Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@23:08:13 GMT

گیاهی سیسوس، گیاه کم توقع را بهتر بشناسید

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۸۱۹۷

گیاهی سیسوس، گیاه کم توقع را بهتر بشناسید

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،گیاه سیسوس گیاه رونده‌ای است که زادگاه اصلی آن کشور استرالیاست. این گیاه نیاز به مراقبت‌های ساده‌ای دارد که هر فرد مبتدی می‌تواند از آن نگهداری کند.

نکته قابل توجه این است که این گیاه از تابش نور مستقیم خورشید فراری است، بنابراین این گیاه را باید در محلی که تابش نور غیر مستقیم است قرار دهید و در زمستان این گیاه را در درجه حرارات ۱۵ و در تابستان در ۲۰ درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای آبیاری گیاه سیسوس باید اجازه دهید تا سطح خاک خشک شود؛ این گیاه نیازمند تغذیه‌هایی است بنابراین می‌توانید برای آن از کود‌های مایع یا جامد استفاده کنید. خاک مناسب این گیاه خاک کمپوست است.

هنگامی که این گیاه رشد کرد باید گلدان آن را تعویض کنید، معمولا نیاز است تا هر دو سال یکبار این کار را انجام دهید اگر این کار را انجام ندهید برگ‌ها زرد شده و به مرور زمان گیاه پژمرده می‌شود.

اگر رشد گیاه کند شود باید بدانید که گیاه از کمبود موادغذایی رنج می‌برد، اگر فاصله بین برگ‌ها زیاد شده باشد نیز می‌توانید به این نتیجه رسید که گیاه نور کافی دریافت نکرده است بنابراین گلدان را به محل روشن تری منتقل کنید.

جالب است بدانید که این گیاه رونده است و نیاز دارد تا گلدان مناسبی برای رشد بهتر آن تهیه کنید. این گیاه را می‌توان به راحتی در خانه نگهداری کرد و با یک روش شناخته شده، یعنی کاشت مستقیم قلمه‌ها درون گلدان، تکثیر این گیاه است. با استفاده از یک چاقوی تیز، قیچی باغبانی و یا سر شاخه زن، قلمه‌های انتهایی ساقه را به اندازه ۸ تا ۱۲ سانتی متر، جدا کنید.

بیشتر بخوانید:

روش نگهداری از گیاه سنجاقی در خانه

چگونه از گیاه عشق نگهداری کنیم؟

پرورش طلای سبز در گلدان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست گیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۸۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، دادستان فسا گفت:جشن گلریزان در حمایت از معلولان مرکز نگهداری امیرالمومنین فسا برگزار  و به همت خیران فسایی بیش از ۳۰۰ میلیون تومان به این مرکز اهدا شد.

هوشمندی افزود: یک خیر فسایی، قطعه زمینی به این مرکز اهدا کرده است که به زودی با همکاری خیران و شهرداری این شهرستان ساخت آن آغاز می‌شود.

در این مرکز شبانه روزی، ۴۰ معلول ذهنی پسر بالای ۱۴ سال نگهدای می‌شوند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی
  • دو بنای همشکل در ایران و ترکمنستان را بشناسید
  • نحوه پرورش درخت انبه با کمک میوه آن در گلدان خانگی (فیلم)
  • مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید
  • راز نگه‌داشتن گل طبیعی به مدت طولانی را می‌دانید؟
  • فعالیت ۱۵۰۰ پاکبان در ۳۶ شهر استان گلستان
  • ویدیو/ دستاوردهای هوافضای کشور در ۱۴۰۲ را بشناسید
  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید
  • ۷ بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید