Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی خطیب جمعه اراک گفت: جنایت پلیس آمریکا درخصوص یک جوان سیاه پوست و اعتراضاتی که در این خصوص توسط مردم آمریکا اتفاق افتاد شوک بسیار بزرگی به سیاست های استبدادی، غارتگرانه و جنون آمیز آمریکا وارد کرد و ماهیت آنان را به مردم دنیا نشان داد.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی امروز جمعه 23 خردادماه در خطبه های نمازجمعه اراک که اولین نماز جمعه در سال ۹۹ است و پس از بیش از دو ماه تعطیلی به دلیل شیوع کرونا برگزار شد، به عملکرد استان در مقابله با کرونا اشاره کرد و افزود: کار بسیار خوبی در زمینه مبارزه با کرونا در استان صورت گرفت و با وجود اینکه دومین استان درگیر با کرونا بودیم، اما توانستیم شرایط را کنترل کنیم و امروز نماز جمعه در سراسر استان برگزار می شود و عملکرد همه کسانی که در این مسیر تلاش کردند قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر لزوم رعایت موازین بهداشتی توسط تمامی اقشار در سراسر استان و کشور برای حفظ شرایط موجود و حرک به سمت شراط بهتر تاکید کرد و گفت: البته در سه روز اخیر آمار ابتلا در استان بالا رفته ولی بستری در بیمارستان ها زیاد نیست و ممکن است این ازدیاد به دلیل سفرهای انجام شده در تعطیلات اخیر باشد.

دری نجف آبادی با بیان اینکه رعایت دستورات اخلاقی اجتماعی و دینی از نظر جسمی و دینی مصداق تقواست گفت: نظم اجتماعی باید توسط افراد در جامعه رعایت شود.

وی با بیان اینکه رعایت تقوا و حقوق انسانها بسیاری از مفاسد را از بین خواهد برد، اظهار کرد: نظم عنصر مهم دیگری است که می تواند به بهبود جامعه کمک کند. اصلاح ذات البین و گذشت عنصر بعدی در اصلاح روابط افراد و اصلاح جامعه است.

دری نجف آبادی با اشاره به شناسایی بیماری کرونا در استان مرکزی از دوم اسفند گفت: پس از ۱۱۰ روز از شیوع کرونا در استان با انسجام و نظم، استان مرکزی توانست بحران را پشت سر بگذارد . این موفقیت دستاورد عمل به تقوا، رعایت نظم و اصلاح ذات البین(رعایت فاصله اجتماعی) در مبارزه با این بیماری است.

خطیب جمعه اراک در ادامه با بیان اینکه تقوا مصداق صیانت از سرمایه هاست، اظهار کرد: تقوا بهترین درمان تمامی دردهای مادی و غیرعادی برای تمامی ملت هاست و داروی شفابخشی است که هیچ جایگزینی ندارد و همگان باید در تمامی سطوح این مهم را رعایت کنند.

دری نجف آبادی گفت: ملت ما در یک اقدام بسیار بزرگ از آزمون کرونا سربلند بیرون آمد. مردم استان مرکزی هم با همت مسئولان بویژه ستاد مبارزه با کرونا و مردم در بسیج بزرگ پیشگیری، درمان، مواسات و حمایت از نیازمندان افتخارآفرینی کردند و بیش از ۱۲۰ هزار سبد حمایتی در استان توزیع شد.

وی افزود: استان مرکزی در تولید و توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی هم عملکرد قابل توجهی داشت و خوشبختانه امروز حتی در حوزه کیت های پزشکی نیز کشور به توان صادرات رسیده است. البته این ویروس همچنان فعال است و امکان بروز بحران همچنان وجود دارد پس رعایت موازین بهداشتی ضروری است.

وی افزود: امسال همچنین بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای بیمارستان های اراک، ساوه و خمین اختصاص یافت و در جریان مبارزه با کرونا برای بیمارستان خوانساری هم تجهیزاتی تامین شد .

خطیب جمعه اراک در ادامه با اشاره به اعتراضات اخیر مردم آمریکا گفت: سردمداران آمریکا تا به حال بسیاری از جنایات خود را با استفاده از بلندگوهای تبلیغاتی شان لاپوشانی می کردند ولی با کشته شدن یک جوان سیاه پوست به دست پلیس آمریکا که البته مسبوق به سابقه است، پرده از جنایات آنها کنار زده شد.

وی اظهار کرد: پرونده جنایت آمریکا و همدستانش ده ها برابر سیاه تر از پرونده امثال چنگیز و هیتلر است گفت: آنها در دوران جنگ دست به جنایت زدند ولی آمریکا و اسرائیل و انگلیس هیچگاه دست از جنایت برنداشتند و همواره در سراسر جهان در حال ظلم و جنایت هستند و نمونه های این جنایات در عراق و سوریه و یمن و ... قابل مشاهده است.

دری نجف آبادی گفت: اگر صدها میلیون دلار هزینه می کردیم نمی توانستیم آنگونه که عملکرد جنایتکارانه پلیس این کشور عمل کرد، ماهیت این نظام جنایت پیشه را به ملت ها نشان دهیم.

وی با بیان اینکه آنها مدعی دروغین حقوق بشر هستند و هر روز با اتهامات مختلف ما را تحریم می کنند و به کشورهای منطقه تجاوز کرده و هزاران نفر را در سراسر عالم کشته اند.

خطیب جمعه اراک با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت امام صادق(ع) گفت: نهضت ما نهضت امام صادق است . در واقع بستر انقلاب و نهضت ما از نهضت این امام بزرگوار نشات گرفته است.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی نماز جمعه جورج فلوید اراك کروناویروس خطیب جمعه اراک دری نجف آبادی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۳۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: پلیس آمریکا آزادی را در برخورد با دانشجویان معترض لگدمال کرد

آفتاب‌‌نیوز :

محمدعلی زلفی‌گل در گفتگو با فارس در خصوص نوع برخورد پلیس آمریکا با دانشجویانی که معترض به نسل کشی رژیم اسرائیل هستند و مقایسه آن با برخوردی که پلیس ایران در اعتراضات سال ۱۴۰۱ داشت اظهار کرد: نوع برخورد ما نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی برای علم و عالم و خانواده بزرگ و فهیم و فرزانه دانشگاهی جایگاهی خاص قائل است و بر همین اساس قانونی تصویب کرده که اجازه نمی‌دهد نیرو‌های امنیتی و نظامی وارد دانشگاه بشوند.

این در حالی است که در جریان اعتراضات دانشجویی در ایران نیز همواره برخوردهای تندی با معترضان می شود. سال گذشته نیز بسیاری از دانشجویان بازداشت، تعلیق و یا اخراج شده اند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری یادآور شد: عملکرد ما به دلیل آن است که برای جامعه دانشگاهی و علم و عالم جایگاه خاصی قائل هستیم و دیدید در سال ۱۴۰۱ که اعتراضات سه ماه طول کشید به جای اینکه پلیس وارد دانشگاه شود شخص وزیر علوم وارد دانشگاه شد.

زلفی گل افزود: در بحبوحه حوادث سال ۱۴۰۱ خودمان وارد دانشگاه صنعتی شریف شدیم و به میان دانشجویان رفتیم و صحبت‌های آن‌ها را شنیدیم و مدیریت کردیم.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به تناقض رفتار کشور‌هایی که خود را مهد آزادی می‌دانند گفت: در دانشگاه‌های کشور‌هایی که مدعی مهد آزادی هستند می‌بینیم که با دانشجو و استاد چگونه برخورد می‌کنند و در حوادث اخیر دانشگاه‌های آمریکا دیدیم که آزادی لگدمال شد و چگونه با دانشجویان برخورد کردند.

وزیر علوم در ادامه افزود: دانشگاهیان ما چنین رفتار‌هایی را می‌بینند و به داشتن آزادی در دانشگاه‌های خودمان افتخار می‌کنیم.

زلفی گل تصریح کرد: دانشجویان و دانشگاهیان ایران اسلامی از دانشجویان و دانشگاهیان سایر کشور‌ها که به ندای وجدان خود پاسخ دادند و در قبال نسل کشی صهیونیست‌ها حساسیت به خرج می‌دهند تقدیر و تشکر می‌کند و یقیناً سازمان‌های بین‌المللی در مورد چنین خواسته‌ای از سوی قشر فرهیخته دانشجو و دانشگاهی تمکین خواهد کرد و صدای اعتراضات دانشجویان را خواهند شنید.

 وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: امروز هم خواهیم دید که در دانشگاه تهران و سایر دانشگاه‌های کشور برنامه‌هایی خواهند داشت و با دانشگاهیانی که با مظلومان فلسطینی همدردی کردند مکاتبه خواهد شد و با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنیم و یقین داریم که چنین حرکت‌های دانشگاهی در مقابله با رژیم ظالم صهیونیستی نتیجه بخش خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • (ویدئو) حرکت جنون‌آمیز پسر جوان؛ پرش از روی ۲ خودرو در حال عبور
  • حرکت جنون‌آمیز پسر جوان؛ پرش از روی ۲ خودرو در حال عبور (فیلم)
  • ببینید | حرکت جنون‌آمیز پسر جوان؛ پرش از روی ۲ خودرو در حال عبور
  • وزیر علوم: پلیس آمریکا آزادی را در برخورد با دانشجویان معترض لگدمال کرد
  • مرگ یک سیاهپوست دیگر در حین بازداشت توسط پلیس آمریکا
  • تعلیق دانشجویان جورج واشنگتن به دلیل اصرار به حضور در اعتراضات
  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن
  • آیا اعتراضات دانشجویی باعث تغییر سیاست آمریکا می‌شود؟
  • دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد