Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت: با تداوم روند فعلی تا سه سال آینده جمعیت بازنشستگان کشور از جمله گلستان بیشتر از جمعیت شاغلان خواهد بود که نیاز است نمایندگان نسبت به افزایش سن بازنشستگی اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قدرت‌الله نظری عصر امروز در نشست نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با کانون‌های بازنشستگی استان گلستان که در خانه مهر گرگان برگزار شد، اظهار کرد: یک میلیون و ۳۷۰ هزار بازنشسته در کشور وجود دارد که ۶۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد بازنشستگان از جامعه بزرگ آموزش و پرورش هستند.

وی تصریح کرد: با تدوام روند فعلی تا سه سال آینده جمعیت بازنشستگان کشور از جمله استان گلستان بیشتر از جمعیت شاغلان خواهد بود که نیاز است نمایندگان نسبت به افزایش سن بازنشستگی اقدام کنند.

* در استان گلستان ۳۰ هزار و ۵۲۵ بازنشسته وجود دارد/ از این تعداد ۲۰ هزار و ۵۰۷ نفر بالغ بر ۷۰ درصد بازنشستگان آموزش و پرورش استان را تشکیل می‌دهد

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان افزود: در استان گلستان ۳۰ هزار و ۵۲۵ بازنشسته وجود دارد که از این تعداد ۲۰ هزار و ۵۰۷ نفر بالغ بر ۷۰ درصد بازنشستگان آموزش و پرورش استان را تشکیل می‌دهد.

نظری بر لزوم همسان سازی حقوق بازنشستگان تاکید کرد و گفت: یکی از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش برای رفع کمبودهای نیروی انسانی استفاده از ظرفیت بازنشستگان است که نیاز است سن بازنشستگی افزایش پیدا کند و از ظرفیت افراد باتجربه و کیفی استفاده شود.

* راه‌اندازی باشگاه پیشکسوتان استان در شهرستان گرگان/ ۱۸۰۰ متقاضی مسکن ملی بازنشستگان گلستان تایید شد

وی از راه‌اندازی باشگاه پیشکسوتان استان در شهرستان گرگان خبر داد و بیان کرد: راه‌اندازی این باشگاه یکی از اتفاقات خوبی بود که شاهد تحرکات مثبت بودیم نیاز است در راستای تقویت و تجهیز این باشگاه اهتمام لازم صورت پذیرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: استفاده از تسهیلات بانکی برای پیشکسوتان و استفاده از مراکز آموزشی رفاهی به همان اندازه که برای شاغلان تخفیف داده می‌شود برای پیشکسوتان منظور شود.

نظری در خصوص وضعیت مسکن ملی برای بازنشستگان استان گفت: برای مسکن ملی ۳ هزار و ۴۰۰ نفر در سامانه ثبت‌نام کردند که از این تعداد یک هزار و ۸۰۰ نفر تائید شدند.

وی بیان کرد: در هر شهرستان یک کانون با رویکرد تقویت کانون‌های بازنشستگی مشورتی نیاز است شکل بگیرد تا در سایه ایده‌های خلاقانه اقدامات موثر قوت بگیرد.

نظری تسریع در اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را خواستار شد و گفت: نیاز است اعتباربخشی بیشتری در این زمینه لحاظ شود.

انتهای پیام/83001

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس آموزش و پرورش استان سن بازنشستگی استان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۸۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پول هست زمین نیست!

سید رضا نظری روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در گرگان کمبود فضای آموزشی است و این مشکل در حدی است که در جنوب گرگان از خیابان عدالت ۵۷ تا ناهارخوران هیچ مدرسه دولتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در گرگان اعتبار داریم اما زمین نداریم، افزود: دستگاه‌های متولی در این بخش به آموزش و پرورش کمک کنند تا با واگذاری زمین، مدرسه‌سازی در مرکز گلستان سرعت بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲، هر هفته یک مدرسه و هر ۲ روز بیش از یک کلاس درس در گلستان افتتاح شده و خیرین در این زمینه همراهی خوبی داشتند که جای قدردانی دارد.

نظری با بیان اینکه سال آینده ۲ هزار نفر از معلمان گلستانی بازنشسته می‌شوند، تصریح کرد: با استخدام‌های انجام‌شده، امسال در گلستان مشکل کمبود معلم جبران شده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته هزار و ۳۰۰ نفر در گلستان جذب آموزش و پرورش شدند اما این آمار امسال به ۲ هزار و ۲۰۰ نفر می‌رسد و جذب نیروهای رسمی در آموزش و پرورش رشد ۹۰ درصدی خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از تحقق ۶۳ درصدی مصوبات آموزش و پرورش در سفر اول هیات دولت به گلستان خبر داد و گفت: در سفراول نزدیک به ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای آموزش و پرورش گلستان در نظر گرفته شد که این میزان در سفر دوم هیات دولت به استان به ۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرد و رشد پنج برابری داشته است.

نظری به توجه ویژه دولت سیزدهم به اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام اشاره کرد و یادآور شد: پنج پروژه بالای ۲ هزار مترمربع که بلاتکلیف مانده بود در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید که مرکز رشد کارآفرینی، مدرسه ۱۸ کلاسه، آموزشگاه ۱۶ کلاسه آق‌قلا و استخر دانش‌آموزی گنبدکاووس از جمله این پروژه‌ها است.

وی با بیان اینکه ۱۹ هزار دانش‌آموز عشایری در گلستان وجود دارند که بیشتر آنها در مدارس شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند، افزود: ۲۲۰ هزار دانش‌آموز گلستان پایه اول تا ششم ابتدایی از سهمیه شیر رایگان بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه امسال دو معلم گلستانی به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شدند، تصریح کرد: «نرگس سادات سجادی» آموزگار استثنایی شهرستان آزادشهر و «مرجان ارازیان» مربی سلامت شهرستان مراوه‌تپه به عنوان معلمان نمونه کشوری انتخاب و در جمع معلمان برگزیده کشوری قرار گرفتند.

دیگر خبرها

  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند / ۶۷ هزار فرهنگی در شرایط بازنشستگی 
  • تجلیل از بازنشستگان آموزش و پرورش
  • حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان دو برابر می شود/ ۶۷ هزار فرهنگی در آستانه بازنشستگی
  • نمایندگان قزوین پیگیر افزایش حقوق کارگران باشند
  • نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در مدارس گلستان
  • بی عدالتی در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده است
  • وجود ۲ معلم نمونه کشوری در گلستان
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • پول هست زمین نیست!