Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@12:50:05 GMT

نماینده خلخال: قانون بودجه نیاز به اصلاح دارد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۷۷۲۷

نماینده خلخال: قانون بودجه نیاز به اصلاح دارد

 سید غنی نظری روز شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی خلخال افزود: قانون بودجه سال ۹۹ کشور تنها در کمسیون تلفیق طرح و به صحن علنی مجلس ورود پیدا نکرده و براین اساس تلاش همه نمایندگان مجلس یازدهم اصلاح قانون بودجه امسال است.

او گفت: قانون بودجه سالانه کشور بر مبنای منابع درآمدی و مصارف تنظیم می‌شود و در صورت عدم تامین منابع پیش‌بینی شده در بودجه سالانه  قطعا میزان تخصیص اعتبارات منظور شده در طول سال پایین خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: اعتبارات استانی در نظر گرفته شده برای استان اردبیل در بودجه ناکافی و جوابگوی صدها طرح و پروژه عمرانی نیمه‌کاره نبوده و نمایندگان منطقه برای اصلاح قانون بودجه و افزایش اعتبارات امسال استان در  تلاش خواهند کرد.

او با انتقاد از عملکرد برخی مسوولان شهرستانی  بیان کرد: برخی ادارات خلخال و کوثر فعالیت چندان مطلوبی نداشته و ارتباط آنها با مرکز استان ضعیف و یا کلا قطع بوده است و در چنین شراطی ادامه کار چنین اداره ای جز تحمیل هزینه برای دولت ثمری بدنبال نخواهد داشت.

نماینده مردم خلخال وکوثر در مجلس گفت: مطالبات منطقه بهتر است از منابع رسمی و کانال‌های قانونی پیگیری شود و به نظر می‌رسد که دخالت افراد غیر مسوول  و بصورت های غیر رسمی در مطالبات مردم منطقه در گذشته تنها به ضرر مردم تمام شده است .

نظری  با بیان اینکه پروژه‌های گازرسانی در خلخال با وجود محرومیت و نیاز ضروری به آن به لحاظ سردسیر بودن منطقه به‌کندی پیش رفته است، اظهار کرد: بهره‌مندی از گاز طبیعی حق همه مردم به خصوص روستاهای دور افتاده واقع در بخش خورش رستم این شهرستان است .

نماینده مردم خلخال وکوثر در مجلس از تخصیص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد و توسعه زیر ساخت‌های گردشگری خلخال در سال جاری خبر داد.

وی گفت:طرح های احداث سدهای معیشتی خلخال که تا کنون که در خواب و تعطیلی بوده اند باید بیدار شده وبرای تکمیل هشت پروژه احداث سد معیشتی وکشاورزی نیمه کتره رها شده منطقه با استفاده از هرگونه راهکاری تلاش شود .

خلخال و کوثر در جنوب اردبیل واقع هستند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی خلخال سازمان برنامه و بودجه کوثر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی خلخال سازمان برنامه و بودجه کوثر مجلس شورای اسلامی خلخال سازمان برنامه و بودجه کوثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۷۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول ۲۰ مرتبط با بودجه طرح‌ها و پروژه‌های مختلف با ۱۲۴ رأی موافق، ۵۴ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

حاجی بابایی: کمیسیون تلفیق جدول مرتبط اجرایی شدن طرح‌ها و پروژه‌ها را احیا کرد

بنابراین گزارش، در ابتدا حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در رابطه با جدول شماره ۲۰ گفت: اگرچه این جدول در بودجه ۱۴۰۳ حذف شده بود، اما ما آن را به لایحه بازگرداندیم چرا که جدول فوق جایگاهی برای وارد کردن هر پروژه‌ای است که امکان اجرایی شدن دارد.

وی افزود: وقتی که یک پروژه‌ای ۵ سال به نام یک شهرستان در جدول شماره ۲۰ قرار گرفته است اکنون مردم با حذف آن چه فکری خواهند کرد؟ و با حذف این جدول چه بلایی بر سر پروژه‌ها و طرح‌های شهر‌ها و روستا‌ها خواهد آمد؟ بنابراین آبروی مجلس و نمایندگان خواهد رفت چرا که منجر به کأن لم یکن تمام پروژه‌های واجد شرایط خواهد شد.

سلیمی: جدول شماره ۲۰ سرابی است که می‌خواهد صرفا دل نمایندگان را خوش کند

بنابراین گزارش، علیرضا سلیمی در مخالفت با جدول شماره ۲۰ گفت: معتقدم این جدول سرابی است که به نمایندگان نشان داده می‌شود تا دلشان به اجرای یکسری پروژه‌ها خوش شود، اما امروز با توجه به تدوین برنامه هفتم دیگر این جدول جایگاهی ندارد و یک سراب و وعده توخالی بیش نیست.

وی افزود: چندین هزار پروژه بر زمین مانده از همین جدول شماره ۲۰ نشأت می‌گیرد و با اصول ۵۲ و ۵۳ قانون اساسی مغایرت دارد چرا که باید مشخص شود که چه میزان عددی مشخصا به چه پروژه‌ای تعلق می‌گیرد نه آن که هر کسی که زور بیشتری داشت از این اعداد بردارد.

میرتاج‌الدینی: با حمایت از جدول مرتبط با اجرای پروژه‌ها قدم محکمی در راستای رونق کشور برداشته می‌شود

در ادامه، محمدرضا میرتاج‌الدینی در موافقت با جدول فوق گفت: ترانزیت شرق به غرب نمونه اقداماتی است که توسط جدول شماره ۲۰ به سرانجام خواهد رسید بنابراین این جدول مسیری آینده را روشن می‌کند، در واقع اگر ترانزیت شرق به غرب انجام شود درآمد آن کمتر از نفت برای کشور نخواهد بود لذا باید با حمایت از جدول قدم محکمی در راستای رونق کشور برداریم.

نماینده دولت: جدول شماره ۲۰ فقط گسترش انتظارات، عدم پاسخگویی و کاهش توانایی دولت در انجام پروژه‌ها را به دنبال خواهد داشت

همچنین نماینده دولت در مخالفت با جدول مذکور گفت: با توجه به اینکه اعتبارات لازم برای بسیاری از طرح‌ها که در جدول شماره ۲۰ گنجانده شده‌اند، وجود ندارد، این جدول فقط گسترش انتظارات، عدم پاسخگویی و کاهش توانایی دولت در انجام پروژه‌ها را به دنبال خواهد داشت و نتیجه دیگری از آن حاصل نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد