Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@23:37:37 GMT

آغاز برداشت آلبالو و گیلاس از باغات صحنه

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۶۷۴۳

آغاز برداشت آلبالو و گیلاس از باغات صحنه

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ اصلان غفاری‌بیستونی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صحنه با بیان اینکه شهرستان صحنه بیشترین باغات آلبالو و گیلاس استان کرمانشاه را دارد، سطح باغات بارور آلبالو و گیلاس این شهرستان را ۵۸۳ هکتار عنوان کرد.

او با اشاره به اینکه متوسط عملکرد باغات آلبالو و گیلاس شهرستان صحنه بین ۱۲ تا ۱۴ تن در هکتار است، گفت : پیش بینی می‌شود امسال حدود هفت هزار تن آلبالو و گیلاس در این شهرستان تولید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صحنه ارقام گیلاس باغات شهرستان صحنه را شامل تک دانه مشهد، صورتی لواسان، زرد دانشکده و... دانست و افزود: ارقام آلبالوی باغات این شهرستان نیز عمدتا از نوع "سیگانی" و "برترمو" بوده و مقادیری هم ارقام محلی داریم.

غفاری با بیان اینکه برداشت آلبالو و گیلاس از باغات شهرستان صحنه از هفته گذشته شروع شده، گفت: احتمالا برداشت محصول در این شهرستان تا اواخر تیرماه ادامه داشته باشد.

غفاری توسعه باغات آلبالو و گیلاس را جزو اولویت‌های کشاورزی شهرستان صحنه عنوان و افزود: شاهد توسعه باغات مدرن آلبالو و گیلاس در این شهرستان باشیم .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی میادین میوه و تره بار محصولات کشاورزی اراضی کشاورزی آلبالو و گیلاس شهرستان صحنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۶۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ سید علی موسوی با اشاره به اینکه کشت بادام زمینی در ۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آغاز شده است افزود: پیش بینی می‌شود بادام کاران گیلانی امسال ۱۱ هزار تن پیله خشک به ارزش اقتصادی ۱۲ میلیارد تومان برداشت کنند. 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه شهرستان آستانه اشرفیه با ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار قطب تولید این محصول در گیلان است اضافه کرد: در شهرستان‌های تالش، رشت، رودبار و بندر انزلی نیز بادام زمینی کشت می‌شود. 
سید علی موسوی با بیان اینکه بادام زمینی هر ساله در اردیبهشت ماه کشت و برداشت آن از اوایل شهریور ماه آغاز می‌شود، گفت:بادام زمینی گیلان با داشتن دوره رشد ۱۱۰ تا ۱۲۰ روز از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و به دلیل طعم مطلوب، مورد پسند و استقبال مصرف کنندگان است. 
وی با اشاره به اینکه بیش از ۵ هزار خانوار گیلانی در زمینه تولید و بهره برداری بادام زمینی فعالیت دارند افزود: همچنین ۸ کارخانه و ۲۰۰ کارگاه سنتی در زمینه فرآوری این محصول در استان فعال هستند. 
محصول بادام زمینی به دلیل داشتن چربی‌های غیر اشباع و پروتئین بالا، کاهش دهنده خطر بیماری‌های قلبی، سرطان و آلزایمر است و علاوه بر مصرف خوراکی و آجیلی در تهیه روغن بادام زمینی، کره بادام زمینی، علوفه و مصارف صنعتی نیز کاربرد دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • برداشت گل گاوزبان از باغات اشکورات رودسر
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی