Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  اوضاع ناآرام شهر‌های آمریکا طی روز‌های گذشته در صدر اخبار رسانه‌های جهان قرار گرفته است. جزئیات ماجرا را نیز حتما شنیده اید: قتل یک شهروند سیاهپوست (جورج فلوید) غیر مسلح توسط پلیس و در مینیاپولیس و به دنبال آن اعتراضات مردمی که به آشوب و برخورد خشن نیرو‌های امنیتی در مناطق مختلف آمریکا منتج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همزمان با آنچه پس از قتل یک سیاه پوست در آمریکا روی داده؛ موضوعی باسابقه و ریشه دار در تاریخ این کشور، باردیگر نظر کارشناسان و البته مردم عادی را به خود جلب کرده است و آن چیزی نیست جز معضل "نژادپرستی"، "نفرت نژادی" و نوع نگرش غالب نسبت به رنگین پوستان در آمریکا.

بیش از ۳۰۰ سال زمان لازم بود تا قوانین آمریکا حداقل روی کاغذ به تبعیض میان سفید و سیاه پایان دهد، اما نمی‌توان انکار کرد که این رویکرد هرگز به طور کامل حذف نشده است.

در سال ۱۸۶۰ از میان ۱۵۱۵۶۰۵ خانواده‌ای که آزادانه در پانزده ایالت زندگی می‌کردند نزدیک به ۴۰۰۰۰۰ خانواده یعنی معادل یک چهارم برده داشتند. هر چندبرده داری به لطف تلاش‌های رئیس جمهور فقید آمریکا، آبراهام لینکلن برچیده شد، ولی همچنان بسیاری از آمریکایی‌های سفید پوست، خود را برتر از رنگین پوستان می‌دانند.

فیلم‌های مطرحی مانند "۱۲ سال بردگی"، "جنگوی زنجیرگسسته" و بسیاری از آثار دیگر با محوریت موضوع نژاد پرستی در کشوری تولید شده و مورد تحسین قرار گرفته اند که ظاهرا در سال ۲۰۲۰ نیز همچنان موضوع برای تولید آثاری با تم نفرت نژادی دارد!

در ادامه مروری خواهیم داشت بر تصاویر تاریخی و مستند با موضوع نژاد پرستی و سوء رفتار علیه سیاه پوستان در آمریکا؛ موضوعی که همچنان به شکل‌های دیگر در تکرار است. کوکلوس کلان‌ها (معتقدان به برتری سفید‌ها بر رنگین پوستان) هنوز جریان پرقدرتی در آمریکا هستند.   دفتر یک برده دار با لیست اسامی ۱۱۸ برده برای فروش- کارولینای جنوبی سال ۱۷۵۴ بستن برده‌ها به یکدیگر و پیاده بردن آن‌ها در حالی که مردان سفیدپوست شلاق به‌دست و تفنگ به‌دوش در جلو و پشت صف آن‌ها حرکت می‌کردند/ این روشی مرسوم برای انتقال گروهی برده‌ها طی دوران برده‌داری در آمریکا بود.

حراج برده – سال ۱۸۵۳

آگهی فروش برده با شرایط و قیمت مشخص از سن ۲۰ تا ۵۲ سال- سال ۱۸۵۵

برده‌ای از بتون‌روژ (ایالت لوئیزیانا) - سال ۱۸۶۳/ جای زخم‌ها ناشی از شلاق توسط صاحبش است!

به دار آویختن یک برده و عکس یادگاری! - سال ۱۸۸۲

دار زدن یک برده و عکس یادگاری در جورجیا- سال ۱۸۸۹

رژه افتخار کوکلوس کلان در واشنگتن- سال ۱۹۲۵

حمله سگ پلیس به فعال حقوق مدنی در آلاباما-۱۹۶۳

منبع: عصرایران

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جورج فلوید نژادپرستی در آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۴۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید : اسرائیل قبل از حمله به رفح نظرات ما را خواهد شنید

سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید اعلام کرد اسرائیل پذیرفته پیش از حمله به رفح، به نظرات آمریکا در این باره گوش دهد.

به گزارش ایسنا، «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید گفت اسرائیل پذیرفته پیش از آغاز حمله به رفح، دغدغه‌ها و نظرات آمریکا را بررسی کند.

کربی به شبکه خبری «ای. بی. سی» گفت: «آن‌ها (اسرائیل) به ما تضمین داده‌اند که تا وقتی درباره چشم‌اندازها و نگرانی‌های خود گفت‌وگو نکرده‌ایم، به رفح حمله نکنند.»

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا همچنین اعلام کرد آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده در سفر آتی خود به منطقه سعی دارد شرایط را برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای تسهیل کند.

او همچنین گفت در صورت موافقت حماس با توافق تبادل اسرا، ممکن است آتش‌بس ۶ هفته‌ای برقرار شده و طرح حمله نظامی به رفح منتفی اعلام شود.

کربی همچنین با طرح این ادعا که تعداد کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به غزه افزایش یافته است، گفت: «اسرائیلی‌ها رفته‌رفته به تعهداتی که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از آن‌ها خواسته عمل می‌کنند.»

علاوه بر این، کاخ سفید امروز اعلام کرد کمک‌های بشردوستانه از طریق بندر موقتی که آمریکا در نزدیکی غزه ایجاد کرده، ظرف ۲ یا ۳ هفته آینده به غزه خواهد رسید، اما مقدار این کمک‌ها نسبت به کمک‌های بشردوستانه‌ای که از مسیر زمینی به غزه می‌رسد، کمتر است.

یک مقام حماس به رویترز گفت هیئت نمایندگان حماس قرار است فردا به قاهره بروند تا در مذاکرات آتش‌بس شرکت کنند.

یک مقام صهیونیست هفته گذشته اعلام کرد با وجود نگرانی‌های بین‌المللی گسترده، رژیم صهیونیستی تصمیم خود را برای حمله زمینی به رفح گرفته و این عملیات به‌زودی انجام خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: اسرائیل قبل از حمله به رفح نظرات ما را خواهد شنید
  • کاخ سفید : اسرائیل قبل از حمله به رفح نظرات ما را خواهد شنید
  • مرگ یک سیاهپوست دیگر در حین بازداشت توسط پلیس آمریکا
  •  مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو
  • لحظات دردناک تگزاس و نیویورک
  • فیلم/ حمایت سیاه‌پوستان آمریکا از اعتراضات ضدصهیونیستی
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه‌ای در مذاکرات غزه شد
  • حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی
  • ناکامی پلیس آمریکا در مهار اعتراضات ضد صهیونیستی