Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@02:54:34 GMT

تصویب قوانینی برای باز‌شدن گِروه‌های کور اقتصادی

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۴۲۶۲

تصویب قوانینی برای باز‌شدن گِروه‌های کور اقتصادی

امام جمعه زیراب سوادکوه با انتقاد از مجلس ششم و دهم شورای اسلامی خواستار تصویب قوانینی برای باز‌شدن گِروه‌های کور اقتصادی شد.

حجت‌الاسلام محمد زمان رضایی در خطبه‌های نماز جمعه زیراب‌ سوادکوه با اشاره به چندین ماه وقفه در برگزاری نماز عبادی و سیاسی جمعه بواسطه کرونا و با شکر به درگاه خداوند برای برگزاری اولین نماز جمعه بعد از شیوع کرونا در شهر زیراب آن را امتحانی برای همه دانست و از همه اقشار تشکر و برای شهدای کادر درمان که در جبهه سلامت خوش درخشیدند طلب مغفرت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه زیراب سوادکوه با بیان اینکه کادر درمان کشور به اذعان سازمان بهداشت جهانی نمره بسیار مطلوبی در این میدان گرفتند، خاطرنشان کرد: بسیجیان، پاسداران، فرهنگیان، جوانان و بازاریان در این میدان بودند و توانستند یک همدلی و مهرورزی را به نمایش بگذارند و نقاشی زیبایی را در تاریخ ایران نقش بستند.

وی از همدلی و همدردی مردم ایران در کرونا تقدیر و بااشاره به سخاوتمندی، در‌کنار هم بودن و با هم مبارزه‌کردن مردم در ایام کرونا، به سخن امام راحل مبنی بر وحدت کلمه اشاره کرد و گفت: با وحدت کلمه هر مشکلی را می‌توان آسان کرد و در ایام کرونا این همدلی در کشور ما رقم خورد و ملائکه این زیبایی را دیدند و از انسان‌بودن انسان‌ها لذت بردند و مفهوم انسانیت معنا شد.

وی با بیان اینکه مردم شهرستان سوادکوه علی‌رغم محرومیت منطقه، چند میلیارد برای خرید دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستان شهدای زیراب هدیه دادند، افزود: ثروتمند و مردم عادی و کارمند در این راستا کمک کردند و از مسؤولان شهرستانی و شهری، کادر درمان بیمارستان شهدای زیراب سوادکوه و قرارگاه‌های جهادی و مردمی که همه خوش درخشیدند، تشکر ویژه دارم.

امام جمعه زیراب، کرونا را یک عذاب و نمودی از قیامت دانست و گفت: عذابی که همه دنیا را فرا گرفته و همه را اعم از مادر و پدر از فرزند و اقوام را از هم جدا کرد و شمه‌ای از روز قیامت برای ما جلوه‌گر شد چراکه در آن روز نیز همه از هم فرار می‌کنند.

وی با بیان اینکه در دین ما اولین واجب حفظ جان و مقدم بر تمام واجبات است، بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید کرد و گفت: در کنار رعایت این پروتکل‌ها، قرآن راهکار استغفار و توبه را برای نجات از گرفتاری‌ها نشان داد و آن هم انجام توبه واقعی که فرد از اعمال و رفتار گناه‌آلودش باز گردد و از درون از گناهان گذشته منزجر شود.

رضایی با اشاره به سالروز فتح اندلس، گفت: متاسفانه پس از فتح اندلس، ترویج فساد، زنا و شرب‌خمر در میان مسلمانان، آنها قدرت و آرایش خود را از دست دادند و امسال، بعد از کرونا و پس از 600 سال، اذان در شهر آندلس به صدا در آمد و ان‌شا‌الله خداوند فرج امام زمان را برساند تا همه انسان‌ها نجات پیدا کنند.

وی از اتفاقات مهم این ایام را آغاز به کار مجلس شورای اسلامی برشمرد و با اشاره به سخن حضرت امام مبنی بر اینکه مجلس در راس امور است و با مجلس قوی و قانونگذاری مملکت می‌تواند به راه راست برود، گفت: سخن امام به این معنا بود که مجلس باید اینگونه باشد اما متاسفانه برخی از ادوار مجلس، به‌عنوان نمونه مجلس ششم فرمانبر سازمان جاسوسی امریکا و موساد بودند و در دوره دهم نیز نمایندگان نه‌تنها به وظیفه خود مبنی بر حفظ منافع ملی و اسلامی و خدمت به محرومان عمل نکردند بلکه با چپاولگران بیت‌المال همراه شدند.

وی با بیان اینکه رأی صادره برای نمایندگان متخلف کم بود، افزود: اگر چنانچه سلطان خودرو به اعدام محکوم می‌شود، نمایندگان باید به ده‌بار اعدام محکوم شوند چراکه اگر این سلاطین در درون صاحبان قدرت کسی را نداشتند، چطور می‌توانستند این همه خودرو را بخرند و چنان خیانتی به کشور کنند.

رضایی با اشاره به سخن رهبری مبنی بر اولویت فرهنگ و اقتصاد، گفت: این امور باید در اولویت کار مجلس باشد و باید اذعان کنیم در دهه عدالت و پیشرفت نمره مطلوبی در باب عدالت به دست نیاوردیم.

وی با توجه به نامگذاری امسال به سال جهش تولید، افزود: برخلاف عده‌ای که می‌گویند ما امکانات و پتانسیل نداریم در کشور ما تمام پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها اعم از ذخائر زیرزمینی و رو زمینی، دریا، زمین‌های کشاورزی یک‌جا جمع شده است.

این مسؤول با اشاره به سخن رهبری مبنی بر اینکه یک تولیدکننده برای تولید باید از 700 خان بگذرد، گفت: این امر به قوانین ناقص کشور و امضاهای طلایی باز می‌گردد و باید حواس ما جمع باشد و مجلسی‌ها این موانع را برطرف کنند و کسی که اهل تولید است امکانات را برایش فراهم کنند.

وی میزان وام به برخی تولیدها را برای انجام تولید کافی ندانست و بر ضرورت نظارت تمام دستگاه‌ها و ارگان‌ها برای هرز‌نرفتن وام و در جای واقعی مصرف شدنش تأکید کرد و با بیان اینکه دولت برای ایجاد اشتغال مبلغی را برنامه‌ریزی می‌کند، این پرسش را مطرح کرد که چه میزان از این وام‌ها صرف تولید و اشتغال می‌شود، افزود: باید نظارت دقیق صورت گیرد تا وام در مسیر واقعی صرف شود و بحث اشتغال با کارشناسی درست و وقت‌گذاشتن حل می‌شود.

*تصویب قوانینی برای باز‌شدن گِروه‌های کور اقتصادی

امام جمعه زیراب سوادکوه با بیان اینکه همه باید به تلاش فکری و عملی برای نجات جوانان وادار شوند، افزود: در کنار آن باید قوانینی تصویب شود تا گره‌های کور اقتصادی کشور باز شود.

وی با بیان اینکه تجربه ثابت کرده است که مذاکره با افراد کروات‌زده غربی راه‌حل نیست، میوه توقیف کشتی انگلیسی، شخم‌زدن عین الاسد پایگاه امریکایی و ساقط کردن هواپیمای جاسوسی امریکا را حضور در دریای کارائیب دانست و گفت: این امر نتیجه استقامت و خودباوری است و ما مخالف تعامل با مردم دنیا نیستیم اما مخالف زیاده‌خواهی‌های دولت سراسر جنایتکار امریکا و رژیم صهیونسیتی هستیم چرا که اینها به هیچ چیزی جز زیاده‌خواهی پایبند نیستند و ما در برجام، سیاست‌های داخلی و خارجی خود را گروگان برجام کردیم و این اشتباه بود.

امام جمعه شهر زیراب با تشکر از دولتمردان که توانستند پنج کشتی را به نام جمهوری اسلامی ایران بدون یک نیروی نظامی ما به آب‌های بین‌المللی تا ونزوئلا بفرستند بر لزوم ادامه این امور تأکید کرد.

وی عمل به سخنان رهبری در رابطه با فرهنگ و اقتصاد را راهکار برون‌رفت از این برهه حساس دانست و با توجه به سخن امام راحل گفت: خدا نیاورد آن روزی که سیاست مسئولان کشور در پشت کردن به دفاع از محرومان و رو آوردن به ثروتمندان برگردد که این راه اهل‌بیت(ع) نیست  بلکه در همه جا فقیر و غنی را باید با یک دید نگاه کنیم.

انتهای پیام/86015

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس کور اقتصادی امام جمعه زیراب زیراب سوادکوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۴۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است

ایسنا/تهران امام جمعه شهرستان ملارد گفت: تنها راه نجات اقتصاد کشور تولید با کیفیت و مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی خوبانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: نام گذاری شعال سال توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نوعی روایت سازی راهبردی است که نظام حکمرانی باید جهت‌گیری سیاسی و اقتصادی خودش را در آن متمرکز کند. همچنین از همه چرخ دنده‌های کوچک و بزرگ کشور، زیر ساخت‌ها، ابتکارات مردمی، قدرت مدیریت فعالان اقتصادی و فعالان مدیریتی و نیروهای متخصص جوان استفاده شود تا شاهد پیشرفت کشور باشیم.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر کشور از همه ظرفیت‌های خود استفاده نمی‌کند. از شرکت‌های دانش بنیان باید حمایت کرد که البته دولت جناب رئیسی در این خصوص حمایت‌هایی را انجام داده است. همه این‌ها ابزارهایی هستند که اگر مورد توجه قرار گیرند بدون شک اقتصاد کشور به شکوفایی خواهد رسید. 

خطیب نماز جمعه شهرستان ملارد در خصوص روز کارگر تصریح کرد: اگر کارگر در جامعه از رفاه و امنیت شغلی برخوردار شود آن وقت می‌توان گفت حرکت کشور به سوی پیشرفت، آسان خواهد شد. باید کارگران را تکریم و حمایت کرد زیرا آن‌ها رزمندگان جهاد اقتصادی و ستون فقرات تولید کشور هستند. درآمدشان عادلانه و بیمه، بهداشت، توانمندی و امنیت شغلی آن‌ها تامین شود تا تورم ۵۰ درصدی کمرشان را خم نکند.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به روز شهادت شهید مطهری و روز معلم تشریح کرد: وظیفه معلم است که در یک کشور مردم شجاع، آزاده، فهمیده، عاقل، خردمند، متفکر و متخصص پرورش دهد. جایگاه معلم، جایگاه بسیار والایی است و دانش آموز ما باید به معلم شدن افتخار کند. 

امام جمعه شهرستان ملارد در پایان افزود: دولت‌ها موظف هستند نیازهای حداقلی قشری که با روح جامعه سر و کار دارد را تامین کنند تا آن‌ها  به جای تحقیق و پژوهش درباره روش‌های تربیتی جدید به دلیل دغدغه مالی مشغول کار با اسنپ نشوند که چرخ زندگی خود را بچرخانند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • آمریکا عامل همه جنگ‌ها در دنیا است
  • کارگران سربازان جنگ اقتصادی و معلمان سربازان جنگ فرهنگی هستند
  • مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است
  • کارگران در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند
  • انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان
  • وزارت ورزش: فعلا این دو مدیر را برکنار نکنید!
  • واکنش وزارت ورزش به تغییرات مدیریتی در استقلال و پرسپولیس