Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@06:04:07 GMT

بن بست بزرگ عربستان در یمن/سناریوهای پیش روی ریاض

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۳۵۲۳

بن بست بزرگ عربستان در یمن/سناریوهای پیش روی ریاض

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ینی شفق، مرکز پژوهش های یمن با نام «ابعاد» گزارشی را منتشر کرد که در آن نشان می دهد اقدام شورای انتقالی جنوب یمن تحت حمایت امارات در اعلام منطقه خودمختار نشان دهنده شکست عربستان سعودی در یمن است.

در این گزارش آمده است: عربستان در یک بن بست واقعی در یمن به سر می برد. شورای انتقالی جنوب یمن به تازگی یک منطقه خودمختار در این ناحیه اعلام کرده و این مسأله بیانگر شکست «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان در یمن و حجم تأثیرگذاری امارات بر تصمیمات عربستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش نوشته شده است: عربستان هیچ کنترلی بر مناطق شورای انتقالی جنوب یمن ندارد. این کشور هم چنین بر مناطق تحت کنترل نیروهای حوثی نیز هیچ کنترلی ندارد. مقامات ریاض، «عیدروس الزبیدی» رئیس شورای انتقالی را در ماه می احضار کردند تا از این بحران خارج شوند.

در این گزارش آمده است: شرایط در یمن برای عربستان سعودی سخت و پیچیده شده است. با این وجود، ریاض تلاش می کند تا به صورت شکست خورده از یمن خارج نشود. چندین سناریو برای آینده یمن پیش بینی می شود. نخست توافق با نیروهای حوثی است اما این مسأله ممکن است باعث شود عربستان به عنوان بازنده جنگ یمن معرفی شود و این برای جایگاه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان خوب نیست.

در این گزارش نوشته شده است: سناریوی دوم اقدام عربستان سعودی در تجزیه یمن از طریق ایجاد قدرت های مختلف و بخش های کوچک خودمختار در جنوب یمن در برابر حوثی ها است. این بدان معنی است که عربستان سعودی مسئولیت تجزیه یمن را بر عهده گرفته و این مسأله به معنی آن است که ریاض پیامدهای منطقه ای و بین المللی تجزیه یمن را بر عهده می گیرد.

در ادامه این گزارش آمده است: سناریوی بعدی نیز در حمایت از دولت مستعفی یمن و هم پیمانان داخلی آن نهفته است. البته عربستان سعودی نگرانی هایی در خصوص اقدامات علیه منافع خود در یمن نیز دارد و این نگرانی ها باعث شده عربستان در یک بن بست بزرگ قرار گرفته و مسأله تضاد منافع برای این کشور به وجود بیاید.

کد خبر 4948341 فاطمه صالحی

منبع: مهر

کلیدواژه: عربستان سعودی یمن امارات متحده عربی ایالات متحده آمریکا عراق ویروس کرونا رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ ایران فلسطین جورج فلوید نژادپرستی روسیه عربستان سعودی سوریه افغانستان لیبی شورای انتقالی عربستان سعودی جنوب یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۳۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی قمری‌وفا در شبکه اجتماعی خود نوشت: رئیس کل بانک مرکزی ایران به منطور شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

دیدار و گفتگو با روسای بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف از جمله عربستان در راستای توسعه مناسبات پولی و بانکی از جمله برنامه‌های رییس کل بانک مرکزی در عربستان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد