Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@20:48:53 GMT

۸۵ طرح کشاورزی دراستان سمنان به بهره برداری می رسد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۰۳۸۲

۸۵ طرح کشاورزی دراستان سمنان به بهره برداری می رسد

میرعماد با اشاره به برنامه ریزی برای افتتاح ۸۵ طرح توليدي وعمرانی کشاورزي در سطح استان سمنان گفت: این پروژه ها با صرف ۵۲۵ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال آماده بهره برداری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان،«سیدحسن میرعماد» درگفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبرگفت: با افتتاح این پروژه ها ۵۹۲ اشتغال مستقیم و ۸۸۶ فرصت شغلی به صورت غیر مستقیم  ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان از بهره مند شدن یک هزار و ۱۶۶ خانوار از افتتاح و فعالیت این پروژه ها خبردادوافزود: ۲۲ پروژه از این پروژه ها سهم حوزه تولیدی بخش کشاورزی است که با صرف ۳۱۲ میلیارد و ۶۴۲ میلیون ریال افتتاح می شود.

 

وی با اشاره به افتتاح ۶۳ پروژه در حوزه عمرانی بخش کشاورزی استان سمنان اظهارداشت: برای تکمیل این پروژه ها نیز ۲۱۲ میلیارد و ۵۹۸ میلیون ریال اعتبار صرف شده است.

 

میرعماد از تنوع پروژه های  آماده افتتاح به مناسبت هفته جهاد کشاورزی دراستان سمنان خبردادو افزود: عمده این طرح‌ها در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی، آب و خاک، سامانه‌های نوین آبیاری، کانال‌های آبرسانی و...هستند.

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان در ادامه بابیان اینکه دراین استان درمجموع ۱۹۸ هزار هکتار اراضی قابل‌کشت وجوددارد اضافه کرد: این اراضی به سه صورت باغی، زراعی و آیش مورداستفاده قرار می‌گیرد که سیاست سازمان جهاد کشاورزی بر کاهش محصولات زراعی و افزایش عملکرد است.

 

وی با اشاره به اینکه ۶۱ هزار هکتار به‌صورت باغی، ۸۸ هزار هکتار به‌صورت زراعی و ۴۹ هزار هکتار به‌صورت آیش کشت‌شده است اظهارداشت: ۵۰ درصد از کشت محصولات زراعی کشور به گندم اختصاص دارد.

 

 میرعماد در ادامه به ظرفیت‌های ویژه استان سمنان در زمینه گیاهان دارویی اشاره داشت واظهارکرد: نخستین مزیت این گیاهان آب است که غالباً از کشت‌های پرآب بی نیاز هستند و از سوی دیگر گیاهان دارویی مزیت و ارزش‌افزوده اقتصادی ویژه و بسیار بالایی دارند که به اقتصاد استان نیز کمک می‌کنند.

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با بیان اینکه کشت گیاهان کم‌آب بر و مقام به اقلیم استان سمنان از جمله سیاست‌ها و برنامه‌های جهاد است، تاکید کرد: این سیاست‌ها در راستای تسهیلگری، طی سال جاری نیز تداوم خواهد داشت.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: کشاورزی استان سمنان پروژه ها هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۰۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل صاحب روضات آماده بهره‌برداری است

معاون عمران شهری شهردار اصفهان از تکمیل پروژه عمرانی احداث پل صاحب روضات خبر داد و گفت: این پل موجب دسترسی خیابان صاحب‌روضات به خیابان بهستان و کاهش ترافیک پل‌های جهاد و صمدیه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اصغر کشاورزراد اظهار کرد: مدت زمان قرارداد برای اجرای پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح صاحب روضات ۸ ماه تعیین شده بود که با کار جهادی و همت دست‌اندرکاران، این پروژه عمرانی در مدت پنج ماه احداث و آماده بهره‌برداری شده است.

وی با اشاره به بعضی از اطلاعات فنی این پروژه افزود: این پل ۳۲ متر در ۳۰ متر شامل دو خط رفت و برگشت است، همچنین ۱۱۴ عدد تیر پیش ساخته، ۲ عدد کوله هر کدام به‌طول ۳۰ متر، ۷ عدد ستون در محور وسط به ارتفاع هر یک ۶ متر، ۱۶۰۰ مترمکعب بتن ریزی و ۴۰۰ تن آرماتوربندی در آن استفاده شده است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به مزایای احداث پل صاحب روضات گفت: این پل موجب دسترسی خیابان صاحب‌روضات به خیابان بهستان و کاهش ترافیک پل‌های جهاد و صمدیه می‌شود و با اعتباری ۶۰ میلیارد تومانی به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

کد خبر 750678

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری قریب الوقوع از سد قیز قلعه‌سی
  • دسترسی بزرگراه همت غرب تا خرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره‌برداری از چمن مصنوعی پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • فرودگاه بین‌المللی سمنان مهیای بهره‌برداری است
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین افتتاح شد
  • پل صاحب روضات آماده بهره‌برداری است
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه کشاورزی جهت صدور پروانه بهره‌ برداری
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز