Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@22:59:19 GMT

تصاویر/ پل معلق تمام شیشه‌ای هیر

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۸۸۳۴۳

تصاویر/ پل معلق تمام شیشه‌ای هیر

نخستین پل معلق تمام شیشه‌ای قوسی شکل جهان، به طول ۲۰۰ متر و ارتفاع ۷۰ متر از دره به دست توانمند مهندسان بومی طراحی و در بلندای شهر هیر ساخته شده است.

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛نخستین پل معلق تمام شیشه‌ای قوسی شکل جهان، به طول ۲۰۰ متر و ارتفاع ۷۰ متر از دره به دست توانمند مهندسان بومی طراحی و در بلندای شهر هیر ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کف این پل از ترکیب ۵ لایه شیشه و لمینت طراحی و اجرا شده است، به نحوی که وقتی بر روی این پل هیجان انگیز قدم بر میدارید، جلوه‌ای از رودخانه، درخت و صخره‌ها را در زیر پا می‌توان مشاهده کرد. پل معلق بی نظیر هیر با سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی به مرحله اجرا و بهره برداری رسیده است و به زودی فاز‌های توسعه‌ای این پل در بخش‌های هتل، زیپ لاین، بگ جامپ و شهر بازی به بهره برداری خواهد رسید. 

منبع: دانا

کلیدواژه: پل معلق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۸۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاقیت هنرمند سملقانی در کار با شیشه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مهمترین دغدغه محمد کاظم زاهدی در کنار شغلش رها سازی ضایعات شیشه و آینه در طبیعت و آسیب رساندن به محیط زیست است.

این هنرمند پرتلاش ۱۳سال پیش از دغدغه خود فرصتی برای هنری نو و حفظ محیط زیست ساخت و با ضایعات شیشه های رنگارنگ ساختمانی و آینه ها شروع به ساخت ماکت های شیشه ای همچون(مسجد،آرامگاه حافظ و سعدی،برج آزادی، سازهای موسیقی و اشکال هندسی) کرد.

این کارآفرین با استعداد ساخت اولین ماکت‌های شیشه ای در کشور را راه اندازی کرد و ماهانه از ۱۲۰ کیلو گرم رها سازی ضایعات به محیط زیست جلوگیری می کند.

آقای زاهدی علاوه بر اشتغال برای ۳نفر، سالانه بصورت میانگین ۲۰۰ میلیون تومان از این راه کسب درآمد می کند.

با وجود این هنر ماندگار و علی رغم پی گیری های این هنرمند جوان از دستگاه های مربوطه همچون میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری هنوز برای این شغل کد رشته ای تعریف نشده است و مسئولان استانی و کشوری با مشاهده آثار فاخر این جوان قول همکاری هایی در حد شعار می دهند .

این هنرمند فعال تنها از طریق پارک علم و فناوری توانسته مجوز صنایع خلاق را کسب کند که در این مورد مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری شهرستان مانه و سملقان افزود:

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به واحد‌های نو آور مجوز صنایع خلاق رو اختصاص میدهد که واحد آقای زاهدی اولین و تنها واحد فناور ساخت ماکت های شیشه ای در کشور است که توانسته این مجوز را کسب کند.

احمدی گفت: این کارآفرین پر استعداد توانسته این هنر را با ظرافت بالا و اندازه های بسیار دقیق آثاری ماندگار خلق کند.

آقای زاهدی تا کنون علاوه بر خراسان شمالی ساخت این آثار هنرمندانه متقاضی این آثار را از استان های خراسان رضوی،گلستان،تهران و همچنین کشور عراق و ترکمنستان دریافت کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • استقرار ۵۰ درصد تولیدکنندگان شوینده در قزوین
  • کشف ۲۲ کیلوگرم شیشه در میناب
  • خلاقیت هنرمند سملقانی در کار با شیشه
  • تهران آماده برگزاری نخستین انتخابات تمام الکترونیک
  • انتقال ۱۵۰ کیلو شیشه با کامیون ناکام ماند
  • نخستین ربات تمام الکتریکی جهان رونمایی شد/ با توانایی حفظ سرعت ثابت
  • ساخت آجر‌های هوشمند انرژی با استفاده از پسماند
  • معلق ماندن مردم در تاب پارک سیرجان در پی قطع برق
  • رشیدپور همچنان دنبال جایی برای انتشار «ساعت صفر» است
  • دستاوردهای هیات اقتصادی هرمزگان به کشور چین