Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@12:50:32 GMT

اردکان، پایلوت طرح کشوری مناسب‌سازی شهری شد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۵۸۳۴

اردکان، پایلوت طرح کشوری مناسب‌سازی شهری شد

به گزارش همشهری‌آنلاین، مسعود نشان در گفت و گو با ایرنا افزود:‌ برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری این موضوع با فرمانداری، شهرداری و مسئولان سایر نهادهای یزد بوده است.

وی ادامه داد: در اولین گام، پایش برای مکان‌های نیازمند مناسب‌سازی انجام می‌شود. سازمان بهزیستی ۱۰۰ میلیون ریال برای این منظور اختصاص داده و مراحل اجرایی کار هم شروع شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشان اظهار کرد: ‌وظیفه انسانی و اسلامی همه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی است که نسبت به مناسب‌سازی فضای  عمومی شهر برای تردد همه افراد جامعه مخصوصا اقشار ناتوان مانند معلولان، سالمندان، زنان باردار و کودکان تلاش کنند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی یزد ادامه داد: شهر اردکان به عنوان محلی برای اجرای نمونه این طرح می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها باشد.

وی از یزد به عنوان یکی از شهرهای قطب گردشگری ایران یاد کرد و گفت: با این رویکرد، نیاز آن دسته از سالمندانی که به استان سفر می‌کنند هم برآورده می‌شود.

براساس سرشماری سال ۹۵، ۸/۴ درصد جمعیت شهرستان اردکان سالمند هستند و ۲ هزار معلول و ۵۰۰ خانوار نیازمند، زیر پوشش اداره بهزیستی شهرستان اردکان قرار دارند.

کد خبر 521130 برچسب‌ها خدمات شهری استان یزد سازمان بهزیستی معلول و معلولیت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خدمات شهری استان یزد سازمان بهزیستی معلول و معلولیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۵۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرده‌افشانی ۶۲۸ هکتار نخیلات لامرد پایان یافت

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌رضا محمدی بعد از ظهر شنبه با اعلام این خبر گفت: گرده افشانی نخلستان‌های لامرد از هفته سوم اسفندماه آغاز و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.

این مقام مسؤول تصریح کرد: مناسب‌ترین دمای گرده‌افشانی بین ۲۲ الی ۲۷ درجه سانتیگراد و مناسب‌ترین ساعات گرده افشانی ساعات ۱۰ الی ۱۵ محسوب می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان لامرد همچنین بیان کرد: گرده افشانی نقش بسیار مهمی در افزایش تولید و کیفیت محصول خرما دارد و رعایت اصول و دقت در انجام آن ضروری است.

محمدی درخت نخل را از جمله درختان دوپایه که شامل گل‌های نر و ماده بر روی درختان جداگانه می‌باشد برشمرد و در ادامه افزود: برای تولید اقتصادی محصول را باید گرده افشانی نمود که این کار به صورت سنتی و دستی توسط کارگران ماهر انجام می‌شود.

وی در پایان از زاهدی، شاهانی، گشخواه، خاصویی به عنوان مهمترین ارقام تولیدی شهرستان نام برد و به ارقام تجاری پیاروم و مجول اشاره کرد که در حال توسعه است.

کد خبر 6090145

دیگر خبرها

  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران
  • گرده‌افشانی ۶۲۸ هکتار نخیلات لامرد پایان یافت
  • ضرورت حفظ یکپارچگی شهر ری در تقسیمات کشوری
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • پشتوانه‌سازی و قهرمان‌پروری از مهمترین برنامه‌های هیات اتومبیلرانی خوزستان
  • سارقان مسلح احشام در دام پلیس آبادان
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان