Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-28@22:19:46 GMT

شیب سودآوری «ولبهمن» تند شد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۷۲۹۰

شرکت «لیزینگ بهمن» در سال 98 رشد مطلوبی در سودآوری را تجربه کرد و خاطره تلخ سال 97 را از یادها برد.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «لیزینگ بهمن» به صورت حسابرسی شده در سال 98 موفق به تحقق 535 ريال سود به ازای هر سهم شد.

 

بر اساس صورت های مالی منتشر شده، سود خالص فعالیت های شرکت در این سال 428 میلیارد ريال بود که 75 درصد بیش از سود سال مالی قبل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیئت مدیره «ولبهمن» در نظر دارد 213 میلیارد ريال از این رقم را به عنوان سود نقدی در مجمع عمومی عادی سالیانه بین سهامداران خود تقسیم کند.

 

شیب سودآوری این شرکت لیزینگ در چند سال اخیر کند شده بود و حتی در سال 97 با افت قابل توجه سودآوری مواجه شد اما؛ در سال 98 جبران گذشته کرد و روندی جدید را شکل داد.

 

شرکت جهت گسترش فعالیت عملیاتی خود در سال 99 نسبت به انعقاد قرارداد با خودروساز و واریز پیش پرداخت جهت خرید خودرو اقدام کرده است.

 

مبلغ یک هزار و 260 میلیارد ريال درآمد عملیاتی حاصل فعالیت شرکت بود که 23 درصد رشد نشان می دهد. از سوی دیگر، هزینه تامین منابع مالی عملیات لیزینگ فقط 5 درصد افزایش یافت. در نتیجه، سود ناخالص رشد 59 درصدی را تجربه کرد.

 

در صورت تصویب معافیت شرکت های لیزینگ از قانون مالیات بر ارزش افزوده، بهای تمام شده کاهش می یابد که این امر موجب رشد فعالیت های عملیاتی لیزینگ می شود.

 

به علاوه، 51 میلیارد ريال سایر درآمدهای عملیاتی شناسایی شد که اغلب آن مربوط به جرايم تاخير اقساط معوقه و چکهاي برگشتي مشتريان است. 12 میلیارد ريال نیز درآمد متفرقه عاید «ولبهمن» شد.

 

 

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: شرکت لیزینگ بهمن خودرو سود تاپ پول نیوز بازار سرمایه میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۷۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد

استاندار سمنان با بیان اینکه موضوع احتکار به‌هیچ‌عنوان پسندیده نیست و قاچاق کالا به‌نوعی عملاً روند تولید را مختل می‌سازد، گفت: با کسی در سطح استان در این زمینه تعارف نداریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی عصر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در محل سالن جلسات غدیر استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بازدید‌ها و نظارت بر انبارها در این بخش برای جلوگیری از احتکار با جدیت در دستور کار قرار داشته باشد.

وی درباره لزوم مقابله با قاچاق کالا و ارز گفت: قاچاق کالا به دلیل سودآوری بالا، زمینه و بستر ایجاد رقابت در بین تولیدات کالاهای داخلی برای ارتقاء کیفیت را از بین خواهد برد‌.

وی از برگزاری منظم جلسات کمیسیون مبارزه قاچاق کالا و ارز استان قدردانی کرد و گفت: تاکنون بالغ‌ بر 95 جلسه در سطح استان تشکیل و مصوبات نیز اجرایی شده است.

استاندار سمنان گفت: کالا و ارز قاچاق شده بدون پرداخت مالیات و عوارض در مدت‌زمان کوتاه در بازار عرضه‌شده و سودآوری بسیاری دارد، لذا این موارد افراد سودجو را به قاچاق سوق می‌دهد.

هاشمی گفت: اشباع کالاهای بی‌کیفیت قاچاق در سطح بازار، عرصه رقابت در بین تولیدات و کالاهای داخلی را از بین می‌برد.

وی با اشاره به آسیب‌های مهم قاچاق کالا گفت: قاچاق کالا به‌نوعی عملاً روند تولید را مختل می‌سازد.

استاندار سمنان از قاچاق سوخت به‌عنوان نوعی دیگر از قاچاق نام برد و گفت: این نوع قاچاق نیز به دلیل سودآوری مورد توجه است.

هاشمی گفت: جلسات قاچاق کالا و ارز برای کشف و جلوگیری از وقوع این مهم باید به‌صورت مستمر و پرقدرت برگزار شود.

انتهای پیام/361

دیگر خبرها

  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • سودآوری بالای صنعت لنج‌سازی در قشم
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم
  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • بهره مندی ۶۸ روستای قزوین از نعمت گاز طبیعی
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد