویان و دیگر دانشجویان در مصاحبه‌ها و نامه‌هایی خواستار لغو برگزاری کلاس‌ها هستند، اما مسئولان بر صحبت‌های خود پافشاری می‌کنند و می‌خواهند هر طور شده این ماجرا اجرا شود. خبرگزاری دانشجو چند روز گذشته به تشریح این مسئله پرداخت که در ادامه می‌توانید آن را بخوانید. بلاتکلیفی در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی / مسئولان: کلاس‌ها برقرار است؛ دانشجویان: نمی‌آییم! اما پس از انتشار این گزارش مسئولان دانشگاه در گفتگو‌های مختلفی برگزاری کلاس‌ها را قطعی دانستند.
سید احمد هاشمی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی روز گذشته در دیدار با دانشجویان گفت: با شیوع کرونا، تمام دنیا و کشور در شرایط بحرانی قرار گرفتند و تمام ساختار جامعه دچار مشکل شد، ولی این موضوع نباید زندگی و آموزش را متوقف کند.

هاشمی بیان کرد: کلاس‌های عملی حوزه‌های پزشکی باید به صورت عملی برگزار شود چرا که برگزاری این کلاس‌ها به صورت مجازی باعث کاهش کیفیت یادگیری دانشجویان از آن درس می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد مردم در جامعه پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی  را رعایت نمی‌کنند و کرونا همچنان در استان و کشور وجود دارد بنابراین نباید به این دلیل که در دانشگاه تجمع صورت می‌گیرد کلاس‌های عملی حوزه‌های پزشکی و همچنین امتحانات به صورت حضوری لغو شود.

کلاس مجازی به ضرر دانشجویان است
وی افزود: باید پله پله به سمت عادی شدن شرایط و زندگی با کرونا حرکت کنیم و هر کسی باید برای حفظ سلامتی خود و اطرافیانش، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کند چرا که تا کشف واکسن این بیماری باید با آن زندگی کنیم.

هاشمی با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های عملی به صورت مجازی به ضرر خود دانشجویان است، ادامه داد: تا چه زمانی مجازی برگزار کردن کلاس‌ها را ادامه دهیم؟ کرونا همچنان وجود دارد و در پاییز بیماری آنفولانزا نیز اضافه می‌شود بنابراین برگزاری مجازی همه فعالیت امکان پذیر نیست و باید به مرور، کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شود.

این مسئول بیان داشت: ما در دانشگاه علوم پزشکی یک وظیفه ذاتی در آموزش داریم و باید آموزش‌ها تا حد امکان با کیفیت برگزار شود، بنابراین برگزاری کلاس‌های علمی به صورت حضوری لازم است و اگر دانشجویان به هر علتی برای حضور در کلاس‌های عملی تمایل نداشته باشند اختیار حذف کلاس را دارند.

کلاس‌های دندانپزشکی پرریسک است/ امتحانات باید حضوری باشد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی درخصوص رشته دندانپزشکی، گفت: این رشته پرریسک است بنابراین کلاس‌های عملی آن به صورت حضوری برگزار نمی‌شود و زمان امتحان این رشته به دلیل عدم پایان کلاس‌های مجازی به تعویق می‌افتد.

وی افزود: با برگزاری امتحان دانشجویان به صورت مجازی بخصوص برای گروه علوم پزشکی کاملا مخالف هستم و تمامی امتحانات باید به صورت حضوری برگزار شود چرا که در امتحان مجازی، سلامت آزمون رعایت نمی‌شود و تمامی دانشجویان از امکانات لازم ازجمله گوشی و لپ تاپ برای امتحان مجازی برخوردار نیستند.

توضیح رئیس پیرامون شهریه خوابگاه‌ها

هاشمی درخصوص شهریه خوابگاه‌ها گفت: در حال حاضر در شرایطی نیستیم که به شهریه پرداز‌ها تخفیف دهیم، ولی می‌توانیم قسط بندی کنیم. در مورد شهریه خوابگاه‌های خودگردان، چون مربوط به بخش خصوصی است، دانشگاه علوم پزشکی دخالتی ندارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی درخصوص کوتاهی برخی از اساتید در برگزاری کلاس‌های مجازی بیان کرد: اسامی این اساتید از سوی معاونت آموزشی اعلام شده است که برخی از این اساتید دلایل قابل توجیهی داشتند.

تضمینی برای برگزاری کلاس‌های حذف شده نیست
محمدرضا صفدری، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز توضیحاتی ارائه داد و گفت:  به دلیل شرایطی که کلاس‌های مجازی داشتند برخی از دانشجویان تمایل به حذف درس دارند که در این حالت سعی می‌کنیم درس‌های حذف شده در ترم بعدی ارائه شود، ولی تضمینی در این خصوص نداریم چرا که برنامه ریزی در این مورد به عوامل مختلفی از جمله محدودیت فضای آموزشی بستگی دارد.

صفدری تاکید کرد: یکی از وظایف دانشگاه علوم پزشکی، خدمات رسانی آموزشی به دانشجویان است و اینکه دانشجو از این خدمات استفاده کند یا خیر به خودش بستگی دارد بنابراین کلاس‌های عملی به صورت حضوری برگزار می‌شود و دانشجویانی که در این کلاس‌ها حضور پیدا نکنند به منزله حذف آن درس است.

خوابگاه‌ها ضدعفونی شدند
مهدی قربانیان، مدیر امور دانشجویی نیز از آماده سازی شرایط برای پذیرش دانشجویان در خوابگاه‌ها گفت و بیان کرد: به منظور رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی، قبل از ورود دانشجویان تمامی خوابگاه‌ها با مواد گندزدایی بر پایه کلر، ضد عفونی شده است و پس از اسکان نیز روزانه حداقل دوبار گندزدایی می‌شود.

قربانیان در انتها اظهار کرد: تمامی دانشجویان در بدو ورود به خوابگاه ها، از نظر احتمال ابتلا به کرونا به وسیله تب سنجی و تکمیل فرم اظهارنامه سلامت غربالگری می‌شوند همچنین پذیرش مهمان در خوابگاه‌های دانشجویی ممنوع است.   حرف شورای صنفی چیست؟
اما شورای صنفی دانشجویان نیز پس از برگزاری جلسه با سرپرست دانشگاه بیانیه‌ای پیرامون تصمیمات اخذ شده منتشر کرد. برخی از بند‌های این بیانیه به شرح زیر است:

در صورتی که دانشجویی قصد شرکت در کلاس‌های عملی و یا کارآموزی‌ها را در ترم جاری نداشته باشد، میتواند آن درس و یا کد رشته و یا کل ترم خود را حذف کند.

در حال حاضر تصمیمی مبتنی بر برگزاری امتحانات به صورت مجازی گرفته نشده است و تصمیم گیری در این خصوص بسته به ساز و کار پیشنهادی و تصمیم نهایی وزارت بهداشت و درمان خواهد بود.

شرایط و تصمیمی مبنی بر بازگرداندن هزینه‌ی دانشجویان مازاد و شهریه پرداز به ایشان اتخاذ نشده است، اما امتیاز پرداخت اقساطی شهریه برای این دانشجویان لحاظ شده است. تصمیمات نهایی و شرایط بازپرداخت بخشی از هزینه‌های این گروه از دانشجویان بسته به تصمیمات ابلاغی از سمت وزارت بهداشت خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی ویروس کرونا خراسان شمالی کلاس مجازی دیدار دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی صورت حضوری برگزار برگزاری کلاس برگزاری کلاس ها سرپرست دانشگاه کلاس های عملی صورت مجازی کلاس ها خوابگاه ها برگزار شود شورای صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۲۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: با هدف گسترش دامنه خدمت رسانی به بیماران بین الملل در سال جدید، ۱۰ مجوز جدید برای مراکز درمانی شامل ۴ بیمارستان و ۶ درمانگاه تخصصی صادر شده است تا بتوانند خدمات رسانی به گردشگران سلامت را در دستور کار قرار دهند.

دکتر داوود خوش شکن افزود: از ۴ بیمارستان، یک بیمارستان خصوصی و سه بیمارستان دولتی به تازگی  دارای مجوز جذب گردشگران سلامت را دریافت کردند.

وی افزود: ۴۰ بیمارستان و مرکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد  امکان ارائه خدمات به گردشگران سلامت را دارا است.

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در فروردین امسال جدید ۲ هزار و ۵۸۷ گردشگر سلامت از خدمات مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند، تصریح کرد: در مجموع ۴۶ مرکز درمانی تاکنون مجوز جذب گردشگران خارجی را دریافت کرده اند که از این تعداد ۱۹ بیمارستان خصوصی و ۳ مرکز جراحی محدود و مابقی درمانگاه‌های تخصصی هستند.


دکتر خوش شکن با بیان اینکه تعیین تکلیف بیماران خارجی در زمینه تهیه ارز در مراکز دولتی و خصوصی یکی از مهمترین اقدامات امسال است، بیان کرد: هر بیمارستان یک شرکت رسمی گردشگری می‌تواند داشته باشد تا گردشگران خارجی با پول معتبر و در دسترس خود بتوانند هزینه‌های درمانی را بپردازند.

وی  با اشاره به اینکه ساماندهی ارز برای گردشگران خارجی را می‌توان یکی از مهمترین اقدامات امسال دانست و افزود: افرادی که واسطه معرفی بیماران خارجی به مراکز درمانی می‌شوند باید کارت شناسایی معتبر را به امضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد و میراث فرهنگی داشته باشند و در دوره آموزشی ۲۰ ساعته شرکت کنند در غیر این صورت امکان معرفی بیماران خارجی را به مراکز درمانی ندارند.

 مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سامانه جامع گردشگری سلامت برای دسترسی آسان گردشگران سلامت در حوزه ارتباط گیری با مراکز درمانی برای نخستین بار به صورت پایلوت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بخش خصوصی در مشهد راه اندازی می‌شود

دکتر خوش شکن افزود: این سامانه ابتدا در یک نوبت و بعد به صورت شبانه روزی پاسخگوی گردشگران خارجی است و آنها می‌توانند به راحتی پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

وی گفت: پارسال بیش از  ۸۰ هزار بیمارخارجی از خدمات مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند.

دیگر خبرها

  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • خط و نشان کشیدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای دانشجویان حامی فلسطین