Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و فرهنگ، چگونگی فرآیند برگزاری امتحانات نیمسال دوم و روش ارزشیابی را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی بر اساس مصوبه مورخ 12 خرداد سال جاری شورای دانشگاه درخصوص امتحانات پایان نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹ – ۱۳۹۸ اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

با عنایت به "بند ۶-الف" مصوبات جلسه مورخ ۱۳۹۹/۰۲/۰۱ شورای آموزشی دانشگاه علم و فرهنگ و دستورالعمل چگونگی برگزاری امتحانات پایان نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹ - ۱۳۹۸ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مصوب مورخ ۱۳۹۹/۰۱/۳۰ وزارت عتف، درخصوص امتحانات و ارزشیابی نیمسال تحصیلی جاری موارد زیر ابلاغ می‏ گردد:

استاد هر درس مرجع ارزیابی دانشجو در آن درس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورتی که اساتید محترم پیشرفت تحصیلی دانشجویان را به طور مستمر در طول نیمسال جاری و با بهره‌گیری از امکانات فضای مجازی مورد ارزیابی قرار ‏دهند، نیازی به برگزاری امتحانات پایان نیمسال تحصیلی در آن درس نخواهد بود.

شایسته است ارزیابی نهایی دانشجو از طریق روش‏‌های مختلف انجام شود تا تصویر معتبرتری از میزان و کیفیت یادگیری دانشجو در اختیار استاد قرار دهد. برخی از فعالیت‌های دانشجو در طول نیم‌سال تحصیلی که می‏ تواند برای نمره نهایی مورد استفاده قرار گیرد به شرح زیر است:

- حضور و فعالیت در کلاس به ویژه مشارکت در بحث‏ ها و پرسش و پاسخ‏ های کلاسی

- حل تمرین‏ های کلاسی و ارائه به موقع آن ها

- پروژه پژوهشی نیمسال (مشروط به این که قابلیت اجرا در شرایط ویژه کنونی را داشته باشد)

- ارزیابی شفاهی، شامل پرسش و پاسخ در طول و در پایان نیمسال، به صورت جداگانه برای هر دانشجو

- برگزاری آزمون‏‌های چندگزینه‏‎ای غیرحضوری در قالب پروتکل مشخص که در آن به امنیت آزمون توجه شده باشد.

در صورت عدم منع برای برگزاری آزمون حضوری از سوی ستاد ملّی مبارزه با کرونا و تشخیص استاد درس مبنی بر الزام به برگزاری آزمون پایانی به شیوه حضوری، ضمن تأکید بر رعایت پروتکل‏ های بهداشتی، امتحانات به صورت حضوری و بر اساس تقویم اعلامی برگزار خواهد شد؛ ولی در صورت عدم برگزاری امتحان حضوری، نمره درس/ دروس به صورت ناتمام درج خواهد شد.

تبصره ۱: عدم شرکت دانشجو در ارزشیابی در تاریخ و ساعت اعلام شده، به منزله غیبت در جلسه امتحان است.

تبصره ۲: در صورت برگزاری امتحانات پایان نیمسال تحصیلی به صورت حضوری، استاد درس موظف به حضور در جلسه امتحان مربوط است.

تبصره ۳: چنانچه استاد درس/دروس، قبل از تاریخ اعلام شده در برنامه امتحانات، نسبت به ارزشیابی دانشجویان اقدام کرده باشد، نیازی به برگزاری امتحان حضوری در آن درس/دروس نیست. در این صورت اساتید موظفند نمرات دانشجویان را مطابق روال معمول، در سامانه جامع آموزشی دانشگاه (سیستم گلستان) وارد کنند.

در صورت عدم منع برای برگزاری آزمون حضوری از سوی ستاد ملّی مبارزه با کرونا، امکان برگزاری امتحانات پایان ترم در مراکز آموزشی جهاددانشگاهی استان محل زندگی دانشجویان در سراسر کشور فراهم خواهد شد. در این حالت لازم است اقدامات زیر انجام شود:

الف) ارائه درخواست دانشجو مبنی بر برگزاری امتحان پایان ترم در مرکز آموزشی جهاددانشگاهی استان محل زندگی از طریق سامانه جامع آموزشی دانشگاه (سیستم گلستان)

ب) ارسال سؤالات یا برگه امتحان از سوی دانشگاه به مرکز آموزشی جهاددانشگاهی مورد نظر پس از انجام هماهنگی‏ های لازم

ج) حضور دانشجو در مرکز آموزشی جهاددانشگاهی استان محل زندگی در زمان (روز و ساعت) مقرر

د) انجام آزمون با اعمال مراقبت کامل و دقیق از امنیت سؤالات از سوی مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی

ه) ارسال برگه یا پاسخنامه به دانشگاه به صورت محرمانه و در حداقل زمان ممکن

و) تحویل برگه یا پاسخنامه به استاد محترم درس و اعلام نمره در سامانه جامع آموزشی دانشگاه

تبصره ۱: در بهره‏ گیری از این روش، اولویت با آن دسته از دانشجویان شهرستانی است که در نیمسال پایانی تحصیل هستند یا به دلیل موجه امکان سفر به دانشگاه برای آنها مقدور نیست. تشخیص استفاده از این امکان، بر عهده معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه است.

تبصره ۲: در مناطقی از کشور که به تشخیص مرجع ذیصلاح، بیماری گسترش یافته است و منطقه یا استان در وضعیت فوق ‏العاده قرار دارد، بهره ‏گیری از این روش امکان‌پذیر نخواهد بود.

تبصره ۳: زمان ارسال درخواست از سوی دانشجویان و اطلاعات (زمان و مکان) برگزاری امتحان متعاقباً اعلام می‏‌شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، در بخش پایانی این اطلاعیه آمده است: دانشکده‏‎ها باید ترتیبی اتخاذ کنند تا در زمان باقی‌مانده تا شروع امتحانات بر اساس تقویم آموزشی (۱۶ تیرماه) برای دانشجویان متقاضی، یک یا دو جلسه پرسش و پاسخ و رفع اشکال به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‏ های بهداشتی در دانشگاه برگزار کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علم و فرهنگ کروناویروس برگزاری امتحانات پایان امتحانات پایان نیمسال آموزشی جهاددانشگاهی آموزشی دانشگاه برگزاری امتحان برگزاری آزمون مرکز آموزشی سال تحصیلی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۳۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛مهشید سلیمانی گفت: برای ارتقا سلامت روان آحاد جامعه و پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی، خدمات روانشناختی تخصصی و مشاوره‌ای در زمینه‌های فردی، خانواده، زوج، تحصیلی و شغلی در قالب ۶۴ مرکز مشاوره عمومی و تخصصی، سلامت روان و تیم‌های محب به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود.
وی افزود: این خدمات در سه شکل حضوری، تلفنی و مجازی و در دو قالب دولتی و غیر دولتی ارائه می‌شود.
مراکز مشاوره حضوری دولتی در مرکز استان و مراکز مشاوره حضوری غیردولتی در دو سطح مراکز مشاوره عمومی و تخصصی فعالیت می‌کنند.
سلیمانی گفت: خط صدای مشاور ۱۴۸۰ پاسخگوی ۱۵ هزار تماس گیرنده بوده که همه تماس‌های مردمی با این شماره، محرمانه و امن است و افراد می‌توانند مشکلات و مواردی که مطرح کردن آنها به صورت حضوری دشوار است را به صورت تلفنی با مشاوران در میان بگذارند.
وی افزود: در قالب اجرای طرح غربالگری اضطراب دو هزار و ۳۷۲ کودک غربال شدند که ۵۳۴ کودک مشکوک به اضطراب شناخته و برای گذراندن مراحل مشاوره و درمان به متخصص ارجاع شدند.
سامانه صدای مشاور بهزیستی (خط تلفنی ۱۴۸۰) برای مشاوره غیرحضوری و تلفنی همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۱۰ شب به صورت رایگان مشاوره کاملاً ًتخصصی ارائه می‌کند.

دیگر خبرها

  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • برگزاری دوره آموزشی طرح معراج در فرخ شهر
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری دوره آموزشی تربیتی معراج در فرخ شهر
  • بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور
  • بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است