Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - فلامینگو حلقه گذاری شده ایتالیایی در خوریات آبادان توسط محیط بان آبادانی (خوزستان) مشاهده شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، علی فتحی نیا رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان گفت: درپایش های بهار 1399 توسط اداره حفاظت محیط زیست ابادان از یک فلامینگو بزرگ با حلقه گذاری مشخص تصویر برداری شد که پس از بررسی و تحقیق مشخص شد این فلامینگو بزرگ یک فرد فلامینگو ماده بوده است که در سال 2009 در زمانی که جوجه بود در استان« فرارا » کشور ایتالیا در ساحل دریای "آدریاتیک " در قاره اروپا حلقه گذاری گردید و مشاهده این فلامینگو بزرگ ایتالیایی ماده جوجه آور در صحت و سلامت در خور گوبان آبادان یافته ای ارزشمند است که توسط علی سجاد جلالی محیط بان آبادانی به تصویر کشیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فتحی نیا افزود: خورهای خلیج فارس در آبادان بخشی از محدوده ی تالاب بین المللی شادگان است که از مناطق مهم جوجه آوری فلامینگو های بزرگ در ایران به شمار می رود ، کلونی فلامینگو های بزرگ هر ساله در این منطقه جوجه آوری دارند.
در ایران دو گونه فلامینگو بزرگ و فلامینگو کوچک وجود دارد که فلامینگو های بزرگ در خوزستان جوجه آوری دارند و فلامینگو کوچک نیز امسال برای اولین بار در خوزستان و پس از یک قرن در ایران مشاهده شد.
فتحی نیا در پایان افزود : خوزستان بهشت پرندگان ایران و خاورمیانه است و بیش از 380 گونه پرنده در این استان شناسایی شده است که بیشترین تعداد گونه های پرندگان ایران است ، پرندگان هر منطقه شامل گونه های مهاجر زمستان گذران، تابستان گذران ، مهاجر عبوری و پرندگان مقیم هستند.
​​​​​​​

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فلامینگو بزرگ حلقه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۲۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر روز ناسا: گلبرگ‌های اطراف سحابی حلقه

به گزارش خبرآنلاین، سحابی حلقه با فاصله ۲۵۰۰ سال‌نوری در صورت‌فلکی شلیاق (چنگ‌رومی) واقع شده و جزء سحابی‌های سیاره‌نما دسته‌بندی می‌شود. سحابی سیاره‌نما زمانی ایجاد می‌شود که ستاره‌ای خورشیدمانند عمرش به پایان می‌رسد؛ بدین‌ترتیب جو بیرونی خود را پرتاب می‌کند و هسته‌اش به کوتوله سفید تبدیل می‌شود.

این تصویر ترکیبی با داده‌های نور قرمز گسیل‌شده از اتم‌های هیدروژن و همچنین نورهای مرئی و فروسرخ ساخته شده و با داده‌های سه تلسکوپ فضایی هابل، دوچشمی بزرگ و سوبارو تهیه شده است. در این تصویر، حلقه مرکزی را به‌وضوح می‌بینید که حدود یک سال‌نوری وسعت دارد؛ اما در این نوردهی بسیار عمیق، جزئیات بسیار ظریف‌تر و گسترده‌تری آشکار شده است: رشته‌های حلقه‌ای گاز درخشان که بسیار دورتر از ستاره مرکزی سحابی گسترش یافته‌اند و یادگار بیرونی‌ترین لایه‌های جو ستاره در حال مرگ به شمار می‌آیند.

اعتبار تصویر: هابل، تلسکوپ دوچشمی بزرگ، تلسکوپ سوبارو؛ ترکیب و حق چاپ: رابرت گندلر

برای مشاهده عکس در ابعاد بسیار بزرگ، اینجا را کلیک کنید.

منبع: تصویر روز ناسا

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900745 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • تصویر روز ناسا: گلبرگ‌های اطراف سحابی حلقه
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • درمان «ارس» تنها پلنگ باغ وحش شهرستان مشهد پیگیری می‌شود
  • تصاویر نجومی نهم اردیبهشت (۲۸ آوریل)
  • نجات جوجه جغد‌هایی که به بیرون لانه پرتاب شده بودند + فیلم
  • نجات جوجه جغد‌ها در پاسارگاد
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان