Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اولین همایش مدیران برتر شهری ارتباطی ایران با حضور جمعی از مدیران شهری و اصحاب رسانه برگزار شد. تاریخ انتشار: 20:26 - 24 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۸۷۶۶

خبرگزاری میزان - اولین همایش مدیران برتر شهری ارتباطی ایران با حضور جمعی از مدیران شهری و اصحاب رسانه برگزار شد.

در این همایش از دو سامانه نامگذاری و سرویس بوک توسط شهردار تهران رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیروز حناچی شهردار تهران، غلامحسین محمدی مشاور شهردار تهران، جوادی یگانه معاون شهردار تهران، محمدجواد حق شناس عضو شورای شهر و ابراهیم امینی، نایب رییس شورای شهر تهران از جمله افرادی هستند که در این مراسم به سخنرانی پرداختند.

ضرورت استفاده بیشتر از فضای مجازی در شرایط کرونایی

پیروز حناچی، شهردار تهران در این همایش ضمن گرامیداشت روز جهانی ارتباطات با تاخیر تبریک گفت: اهمیت روابط عمومی و تاثیر آن بر افکار عمومی چگونه است که طبیعتا این مساله کارویژه همه روابط عمومی هاست.

وی با اشاره به تبعات عدم توجه به افکار عمومی در روابط عمومی‌ها خاطرنشان کرد: یکی از وظایف ما در شهرداری تهران تبیین سیاست‌هایی است که در خانواده شهرداری اجرایی میشود.

بیشتر بخوانید: رونمایی از دو اپلیکیشن برای جمع آوری پسماند‌های خشک

حناچی با تشبیه شهرداری از ابعاد مختلف با چند وزارتخانه دولتی تصریح کرد: اگر این سازمان در مسیر خود حرکت نکند میتواند تبعات بسیاری با خود به همراه داشته باشد.

وی با تاکید بر همراهی مردم در اداره شهر تهران خاطرنشان کرد: در این شرایط شهر ارزانتر اداره می‌شود و ما چنین تجربه‌ای را در زمان جنگ داشتیم.

شهردار تهران با اشاره به همراهی مردم و پشتیبانی آنان از نیرو‌ها در زمان جنگ تصریح کرد: همانطور که امام راحل فرمودند باید قدر مردم را بدانیم و وظیفه همه ماست که بتوانیم رضایت مردم را جلب کنیم و وای بر ما اگر از این فرصت استفاده نکرده و آنان را ناامید کنیم.

وی با اشاره به تجربیات شهرداری در ایام کرونا خاطرنشان کرد: بسیاری از کشور با بیشترین امکانات نتوانستند مدیریت مناسبی در مواجهه با کرونا داشته باشند که ما از این مساله شادمان نیستیم، اما در مقایسه با دیگر کشور‌ها عملکرد بهتری داشتیم و مردم به خوبی این تفاوت‌ها را احساس کردند.

حناچی با اشاره به نامگذاری دو سامانه نامگذاری تصریح کرد: این بانک اطلاعاتی در ادامه تکمیل‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به فرصت استفاده از فضای مجازی در شرایط کرونایی خاطرنشان کرد: من در سفرم به برلین با اپلیکیشنی مواجه شدم که درخت‌های مثمر را به مردم معرفی میکرددر نتیجه ما هم در زمینه‌های دیگر میتوانیم از ظرفیت‌های فضای مجازی استفاده کنیم.

حناچی خاطرنشان کرد: ما به زودی از برنامه تهران هوشمند پرده برداری خواهیم کرد و جزییات بیشتری از آن را به مردم می‌رسانیم.

ارتباط دوسویه مردم و مسئولان در شهر ارتباطی

غلامحسین محمدی، مشاور شهردار تهران در این همایش با اشاره به اهداف این همایش گفت: قرار بود این همایش در هفته ارتباطات برگزار شود، اما کرونا زمان این همایش را به تاخیر انداخت.

وی ادامه داد: از سال گذشته که سومین برنامه توسعه شهرداری تهران اجرا شد، شاخصی را با عنوان توسعه ارتباطی تعریف کردیم و تلاش کردیم که این شاخصه را بهبود ببخشیم.

وی با بیان اینکه در شهر ارتباطی مردم و مسئولان باهم ارتباط بیشتری باهم دارند، خاطرنشان کرد: ما با توجه به تغییر ریل شهری و تحول گفتمان شهری به تولید ادبیات جدید پرداختیم و عناصر شهر ارتباطی را در سال گذشته تدوین کردیم.

محمدی در ادامه از پایش عملکرد مدیران ارتباطی شهر تهران و رتبه بندی آنان خبر داد و گفت: در تلاش هستیم با رویکرد‌های جدید به ارتباطی پاسخگو، همراه با مردم و گفتمان ساز برسیم.

نظر مردم متمایزکننده عملکرد مدیریت شهری است

جوادی یگانه معاون امور اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه آنچه مدیریت شهری را متمایزمی کند مردم و نظر آنان است، گفت: شهرداری تهران پیشانی ارتباط با مردم است و این موضوع را می‌توان از میزان ارتباط مردم با شهرداری در روز سنجید.

وی ادامه داد: ارتباط با مردم و گفتگو با مردم همه هدف این همایش و مراسم بوده و بخشی از این با شفافیت عملکرد‌ها محقق می‌شود.

جوادی یگانه خاطرنشان کرد: بخش دیگر این مهم با حرف زدن با مردم محقق می‌شود. امروز با مردم صحبت کردن نکته مهمی است که کمتر در این سال‌ها به سراغ آن رفته ایم.

معاون اجتماعی شهردار تهران افزود: ما از مردم ایده می‌گیریم از آن‌ها نظرسنجی می‌کنیم، اما هنوز با مردم حرف نزده ایم. در زمان شیوع کرونا دیدیم که می‌شود ارتباطات را مجازی کرد و می‌توان بخشی از همین صحبت کردن با مردم را از همین طریق پیش برد و تاکید این همایش می‌تواند این باشد که مردم برای ما نقطه هدف باشد.

به گفته جوادی یگانه اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های کوچک مقیاس محلی در سال پیش رو اشاره کرد و گفت انتخاب این رویکرد از همین جنس بوده است.

وی ادامه داد: وجه تمایز این دوره از مدیریت شهری با دوره‌های گذشته این است که همگان یعنی همه ذی نفعان شهر در اجرای هر فرآیندی نقش داشته باشند.

انتقاد نایب رییس شورا از آنلاین برگزار نشدن این همایش

ابراهیم امینی با اشاره به اهمیت فعالیت مدیران روابط عمومی خاطرنشان کرد: جا داشت این نشست هم به صورت مجازی برگزار میشد تا هم پایبندی خود را در رعایت توصیه‌ها به مردم نشان دهیم و از تجمعات خودداری شود.

وی ادامه داد: این ضرورت احساس نیاز میشود که به فضای مجازی در پساکرونا هم توجه شود و با محقق شدن دوبت الکترونیک میتوانیم به حل مشکلات بپردازیم.

امینی با اشاره به کارکرد دوطرفه روابط عمومی خاطرنشان کرد: روابط عمومی باید به اطلاع رسانی مردم کمک کند و روابط عمومی نباید به بلندگوی مدیران مبدل شود.

وی ادامه داد: این مساله یکی از مشکلات اساسی کشور است و در این شرایط شهروندان از واقعیت‌ها مطلع نمیشوند.

امینی خاطرنشان کرد: امیدوارم که روابط عمومی‌ها بتوانند به جایگاه کاقعی خود در کشور برسند.

سرمایه اجتماعی مولفه اصلی شهر ارتباطی است

محمدجواد حق شناس، رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر در همایش مدیران برتر شهر ارتباطی تهران گفت: سرمایه اجتماعی یکی از مولفه‌های اصلی در پایداری فرهنگی و اجتماعی است.

وی در این همایش با تاکید بر اینکه در برنامه سوم توسعه شهر تهران در حوزه فرهنگی و اجتماعی با رویکرد پایداری ده شاخص کلیدی به تصویب شورای شهر رسیده است گفت:یکی از شاخص‌های کلیدی، ارتقای سرمایه اجتماعی مدیریت شهری است. در طول سال‌ها به دلیل تسلط نگاه کالبدی به شهر، آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی بسیاری بروز کرده وبه زیبایی و زیست پذیری شهر آسیب زده است. نگاه انسان محور و مبتنی بر پایداری فرهنگی و اجتماعی یک نیاز و راه حلی برای التیام بحران‌های اجتماعی و فرهنگی شهر و شرط لازم برای توسعه متوازن و موفق شهر است.

عضو شورای شهر ادامه داد:سرمایه اجتماعی یکی از مولفه‌های اصلی در پایداری فرهنگی و اجتماعی است؛ که تعریف مختلفی از آن می‌شود. اما می‌توان آن را شبکه‌ای از روابط اجتماعی هم افزا دانست که مبتنی بر آگاهی و شناخت و اعتماد به تعامل و مشارکت سازنده می‌انجامد. اگر قرار باشد در شهر مدیران بگونه‌ای عمل کنند که مردم آگاهی و شناخت لازم به اهداف و برنامه و سیاست‌های مدیریت شهری را نداشته باشند، اگر مدیریت شهری بگونه‌ای عمل کند که مردم اعتماد و همدلی لازم را نداشته باشند، مردمی که فاقد آگاهی و شناخت و اعتماد لازم هستند طبیعتا تعامل و مشارکت و همراهی لازم را با مدیران شهری نخواهند داشت.

حق شناس ادامه داد:مدیران شهری هم باید بتوانند اطلاع رسانی و ایجاد شناخت لازم نسبت به اهداف و برنامه‌ها و سیاست‌های خود را در بین مردم را ایجاد کنند و باید بتوانند شفافیت و پاسخگویی مطلوب مردم را از خود نشان دهند.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی با اشاره به اینکه مدیران شهری برنامه‌های روشنی برای جذب تعامل و مشارکت و همراهی مردم با مدیریت شهری در همه حوزه‌ها داشته باشند، افزود:نیاز به انتقال معنا، نیاز به ایجاد آرامش، نیاز به مفاهمه، ایجاد حس تعادل و توازن در محیط و زندگی، درک زیباشناختی و نیاز به زبان و بیان موثر و مستعد انتقال مفاهیم و ایده‌ها از جمله زمینه‌های تحقق این مطلب است.

حق شناس با ذکر این مطلب که سرمایه اجتماعی سرمایه‌ای است که در انباشت و حفظ آن تک تک کارکنان و و مدیران شهری مسئولیتی ویژه دارند بیان کرد:در این میان، اما روابط عمومی شهرداری نقش و مسئولیتی مستقیم و مضاعف دارد.

اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، ایجاد شناخت عمیق و پاسخگویی، حفظ ارتباط با مردم و سازمان‌ها و بخش‌های مدنی جامعه، ایفای نقش پل ارتباطی و انتقال نظرات و انتظارات و انتقادات مردم به مسئولان و مدیران فقط بخشی از وظایف روابط عمومی است که باید با جدیت دنبال شود.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: مهم‌ترین وظایف روابط عمومی یک سازمان با کلید واژه سرمایه اجتماعی تعریف می‌شود. روابط عمومی‌ها در سازمان‌ها و از جمله در مدیریت شهری زمانی موفق خواهند بود که بتوانند با ایجاد رابطه‌ای دو سویه بین مدیران و مردم سرمایه اجتماعی را حفظ و یا ارتقا بخشند. امید است روابط عمومی شهرداری در دوره جدید توجه بیشتری به شاخص‌های عملیاتی مصوب شورا داشته و برنامه‌های متناسبی را بر اساس آن تعریف و به اجرا بگذارد.

حق شناس یکی دیگر از شاخص‌هایی که در برنامه سوم تعریف شده و با نقش روابط عمومی پیوند میخورد، ارتقای دیپلماسی شهری دانست و گفت: در این حوزه نیز امیدوارم روابط عمومی شهرداری بتواند ابتکار عمل و خلاقیت متناسبی از خود نشان دهد. در دنیای امروز کلید واژه‌های همچون اطلاعات و ارتباطات و افکار عمومی نقشی بسیار جدی دارد؛ لذا اهمیت جایگاه روابط عمومی سازمان‌ها روز افزون است. به سهم خود از تلاش مدیران و کارکنان حوزه روابط عمومی‌ها بویژه در مدیریت شهری تشکر می‌کنم.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در خاتمه افزود:امیدوارم مدیران ارتباطات و روابط عمومی با برقراری رابطه مؤثر با شهروندان عزیز و کاهش تنش‌ها در محیط کاری بتوانند فرایندی ایجاد کنند که وظایف برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت، رهبری و کنترل توسط آن انجام گردد و با ایجاد ارتباطات سالم و مؤثر، تنش‌های موجود در مسیر انجام این وظایف را از بین ببرند و یا لااقل کاهش می‌دهد و بتوانند با ارتباطی موثر جهت هماهنگ کردن و متناسب نمودن خواسته‌ها و نیازمند‌های اقشار مختلف جامعه قدم بردارند.

در این مراسم در پایان از مدیران روابط عمومی و مدیران برتر در سال ۹۸ تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شهردار تهران فرهنگی و اجتماعی سرمایه اجتماعی روابط عمومی ها شهرداری تهران شهردار تهران جوادی یگانه مدیران شهری مدیریت شهری داشته باشند شهر ارتباطی فضای مجازی شهر تهران شورای شهر برنامه ها حق شناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۷۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام ۱۰ پروژه عمرانی بلاتکلیف در شمال تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی صباغ افزود: توانستیم ۱۳۷ پروژه را در یکصد و هفتمین پویش امید و افتخار به شهروندان شمیران هدیه دهیم و ۶۶ پروژه توسعه محله‌ای را نیز در افتتاحیه پروژه‌های من شهردارم شهرداری تهران، قرار دهیم و سایر پروژه‌ها با غیر مستمرها نیز در طول سال افتتاح شد.

وی به اتمام پروژه‌هایی اشاره کرد که بالغ بر ۱۰ سال بلاتکلیف رها شده بود که مجموعه چند منظوره ریحانه از آن جمله بود که پس از ۱۳ سال از زمان شروع آن امسال مهیای استفاده شهروندان شد و همچنین مجموعه ورزشی شهدای شهرک نفت نیز پس از ۱۲ سال به اتمام رسید و ۵ مجموعه ورزشی دیگر نیز به مساحت ۱۸ هزار متر مربع در حال ساخت است که با اتمام آنها سرانه‌های ورزشی منطقه از ۱۷ سانتی‌متر به ۳۰ سانتی‌متر برای هر فرد خواهد رسید.

شهردار منطقه یک گفت: تلاش‌های منطقه در اجرای پروژه‌های احداثی نیز منجر به افزایش ۹۵ درصدی اعتبارات منطقه از ۸۸۲ میلیارد تومان به ۱,۶۶۵ میلیارد تومان شده است که خود نویدبخش سرعت بخشی به اجرای پروژه‌ها در سال آتی است و سالی امید بخش و پر کار را پیش رو داریم و سعی خواهیم کرد در همه حوزه‌های عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری، فضای سبز، اجتماعی و فرهنگی و… تلاش کنیم تا به رضایتمندی حداکثری اهالی شمیران برسیم.

اطلاع رسانی، نقش مهمی در ارتقای امید و رشد بالندگی جامعه دارد

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی اقدامات اجرایی نقش بسیار مهمی در شهردار منطقه یک گفت: اطلاع رسانی و تولید خبر و محتوا مهم‌ترین وظیفه در روابط عمومی‌های سازمان است و اگر در این زمینه ۳۰ درصد توان اجرایی را بر اطلاع رسانی بگذاریم کم است چرا که اگر کار خوب در این حوزه انجام شود امید در جامعه افزایش پیدا می‌کند.

صباغ افزود: همه حوزه‌ها در حال انجام حجم بالای کار و خدمات هستند ولی ضعف در اطلاع رسانی وجود دارد و معرفی پروژه‌ها به مردم خوب اجرا نمی‌شود و به اهمیت رسانه دقت لازم نمی‌شود.

شهردار منطقه یک با اهمیت دانستن فضای مجازی در جامعه کنونی گفت: ۷۰ درصد اطلاع رسانی‌ها در حوزه شبکه‌های اجتماعی و مجازی است ولی هنوز مدل‌های سنتی در ادارات استفاده می‌شود.

وی افزود: خبر و محتوا باید مبتنی بر سلیقه و جذابیت مورد توجه شهروندان تنظیم و تولید شود و در حال حاضر مخاطبین به اخبار کوتاه و در حد تیتر و عکس بیشتر توجه می‌کنند و اگر خبر برای آنها جذابیت داشته باشد ادامه اطلاعات را می‌خوانند.

صدیقه محمدبیگی مدیر روابط عمومی منطقه نیز در این گردهمایی بر تشکیل شبکه‌های اطلاع رسانی تاکید کرد و گفت: نیاز است با تهیه گروه‌های خبری بین روابط عمومی‌ها تمام ادارات از اقدامات و کارهای اجرایی یکدیگر مطلع شوند و یکدیگر را در اطلاع رسانی به شهروندان یاری دهند.

وی در جلسه با روابط عمومی‌ها، استفاده از شبکه‌های اجتماعی محلی را یکی از مهمترین راه‌های اطلاع رسانی برای شهروندان دانست و گفت: در جلسه‌ای که چندی پیش به همین منظور برگزار شد با ادمین‌های کانال‌های خبری محلات ارتباط برقرار کردیم تا بتوانیم اطلاعات و اقدامات را به نحو موثرتری در جامعه اطلاع رسانی کنیم.

کد خبر 6088866

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن
  • ثبت عملکرد دستگاهها برای برگزاری کنگره شهدا در سامانه دولت
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • برخورد با یک راننده تاکسی به دلیل حمل عجیب بار + عکس
  • لیگ برتر بسکتبال| پیروزی طبیعت بر ذوب‌آهن در نخستین دیدار مرحله نیمه‌نهایی
  • پیروزی طبیعت در نخستین دیدار نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال
  • حمل بار عجیب توسط یک تاکسی/ معرفی تاکسیران به هیات انضباطی
  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است
  • اتمام ۱۰ پروژه عمرانی بلاتکلیف در شمال تهران