Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-08@03:54:59 GMT

توضیحی درباره بوی بد آب لوله‌کشی خانگی اهواز

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۸۳۱۹

توضیحی درباره بوی بد آب لوله‌کشی خانگی اهواز

صادق حقیقی‌پور در حاشیه افتتاح پروژه اصلاح و توسعه شبکه آب خیابان یک منطقه حصیرآباد اهواز که امروز ۲۴ خردادماه انجام شد، اظهار کرد: در این خیابان حدود ۷۰ خانوار ساکن هستند که سال‌ها با مشکلات جدی آب مواجه بوده‌اند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: برای آبرسانی به این خانوار‌ها با اعتباری حدود ۳۰۰ میلیون تومان، ۲۰۰ متر لوله پلی‌اتیلن و ۷۰ کیت انشعاب خانگی اجرا شد تا آب به ساکنین این خیابان برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در بخش دیگر صحبت خود در خصوص بوی بد آب در برخی از مناطق اهواز تصریح کرد: در برخی از نقاط اهواز با توجه بالا بودن ارتفاع آب‌های سطحی، در ساعات کم‌فشاری که در پیک مصرف قرار داریم و زمانی که از پمپ‌ها استفاده می‌شود، ممکن است آب‌های سطحی از درز لوله‌ها وارد شبکه شوند.

حقیقی‌پور بیان کرد: فاضلاب وارد شبکه آب اهواز نمی‌شود، زیرا مسیر لوله‌های آب و مسیر لوله‌های فاضلاب از یکدیگر جدا هستند.

وی افزود: فرسودگی خطوط و همچنین پمپاژ مستقیم آب از شبکه توسط مردم به وسیله پمپ، از عواملی است که موجب می‌شود آب‌های سطحی وارد شبکه شوند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آب لوله کشی بوی بد آب فاضلاب آب شرب پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۸۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاضلاب خانگی عامل ریزش قنات‌ و فرونشست زمین در یزد است

علیرضا نقوی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه انتقال شبکه دفع آب‌های سطحی به قنات‌های متروکه سطح شهر و فرونشست‌ها صحت ندارد، گفت: حفره‌ای که در بارندگی‌های اخیر در تقاطع ایرانشهر ایجاد شده، در مسیر پوکه متروکه‌ای بود که عمده دلیل آن اتصال فاضلاب خانگی و واحدهای صنفی اطراف به مسیر قنات بود.

وی با تاکید بر اینکه متأسفانه بارها نسبت به تخلف این قبیل اقدامات شهروندان تذکر داده شد و همشهریان بر اصلاح آن اقدام نکردند، از شرکت آب و فاضلاب هم خواست به این مهم تاکید بیشتری داشته باشد.

وی با تأکید بر اصلاح مسیر فاضلاب‌های خانگی از سوی شهروندان عنوان کرد: بخشی از کسبه و ساکنان اقدام به اتصال لوله‌های فاضلاب خانگی به مسیرهای پوکه قنات می‌کنند که این کار علاوه بر تخلف و جرم بودن، منجر به این قبیل فرونشست‌ها در سطح معابر می‌شود که خسارات جبران‌ناپذیر و جانی نیز به دنبال خواهد داشت.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد بر همکاری دستگاه‌های خدمات رسان برای اصلاح این وضعیت تاکید کرد و افزود: شهرداری منطقه تاریخی در سال گذشته با هزینه ۱۰۷ میلیارد ریال، پروژه دفع آب‌های سطحی از بلوار دهم فروردین تا رودخانه مرکزی را اجرا کرد که خوشبختانه امسال هیچیک از خیابان‌های مسیر دچار آبگرفتگی نبود و روان آب‌ها به رودخانه مرکزی هدایت شده است و خبر منتشر شده مبنی بر هدایت روان آب‌ها به قنات‌های متروکه صحت ندارد.

کد خبر 6097672

دیگر خبرها

  • نشست چندباره خیابان‌های اصفهان/وقتی زمین زیر پای مردم سست می‌شود
  • نشست زمین برای چهارمین بار در خیابان شهیدان کاظمی + عکس
  • تکرار نشست زمین در خیابان شهیدان کاظمی/عمق فرونشست ۴ متر است
  • نشست زمین و ترکیدگی لوله در خیابان شهیدان کاظمی
  • اجرای ۱۰۷ میلیاردی پروژه دفع آب‌های سطحی در بافت تاریخی یزد
  • ادعای هدایت روان آب‌ها به قنات‌های متروکه یزد صحت ندارد
  • با ۹۵ درصد درخواست‌های انشعابات غیر خانگی آب و فاضلاب موافقت شد
  • فاضلاب خانگی عامل ریزش قنات‌ و فرونشست زمین در یزد است
  • آسفالت خیابان صنایع اهواز
  • خیابان صنایع اهواز آسفالت می‌شود