Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-28@20:28:22 GMT

ظریف به لاوروف تبریک گفت

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۳۶۳۷

ظریف به لاوروف تبریک گفت

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی به وزیر خارجه روسیه فرا رسیدن روز ملی این کشور را تبریک گفت و نسبت به تعمیق و تداوم مناسبات دوجانبه ابراز امیدواری کرد. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی به سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه، فرارسیدن روز ملی این کشور را به وی، دولت و ملت روسیه تبریک گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای سرگئی ویکتورویچ لاوروف
وزیر محترم امور خارجه فدراسیون روسیه
تبریکات صمیمانه اینجانب را به مناسبت فرا رسیدن روز ملی فدراسیون روسیه پذیرا باشید.
خوشبختانه در پرتو عزم و اراده رهبران و مقامات عالی دو کشور، مناسبات دو جانبه در راستای تامین منافع مشترک و کمک به تامین ثبات و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی از روندی رو به رشد برخوردار است که امیدوارم تداوم و تعمیق یابد.
با اغتنام از فرصت، برای جنابعالی تندرستی و موفقیت و برای دولت و ملت روسیه رفاه و بهروزی آرزومندم.
محمد جواد ظریف
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران قرار است یکشنبه و دوشنبه هفته آینده سفری به ترکیه و روسیه داشته باشد. وزیر خارجه ایران قرار است روز سه‌شنبه در مسکو با سرگئی لاوروف دیدار و درباره مناسبات دوجانبه، برجام و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی بنشیند.

محمدجواد ظریف و سرگئی لاوروف وزرای امور خارجه ایران و فدراسیون روسیه نهم اردیبهشت ماه در گفت‌وگویی تلفنی درباره آخرین تحولات سیاسی در افغانستان و تلاش‌ها برای آشتی و تفاهم سیاسی در این کشور بحث و تبادل‌نظر کردند.

این سفر دومین سفر رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پس از شیوع کرونا است. ظریف اواخر فروردین ماه سال جاری نیز سفری یک روزه به دمشق داشت و با مقامات این کشور دیدار و درباره آخرین تحولات سیاسی و میدانی سوریه به گفتگو پرداخت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: طریف لاوروف امورخارجه جمهوری اسلامی ایران وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۳۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد

به گزارش صدای ایران ا ز آناتولی،منابع وزارت امور خارجه اسپانیا به خبرنگار آنادولو اعلام کردند که ابتکار به رسمیت شناختن دولت فلسطین که پدرو سانچز نخست‌وزیر و خوزه مانوئل آلبارس وزیر امور خارجه این کشور بار‌ها بیان کرده‌اند، قرار است در مدت کوتاهی محقق شود، انتظار می‌رود اسپانیا با ۴ کشور مشترکا اقدام کند.

انتظار می‌رود اسپانیا با مالت، ایرلند، اسلوونی که در بیانیه مشترک قبلی خود قول داده بودند در صورت ایجاد شرایط مناسب کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند و نروژ که حمایت خود را از این ابتکار اعلام کرده بود، وارد عمل شوند.

در این راستا، منابع اسپانیا اعلام کردند که «پس از جامائیکا، تعداد کشور‌های جهان که کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند ۱۴۰ کشور است. با مشارکت اسپانیا و سایر کشور‌های مذکور این تعداد به ۱۴۵ افزایش یابد».

دیگر خبرها

  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی
  • پس لرزه‌های یک شکست
  • اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد
  • اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود