Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@22:12:54 GMT

فیلتر شنی و سختی گیر رزینی ساخت شرکت اطلس آب

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۸۸۸۴۰

فیلتر شنی و سختی گیر رزینی ساخت شرکت اطلس آب

یکی از مهمترین و پرکاربردترین روش ها در زلال سازی آب و پساب از فیلتراسیون به وسیله فیلتر شنی نام برده می شود. ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱ بازار نظرات - اخبار بازار -

به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری تسنیم، شرکت اطلس آب با سه دهه تجربه مفید  و کارخانه مجهز به طراحی و ساخت انواع سیستمهای تصفیه آب و فاضلاب  فیلتر شنی ,سختی گیر رزینی,دستگاه تصفیه آب صنعتی و نیمه صنعتی,سیستم تبادل کننده یونی, سیستم های گندزدایی و ضد عفونی آب و فاضلاب ,نازل فیلتر شنی,فیلتر کربنی, پکیج تصفیه فاضلاب مواد شیمیایی  آنتی اسکالانت ممبران, سنگ سیلیس, اسید شستشو ممبران ,چربی گیر فاضلاب,کلریفایر, تجهیزات تصفیه استخر,تصفیه آب خانگی,هیدرو سیکلون,
گزارش تسنیم  بنا بر اعلام شرکت اطلس آب کیمیا پالایش تمامی تولیدات شرکت دارای یک سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یکی از مهمترین و پرکاربردترین روش ها در زلال سازی آب و پساب از فیلتراسیون به وسیله فیلتر شنی  نام برده می شود.  اساس کار این گونه فیلترها تصفیه فیزیکی آب و به دام انداختن ذرات معلق تا 80 میکرون لابلای بستر فیلتر شنی می باشد.  به صورتی که آب از قسمت بالای فیلتر وارد فیلتر و بستر سنگ سیلیس می گردد و پس از گذر از لابلای بستر سیلیس تمامی املاح معلق تا 80 میکرون را جدا سازی نماید. و آب شفاف و زلال از قسمت تحتانی فیلتر به بیرون هدایت می شود.  مخزن فیلتر شنی از ورق فلزی ورق گالوانیزه ساخته می شود.  در ورق سیاه پس از سندبلاست با سه لایه پوشش رنگ اپوکسی عایق می شود تا در برابر خورندگی مقاوم شود .

ولی در مواقعی که  خورندگی آب بالا باشد به جای ورق سیاه از فیلتر شنی FRP و استفاده می شود چرا که این گونه سیستم ها در مقابل TDS  بالای آب مقاوم تر می باشد تمام این فیلترها دارای یک شبکه لوله کشی خاص به همراه اتصالات و شیرآلات در ورودی و خروجی سیستم می باشد که این گونه شیرها می‌تواند هم به صورت دستی و هم به صورت تمام اتوماتیک  در نظر گرفته شود. از دیگر متعلقات همراه فیلتر شنی می توان به شیر تخلیه و  هوا وهمچنین تخلیه اضطراری فشارسنج. فلنج های شارژ و تخلیه اشاره کرد.

تمامی این گونه سیستم ها دارای عملکرد یکسان می باشند و عملکرد تصفیه و عملکرد  پسشویی  می باشد در مرحله اول در سیکل تصفیه آب از قسمت بالایی وارد می شود از قسمت پایین فیلتر خروج پیدا می‌کند و در عمل بگواش عکس این عمل صورت می پذیرد به گونه ای که آب از قسمت تحتانی وارد و از  قسمت بالایی فیلتر خارج می گردد و باعث می شود تمامی املاح درگیر در لایه های سنگ سیلیس از فیلتر به قسمت فاضلاب هدایت شود.

ویژگی های فیلتر شنی ساخت شرکت اطلس آب:

 1-انتخاب نوع فیلتر شنی بنا به درخواست مشتری و مطابق با شرایط جوی نوع استفاده و نوع آب مورد نظر
2-قابل تجهیز کردن به سیستم اتوماتیک و دستی
3-رعایت پوشش رنگ آمیزی و استاندارد سندبلاست
4-مجهز به شیر هواگیری و فشار سنج
5-مجهز به دریچه های شارژ و تخلیه سیلیس
6-تحمل فشار تا 7 بار
7-شرایط استاندارد ازمه در ساخت ستون فیلتر شنی
8-استفاده از سنگ سیلیس با خلوص 99%
9-گارانتی یکساله و خدمات پس از فروش 10 ساله
10-همراه بودن دفترچه نصی و راه اندازی
سختی گیر رزینی
سختی گیر رزینی ساخت شرکت اطلس آب


این روزها با توجه به ناخالصی های موجود درون آب که باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای استفاده صنعتی و آشامیدنی ایجاد می کند استفاده از بعضی دستگاه های تصفیه آب در این خصوص توسعه می شود که از جمله آنها می توان به دستگاه  سختی گیر رزینی اشاره کرد. این روزها استفاده از این دستگاه با توجه به ناخالصی های موجود درون آب از جمله یون های کلسیم و منیزیم که در لوله های سیستم های سرمایشی و گرمایشی دچار ایجاد رسوب می‌شود.نمود بیشتری پیدا کرده است
از معروفترین نوع آلاینده های موجود در آب که می تواند مورد بررسی قرار گیرد سختی آب می باشد. که برای تعریف آن می‌توان گفت مجموعه یون های کاتیون و آنیون  مثبت و منفی محلول موجود درون آب  اشاره کرد. تعریف ساده آن می‌توان گفت مجموعه یون کلسیم و منیزیم درون آب سختی آب  می باشد. به دلیل تشکیل آن نیز گذر آب از میان  سنگ آهک آهنگ نرم است که من باعث تشکیل کلسیم و منیزیم می باشند. اکثر آبهای زیر زمینی دارای سختی بالایی می باشند.

مشکلات ایجاد شده توسط آب با سختی بالاایجاد رسوب در تجهیزات و سیستم های لوله کشی آب صنعتی و آشامیدنی اصولاً آب دارای سختی بالا وقتی که حرارت می بیند باعث ایجاد رسوب کربنات کلسیم می شود که این عمل دارد لوله های گرمایشی ساختمان بیشتر نمود پیدا می‌کند باعث می شود در لوله های ایجاد رسوب کرده و باعث کاهش کارایی و صدمه دیدن و در نهایت افزایش هزینه تعمیر و جایگزینی آنها شود.

کاهش اثرات مواد  پاک کننده و شوینده
 وقتی مواد شوینده مخصوصاً صابون در معرض آب با سختی بالا قرار می گیرند با توجه به وجود کلسیم موجود در آب واکنش شیمیایی صورت می پذیرد واکنش سدیم موجود درون آب مواد شوینده جای خود را به یون کلسیم می‌دهد که در نتیجه این گونه واکنش باعث خوب کف نکردن این مواد شوینده می‌شود و این اتفاق باعث می‌شود که اثربخشی شستشو شده میزان استفاده از مواد شوینده را بیشتر کرده که این عمل در شستشوی البسه و شستن مو و بدن بیشتر نمود پیدا می‌کند.



ایجاد رسوب و لکه روی ظروف و شیشه ها
گرفتن کتری از مهمترین موارد می‌باشد که به خاطر سختی بالا موجود درون آب می باشد که نمونه دیگر آن را در شستشوی ظروف و شیشه ها می توان مشاهده کرد.  بعضی مشکلات می‌توان به خشکی و خارش پوست مو و سر و کاهش حالت پذیری  مو و لکه های سفید صابون روی در و دیوار سرویس های بهداشتی اشاره کرد.

اساس کار سختی گیر رزینی
اساس عملکرد این گونه سیستم ها فرآیند تبادل یونی می باشد و شیمیایی است که توسط آن سدیم و پتاسیم جایگزین یونهای کلسیم و منیزیم درون آب می شوند. دستگاه سختی گیر رزینی دارای دو مخزن مجزا می باشد که در یکی از آنها و سنگ سیلیس قرار دارد کار اساسی توسط این مخزن صورت می پذیرد و در تمامی دستگاه‌ها یک مخزن پلی اتیلن نیز تهویه می گردد که باعث می شود کار اساسی توسط این مخزن که به صورت فلزی و یا FRP می باشد صورت می پذیرد و در تمامی دستگاه‌ها یک مخزن پلی اتیلن نیز  در نظر گرفته می شود که  همیشه آب نمک وجود دارد که باعث می شود که در زمان اشباع شدن رزین به وسیله آب نمک آن را احیا شود.

 انواع دستگاه سختی گیر رزینی
این گونه دستگاه ها در چند مدل که از جمله مهمترین آنها نوع فلزی و  FRP آن می باشد که این روزها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. هر دو نوع این دستگاه ها قابلیت نصب لوله کشی به صورت دستی و تمام اتوماتیک را دارا می باشد که تمام اتوماتیک آن در مقایسه با دستی از قیمت بیشتری برخوردار می باشد.

 کاربرد سختی گیر رزینی
کاربرد این سیستم ها معمولاً برای مصارف صنعتی شهری و تجاری می باشد که از کاربردهای مهم می‌توان به مواردی همچون آب آشامیدنی بویلر آب جبرانی با آب آب با درجه خلوص بالا خوشرویی ها و رستوران ها کاربرد این سیستم ها معمولاً برای مصارف صنعتی شهری و تجاری می باشد که از کاربردهای مهم می‌توان به مواردی همچون آب آشامیدنی بویلر آب جبرانی با آب آب با درجه خلوص بالا خوشرویی ها و رستوران ها  موسسه های دستگاه تصفیه آب و آب دیونایزر مورد استفاده قرار می گیرد موسسه های دستگاه تصفیه آب و آب دیونایزر مورد استفاده قرار می گیرد.

 برای آنکه عملکرد دستگاه سختی گیر رزینی و عملکرد آن را بتوانیم بالاتر ببریم استفاده از دستگاه  فیلتر شنی مکمل بسیار عالی می باشد که باعث می شود از ورود املاح جامد محلول درون آب و همچنین کدورت دستگاه سختی گیر رزینی جلوگیری به عمل آید استفاده از این دستگاه با توجه به اینکه وجود کدورت و  ناخالصی های آب باعث می شود رزین موجود در دستگاه زودتر تخریب شود.  در جاهایی که ظرفیت خروجی آب بالا می باشد همیشه از سوی کارشناسان شرکت اطلس آب فیلتر شنی نیز همیشه  توسعه می گردد استفاده از فیلتر شنی قبل از سیستم های تبادل یونی باعث می شود که در زمان احیای رزین سیکل بگواش در زمان احیا رزین کاهش پیدا کند چرا که در ورودی آب سیستم تبادل یونی املاح موجودو همچنین کدورت حذف گردیده است.  فیلتر شنی از یک مخزن استوانه ای تشکیل شده است که درون آن را به وسیله سنگ سیلیس و یا آنتراسیت و در بعضی مواقع که آب دارای کدورت رنگ طعم بو می باشد مورد استفاده قرار می گیرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید با کارشناسان شرکت اطلس آب تماس حاصل نمایید
02146076082 تلفن
02146076976 فکس
www.atlas-ab.ir

انتهای پیام/

R30411/P/S1407/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مورد استفاده قرار کلسیم و منیزیم صورت می پذیرد مواد شوینده باعث می شود ایجاد رسوب دستگاه ها سنگ سیلیس سختی بالا فیلتر شنی سیستم ها تصفیه آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۸۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارتباطات: رفع فیلتر گوگل پلی یکی از دستور کار‌های گروه تعیین مصادیق مجرمانه است

به گزارش صدای ایران، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه این هفته هیئت دولت درباره آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی با بیان اینکه برای بار سوم این موضوع را در گروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم، گفت: امیدوارم در جلسه آتی، دوستان همراهی کنند و بررسی کنند تا از گوگل پلی رفع فیلتر شود.


وی همچنین ادامه داد: ۷ میلیون خانوار راحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته اند و هدف گذاری ما ۱۴ میلیون خانوار است.
وزیر ارتباطات همچنین گفت: این کارگروه  تعیین مصادیق مجرمانه ۱۲ عضو دارای حق رای  دارد که وزارت ارتباطات یک عضو است و دولت در کل ۶ رای دارد. اکثریت با دولت نیست و باید تصمیم جمعی گرفته شود.


وی ادامه داد: امسال برنامه ریزی برای ساخت و پرتاب ماهواره داریم. ظرف یکی دو ماه آینده رونمایی و پرتاب ماهواره اتفاق خواهد افتاد.

دیگر خبرها

  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • توافق آلمان و فرانسه روی پروژه مشترک تسلیحاتی پیشرفته
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • کاهش هزینه‌های غربالگری سرطان پستان با دستگاه ایران‌ساخت
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • سومین درخواست دولت برای رفع فیلتر گوگل پلی
  • وزیر ارتباطات: رفع فیلتر گوگل پلی یکی از دستور کار‌های گروه تعیین مصادیق مجرمانه است