Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-06@16:35:29 GMT

شرایط زیر پوسته زمین بازسازی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۸۹۶۷۷

شرایط زیر پوسته زمین بازسازی شد

اخیرا یک گروه از محققان شرایط سخت زیر پوسته زمین را همانگونه که در حدود ۳.۸ میلیارد سال پیش بود، بازسازی کردند.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تک اکسپلوریست، در آغاز وزیکول وجود داشت. وزیکول حبابی شبیه حباب صابون است که به صورت خودکار ایجاد می‌شود و توسط یک لایه غشایی محصور شده است و طبق یافته‌های دانشمندان توسط یک مایع با دمای ۴۰ تا ۸۰ درجه سانتیگراد و فشار زیاد احاطه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان در آزمایش خود ساختاری همانند سالها پیش که دارای شکاف‌های پر از آب میان سنگ‌ها در مرکز زمین و منابع زمین گرمایی بود، ایجاد کردند.

 آنها طی 14 روز در مجموع ۱۵۰۰ نسل وزیکول ایجاد و آن را شکافته و مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دادند.

دانشمندان دریافتند که برخی از وزیکول‌ها طی این همه سال و با گذشت زمان از تغییرات نسل جان سالم به در برده‌اند زیرا پیش‌ماده‌های پروتئینی خاصی را از "ماده اولیه" در داخل غشای خود تعبیه کرده بودند و این امر باعث شده بود که آنها به طور فزاینده‌ای پایدار، کوچک‌تر و مهمتر از همه غشای آنها نفوذپذیر شوند.

دانشمندان یقین دارند که با ایجاد و بازسازی چنین شرایطی توانسته‌اند شرایط  واقعی مرحله اولیه زندگی را نشان دهند.

"اولریچ شریبر"(Ulrich Schreiber) زمین شناس و استاد دانشگاه دویسبورگ اسن، گفت: همانطور که ما در تایم لپس شبیه ساختار میلیاردها سال قبل را بازسازی کرده‌ایم، ممکن است چنین وزیکول‌هایی به اندازه کافی پایدار باشند که در هنگام فوران آبفشان به سطح بیایند.

آبفشان( Geyser) چشمهٔ آب گرمی است که در فواصل زمانی معین آب داغ را با سرعت زیادی به بیرون پرتاب می‌کند. یکی از مراکز آبفشان‌های جهان پارک ملی یلوستون است.

علت پدید آمدن آبفشان شرایط خاص هیدروجیولوژیکال است. این پدیده تنها در چند مکان بر روی زمین اتفاق می افتد و در واقع پدیده‌ای نسبتاً نادر به حساب می‌آید. تمامی مناطق شامل آبفشان‌ها در نزدیکی مناطق آتشفشانی فعال قرار دارند و دلیل شکل‌گیری آن‌ها نزدیک بودن به ماگما هاست.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پوسته زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۹۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان گفت: مجمع خیرین برنامه ها و خط مشی ستاد عتبات را ادامه می‌دهد و از ظرفیت آنان برای تقویت برنامه‌ها استفاده می کند.   سردار حکمتیان افزود: با برگزاری این مجمع در استان اعضای هیات مدیره انتخاب می‌شوند تا شاهد فعالیت مجمع خیران حرم ساز استان باشیم.   وی اضافه کرد: این مجمع در مسیر اهداف و ماموریت‌های ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات و استفاده از ظرفیت نیکوکاران و خیرین برای تسریع در بازسازی این اماکن مقدس فعالیت خواهد کرد.   سردار حکمتیان گفت: در انتخابات مجمع خیرین حرم ساز استان از بین ۷۰ داوطلب برای حضور در هیات امنا و بازرسی با رای گیری، افرادی برای اعضای اصلی هیات امنا انتخاب می‌شود. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • سیاره مشتری ممکن است عامل وجود ماه زمین باشد
  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • این فناوری زمین را از گزند سیارک ها حفظ می کند
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • اطلاعات نامطمئن جیمزوب از حیات فرازمینی
  • ده نشانه بحث‌برانگیز از وجود حیات فرازمینی
  • سازمان ملل: بازسازی غزه به ۸۰ سال زمان نیاز دارد
  • امیر خاموشی از مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن‌پور بازدید کرد
  • ویدیو/ مغز انسان بزرگ‌تر می‌شود!