Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان انتقال خون از اخد پلاسمای خون بیماران بهبود یافته کرونا در ۲۲ مرکز تخصصی در کشور حبرداد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیمان عشقی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با شبکه خبر با تکریم و تقدیر از اهداکنندگان مستمر خون به مناسبت روز جهانی اهدای خون اظهار کرد: امسال باید به طور ویژه از بیمارانی که از بیماری کرونا رهایی پیدا کردند و بعد از گذشت یک ماه از بهبودی اقدام به اهدای پلاسما کردند تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان اینکه روز جهانی اهدای خون به منظور تشویق به این عمل انسان دوستانه است، افزود: اهدای خون یک نوع جانبازی است، زیرا انسان جان خود را برای سلامت دیگری در معرض آزار قرار می‌دهد البته که این جانبازی یک جان فشانی بدون درد و بدون دغدغه است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون با اشاره به پیشینه ۱۴ ساله اهدای داوطلبانه خون در کشور گفت: سالانه از ۲.۵ میلیون اهدا کننده خون فقط از دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر خون گرفته می‌شود و از ۴۰۰ هزار نفر دیگر به منظور حفظ سلامتی خود این افراد یا دریافت کننده آن، خون دریافت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه سخت گیرانه ترین قواعد و قوانین برای اخذ خون از اهدا کنندگان اعمال می‌شود، تصریح کرد: بر خلاف سایر نقاط جهان که در بحران کرونا استانداردهای دریافت خون پایین آمد همچنان در کشور ایران قواعد سخت گیرانه و پیشگیرانه برای اخذ خون اعمال می‌شود.

عشقی با اشاره به اینکه اهدای خون در اوضاع بحران کرونا هیچ فرقی با گذشته نداشته است، گفت: آمادگی کارگاه‌ها همچنان ۱۰۰ درصد و کامل است و تمامی پایگاه‌ها ضدعفونی و آماده فعالیت هستند.

وی در خصوص برنامه سازمان انتقال خون برای تکریم اهدا کنندگان مستمر در سال جاری تصریح کرد: پکیج خدمات ویژه در نظر می‌گیریم و با برنامه‌های کاربردی که در سازمان پیش‌بینی شده است اطلاعات مهمی به اهدا کنندگان داده می‌شود و تسهیلات ویژه برای اهداکنندگان مستمر در نظر گرفته شده است

مدیرعامل سازمان انتقال خون با اشاره به لزوم اهدای پلاسمای بیماران بهبود یافته کرونا اظهار کرد: از بهبودیافتگان تقاضا دارم که وضعیت خود در دوران ابتلاء به ویروس کرونا فراموش نکنند.

وی در خصوص نحوه اهدای پلاسما توسط بیماران بهبود یافته کرونا گفت: ۲۲ پایگاه تخصصی برای اخذ پلاسما در کشور وجود دارد که بدون گرفتن خون و فقط با گرفتن یک ساعت از زمان افراد می‌توانند با گرفتن پلاسما به بهبود بیماری کرونا در بدن شخص دیگری کمک کنند.

کد خبر 428670

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اهدای پلاسما بهبود بیماری کرونا ویروس انتقال خون اهداي خون شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان انتقال خون اهدای پلاسما اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۶۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است

کیان دهراب‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درخصوص وضعیت خونی استان اصفهان، اظهار کرد: میزان ذخیره خون استان دو هزار و ۶۷۵ واحد معادل ۶/۶ روز و در شهرستان اصفهان یک هزار و ۸۳۹ واحد معادل ۵/۵ روز می‌باشد.

وی افزود: از هم استانی‌های عزیز تقاضا داریم به صورت مستمر به مراکز اهدای خون مراجعه نمایند و با اهدای یک واحد خون جان سه نفر را نجات دهند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان تاکید کرد: از اهداکنندگان با گروه‌های خونی A منفی و o منفی می‌خواهیم بیشتر به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

کد خبر 6086218

دیگر خبرها

  • آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران
  • آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است