Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه هیچ قرارگاهی به‌اندازه مشهد و خراسان رضوی فعال نبود،گفت: مردم در کنار کمیته امداد فعالیت کردند و آشپزخانه‌ها زدند و در نهایت با محوریت کمیته امداد، کمک‌ها انجام شد؛ در واقع کمیته امداد در استان یک استوانه قوی برای اقدامات حمایتی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله علم‌الهدی، آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار با هیأت امنای کمیته امداد کشور که روز ‌شنبه ۲۴ خرداد ماه انجام شد، با بیان اینکه عزیزان فعال کمیته امداد، جگرپاره‌های انقلاب هستند، اظهار کرد: خدمات کمیته امداد به‌عنوان رسیدگی خاص به مددجویان و نیازمندان کار روتین کمیته امداد است اما در مدت اخیر، کاری بیشتر از آن انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی اشاره کرد و ادامه داد: آنچه مهم هست و در استان خراسان و عمدتاً در مشهد انجام گرفته، شخصیت تشکیلاتی کمیته امداد هست؛ اگر بخواهیم وزن اقدامات بررسی شود، اثر وزنش اگر بیشتر از فعالیت‌ها و تراکم خدمات روتین نباشد، حداقل هم‌وزن آن خدمات است.

وی با بیان اینکه تاکنون چندین برنامه خاص در مشهد و استان انجام شده که رضایت رهبر انقلاب را نیز به دنبال داشته است، تصریح کرد: یکی برنامه ستاد حاشیه شهر است که یک میلیون و 200 هزار انسان بدون مدیریت شهری، فرهنگی و امنیتی زندگی می‌کردند، مدیریت حاشیه شهر که یک رکنش توجه به محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر بود، با قائم بودن تشکیلات کمیته امداد موفق شد.

آیت الله علم الهدی به اقدامات صورت گرفته در رزمایش مواسات اشاره کرد و گفت: در رزمایش اخیر که به دستور رهبری انجام گرفت، ایشان دستور دادند قرارگاه‌های رزمایشی تشکیل شود و نهادهایی جمع شدند، سپاه، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد، مرکز رسیدگی به امروز مساجد و ستاد اجرایی فرمان امام برای اجرای رزمایش جمع شدند که محور در این قرارگاه، کمیته امداد بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه هیچ قرارگاهی به‌اندازه مشهد و خراسان رضوی فعال نبود، اضافه کرد: مردم در کنار کمیته امداد فعالیت کردند و آشپزخانه‌ها زدند و در نهایت با محوریت کمیته امداد، کمک‌ها انجام شد؛ در واقع کمیته امداد در استان یک استوانه قوی برای اقدامات حمایتی است.

وی به همکاری موفق آستان قدس رضوی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در تأمین نیازمندان مشهد و ایجاد اشتغال، خاطرنشان کرد: در موقعیتی که تمام دستگاه‌های اقتصادی از حرکت بازمانده‌اند و با مشکل روبرو هستند، کمیته امداد یکه و تنها در این میدان ایستاده، در حال گسترده کردن فعالیت‌هایش است و اثرگذار عمل می‌کند.

آیت الله علم الهدی با بیان وضعیت نامساعد اقتصادی مشهد پس از شیوع بیماری کرونا و آسیب‌های وارده به بدنه کسب‌وکار مشهد، یادآور شد: در مسئله کرونا، خسارت بسیاری به اقتصاد مشهد وارد شد که برکت فعالیت‌های کمیته امداد در این موقعیت خودش را به خوبی نشان داد.

امام جمعه مشهد با اشاره به سابقه فعالیت‌های انقلابی و ارزشی مدیران کمیته امداد کشور، گفت: در خدمات و فداکاری‌های فوق‌العاده‌ای که در عرصه‌های مختلف مبارزه با دشمنان و جریان‌های غیر ارزشی نشان دادید، سند عظیم و پرونده بزرگی از نظر شخصیت انقلابی برای شما وجود دارد و خوشبختانه شما عزیزان هیأت امنای کمیته امداد شده‌اید.

انتهای پیام/ 70061

منبع: فارس

کلیدواژه: آیت الله علم الهدی مشهد نماینده ولی فقیه خراسان رضوی مواسات کمیته امداد آیت الله علم الهدی خراسان رضوی کمیته امداد فعالیت ها انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۹۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به مناسبت روز جهانی مطبوعات، در دویست و ششمین برنامه سه شنبه‌های علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با همکاری مرکز اسناد اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری مشهد از روزنامه ادب قدیمی‌ترین روزنامه مشهد در گنجینه رضوی رونمایی کرد. 

 رئیس اداره مطبوعات آستان قدس رضوی، در این مراسم که در محل سالن شورای شهرداری مرکزی مشهد برگزار شد، سابقه چاپ مطبوعات در مشهد را بیش از یک قرن عنوان کرد که طی آن صد‌ها روزنامه و مجله منتشر شده اند.
ابراهیم حافظی، روزنامه‌نگاری مشهد را مرهون ادیب اللممالک فراهانی، موسس روزنامه ادب خواند که در سال ۱۳۱۸ به تاسیس آن اقدام کرد. 
 

ادب، روزنامه مردمی
حافظی افزود: در فضایی که روس و انگلیس بر شهر سلطه داشتند و حاکمان محلی نیز با پرداخت پول بیشتر به‌دربار، حکومت را به‌دست می‌گرفتند، ادیب اقدام به تاسیس روزنامه کرد.
وی انتشار روزنامه ادب را مروج روزنامه‌خوانی، افزایش جمعیت روزنامه خوان، مشوق زنان در روزنامه خوانی و فرصتی برای بیان نظرات، گلایه‌ها و پیشنهادات دانست که زمینه ورورد شاعران و ادیبان را به روزنامه نگاری فراهم کرد. 
میهن پرستی، مبارزه با خرافات، سوادآموزی، توجه به ادبیات از جنبه نظم و نثر، میزان توجه به مشهد و آستان قدس، مقایسه دارا و ندار، مخالفت با طب سنتی، مشوق بودن برای کار‌های عام المنفعه، تبلیغ دین از موضوعات این روزنامه بود که حافظی به آن اشاره کرد. 
وی، اظهار کرد: روزنامه ادب چاپ مشهد از اواسط حکومت مظفرالدین شاه قاجار که شاهزاده رکن‌الدوله والی خراسان بود با چاپ سنگی و به صورت هفتگی منتشر شد و طی مدت ۳ سال ۱۱۰ شماره از آن به چاپ رسید. 
 

روزنامه ادب
اثری که در این مراسم رونمایی شد، حاوی دوره کامل روزنامه ادب چاپ شده در مشهد طی سال‌های ۱۳۱۸ تا ۱۳۲۰ قمری است و علاوه بر آن فهرست مندرجات بعلاوه مقدمه‌ای در معرفی توصیفی روزنامه ادب و همچنین نمایه کامل روزنامه تهیه و ارائه شده است.
دوره کامل روزنامه ادب در سال ۱۳۴۲ قمری توسط عبدالعلی اوکتایی رئیس وقت کتابخانه آستان مقدس شده است.
ویژگی ممتاز روزنامه ادب مشهد، تصویر و کاریکاتور‌هایی است که از سال سوم به آن ورود کرده است.
تعداد ۱۱۷۷ عنوان (خبر، مقاله، اعلان) جزء فهرست مندرجات روزنامه است. محتوای کلی روزنامه را اخبار خارجه، سرمقاله‌های تحلیلی، اخبار شهرستان‌های ایران و خراسان و اعلان‌ها تشکیل می‌دهد.

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش کنشگران مقابله با سقط عمد جنین در مشهد
  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • فعالیت سامانه بارشی در خراسان رضوی
  • آیت‌الله علم‌الهدی: وقایع دانشگاه‌های آمریکا وجهه دموکراسی غرب را نابود کرد
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • آیت‌الله علم‌الهدی‌: حجاب ‌از مدارس در دل دختران نهادینه شود
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین