Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر تقویت کمیسیون فرهنگی توسط نمایندگان مجلس یازدهم گفت: اینطور نباشد افرادی که در کمیسیون دیگر راه ندارند به این کمیسیون بیایند، بلکه باید کسانی ورود پیدا کنند که مسائل فرهنگی برایشان اولویت داشته باشد. ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

سید محمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ورامین، با اشاره به انتظارات از نمایندگان مجلس یازدهم اظهار داشت: در روز افتتاح مجلس یازدهم، پیام ‌مقام معظم رهبری کار نمایندگان را تا حدود بسیاری ساده کرد و نقشه راهی که نمایندگان باید داشته باشند و اولویت‌ها را مشخص کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اولویت‌های مجلس یازدهم تصریح کرد: در بحث سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، معیشت طبقات محروم، گام نهادن در مسیر عدالت، ایجاد اشتغال، رونق تولید از جمله اولویت‌های این دوره از مجلس شورای اسلامی است که به صراحت بیان شده است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نمایندگان مجلس باید به دور از هرگونه شعارزدگی و هیاهو در راستای کاهش دغدغه‌های مردم گام بردارند؛ زیرا مردم رأی دادند و توقعشان از مجلس یازدهم نسبت به مجلس دهم بسیار بیشتر است و امیدواریم نمایندگان بتوانند این موارد را عملیاتی کرده و تا جایی که می‌توانند دولت را نیز با خود همراه ساخته و به دور از هرگونه ملاحظه‌کاری نظارت و تذکر دهند.

حسینی تصریح کرد: گاهی برخی کوتاهی‌ها مشکلاتی را ایجاد می‌کند مانند آنچه در خوزستان رُخ داد و در گزارش سازمان بازرسی مشخص شد که قطعاً بعضی مدیران درست عمل نکرده‌اند و گاه یک مرتبه قائله‌ای در کشور برپا می‌شود.

گیلان| ضرورت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش؛ کار دشواری در حوزه مسائل فرهنگی  پیش رو داریمیزد | توجه به مسائل فرهنگی در کشور بسیار کم استامام جمعه شهرکرد: مسائل فرهنگی کشور در شورای سیاستگذاری پیگیری شود

وی ادامه داد: مجلس باید مراقبت کند و بتواند این موارد را به نتیجه رساند، اگر در این یک سال که از عمر دولت باقی مانده، نمایندگان مجلس به خوبی عمل کند، قطعاً مشارکت مردم در انتخابات بیشتر می‌شود و رئیس‌جمهوری در راستای افکار و اندیشه‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتخاب خواهد شد که تحول قابل توجهی خواهد بود.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید مراقب باشند و با اجتناب از مسائل حاشیه‌ای، به کارهای اصلی خود بپردازند.

حسینی سپس با تأکید بر تدوین قانون سینما تصریح کرد: نماینده‌ها باید با همکاری شورای انقلاب فرهنگی قانونی مصوب کنند و یا در مجلس خیلی از این موارد را مشخص کنند تا اینکه اختیار دست یک وزارتخانه باشد و فارغ از برنامه‌ها و سیاست‌های سلیقه‌ای در یک چارچوب مشخص عمل شود.

وی ادامه داد: مثلاً در بحث چاپ کتاب موازینی تعیین شده است و شورای انقلاب فرهنگی نیز مصوب و ابلاغ کرده، اما اکنون نمایندگان مجلس باید نظارت کند که این‌ موارد اجرایی شود، نه اینکه در بایگانی بماند و ارزیابی کتاب هم سلیقه‌ای صورت پذیرد، بلکه باید براساس معیارهایی همچون مسائل اعتقادی و اخلاقی و با درنظر گرفتن منافع ملی و سیاسی انجام شود.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مجلس یازدهم باید به اعتبارات فرهنگی نیز توجه کرده و بودجه این بخش را افزایش دهد تا این همه استعداد جوان و باانگیزه روی کار بیایند و آثار فاخر و ارزشمندی ارائه دهند.

حسینی همچنین با اشاره به بحث اهمیت کمیسیون فرهنگی مجلس نیز گفت: امیدواریم یک کمیسیون فرهنگی خوب شکل گیرد و این‌طور نباشد افرادی که در کمیسیون دیگر راه ندارند به این کمیسیون بیایند بلکه باید برایشان اولویت داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این‌ مجلس تعداد روحانیون قابل توجه است که ما از این عزیزان و کسانی که در کار فرهنگی، صداوسیما و جاهای مختلف بودند توقع داریم تا این‌ کمیسیون را تقویت کرده و در این زمینه از نخبگان و هنرمندانی که نیروهای متعهد و دلسوز و دارای فکر و ایده هستند کمک بگیرند.

انتهای پیام/220/ش

R7840/P/S6,60/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایندگان مجلس مسائل فرهنگی مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۸۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم

موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به اینکه لایحه حجاب و عفاف در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: «یک سری ابهاماتی که شورای نگهبان گرفته است را برطرف کرده‌ایم. انشاالله به رای کمیسیون می‌گذاریم و به شورا می‌فرستیم.»

به گزارش دیده‌بان ایران؛ پس از اجرای طرح «نور» و بازگشت مجدد گشت ارشاد، مناقشات حقوقی را مبنی براینکه وقتی لایحه حجاب و عفاف در مرحله رفت و آمد میان مجلس و شورای نگهبان قرار دارد، چگونه نیروی انتظامی گشت‌های ارشاد را دوباره به خیابان‎ها آورده، ایجاد کرده است.

موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به اینکه لایحه حجاب و عفاف در چه مرحله‌ای قرار دارد گفت: «یک سری ابهاماتی که شورای نگهبان گرفته است را برطرف کرده‌ایم. انشاالله به رای کمیسیون می‌گذاریم و به شورا می‌فرستیم.»

وی در واکنش به بازگشت مجدد گشت ارشاد عنوان کرد: «قانون دارند. بر اساس قانون می‌توانند.»

غضنفرآبادی در پاسخ به اینکه گشت ارشاد براساس کدام قانون است گفت: «قانونی که مصوب کردند ... (مکث می‌کند) فکر می‌کنم شورای عالی انقلاب فرهنگی، دقیق یادم نیست.»

این نماینده مجلس درخصوص اینکه چرا با وجود تصویب نشدن لایجه حجاب و عفاف، گشت ارشاد مجدد بازگشته است، اظهار کرد: «از خودشان بپرسید.»

غضنفرآبادی در پاسخ به اینکه آیا مخالف گشت ارشاد است، گفت: «خیر، هرچه قانون بگوید باید به آن عمل کنیم.»

دیگر خبرها

  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم