Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار هرمزگان گفت: عیب دانستن ابتلا به کرونا، کتمان و پنهان کاری و عدم رعایت قرنطینه توسط افراد دارای تست مثبت کرونا یکی از مشکلات در هرمزگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریدون همتی امروز در یک نشست مرتبط با موضوع کرونا در هرمزگان اظهار کرد: گزارش شده تعدادی از مدیران، کارکنان، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و افرادی چهره و تاثیرگذار از اقشار مختلف با تست کرونای مثبت با پنهان کاری و بدون اطلاع به اطرافیان خود، به مراودات و کارهای خود پرداخته‌اند که از نظر اخلاقی و قانونی هرگز قابل توجیه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ابتلا به کرونا عیب نیست اما کتمان و پنهان کاری آن توسط افرادی که آزمایش تست کرونای آنها مثبت اعلام می‌شود، می‌تواند حجم عظیمی از خوشه مبتلایان را تشکیل دهد و جامعه را با خطر جدی مواجه کند.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: متاسفانه یکی از مشکلاتی که در استان هرمزگان با آن مواجه هستیم، عیب دانستن اعلام ابتلا به کرونا و عدم رعایت قرنطینه و همچنین کتمان و پنهان کاری از سوی افرادی است که آزمایش تست کرونای آنها مثبت اعلام می‌شود.

همتی خاطرنشان کرد: در میان گروه‌های مختلف حتی افراد خاص استان، این امر دیده شده که حاضر نشده‌اند با وجود مثبت شدن تست کرونا، قرنطینه را رعایت کرده و حتی به دیگران و اطرافیان خود بگویند که دارای بیماری کرونا هستند و با وجود مثبت بودن تست کرونا به مراودات و کارهای خود می‌پردازند و در جلسات شرکت کرده یا در بین جامعه و در ادارات رفت و آمد می‌کنند!

وی اضافه کرد: متاسفانه برخی از افراد هم از ارائه اطلاعات صحیح خود از جمله  ثبت شغل واقعی خود در فرم ثبت نام مراکز نمونه‌گیری امتناع می کنند که این اقدام در ابتدا برای اطرافیان و عزیزان خود آن فرد، خطرآفرین خواهد بود. ارایه اطلاعات ناقص در پرسشنامه ضربه جبران ناپذیری به سلامت جامعه وارد می‌کند.

مقام عالی دولت در هرمزگان خاطرنشان کرد: افرادی که آزمایش تست کرونای آنها مثبت اعلام می‌شود، باید حتماً قرنطینه و عدم ارتباط با دیگران را رعایت کنند تا موجب ابتلای دیگران به این بیماری نشوند.

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: بیماری هرمزگان کرونا عیب فریدون همتی استاندار هرمزگان ابتلا به کرونا شیوع کرونا بندرعباس بیماری هرمزگان کرونا عیب ابتلا به کرونا تست کرونای پنهان کاری تست کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۰۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در این افراد کمتر است

آفتاب‌‌نیوز :

محققان اظهار کردند که افزایش آگاهی از کیفیت و کمّیت خواب می‌تواند به کیفیت خواب کمک کند و به‌طور بالقوه خطر بیماری قلبی و عروقی را کاهش دهد.

طبق گزارش انجمن خواب آمریکا، ۵۰ تا ۷۰ میلیون بزرگسال در ایالات‌متحده دارای اختلال خواب و از این تعداد، ۲۵ میلیون نفر مبتلا به آپنه انسدادی خواب هستند.

نتایج مطالعات نشان می‌دهد که آپنه انسدادی خواب با چندین بیماری قلبی و عروقی مرتبط است. نتایج تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که الگو‌های خواب سالم خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد حتی در میان افرادی که خطر ژنتیکی بالایی دارند.

اکثر مطالعاتی که ارتباط بین کیفیت خواب و خطر بیماری قلبی و عروقی را بررسی می‌کنند بر یک بّعد خواب یعنی مدت زمان خواب یا آپنه خواب متمرکز شده‌اند بنابراین، اثر ترکیبی چند بّعد خواب بر سلامت قلب و عروق مورد مطالعه قرار نگرفته است.

اخیراً محققان موسسه ملی بهداشت و تحقیقات پزشکی فرانسه در پاریس، تاثیر مشترک عادات خواب چندگانه را بر بروز بیماری‌های قلبی و عروقی بررسی کردند؛ آنان دریافتند که نمره خواب سالم‌تر با خطر کمتر بیماری قلبی و عروقی و سکته مغزی مرتبط است.

برای این مطالعه، محققان داده‌های جمع‌آوری شده بین سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۱ از ۷۲۰۳ مرد و زن ۵۰ تا ۷۵ ساله را تجزیه‌وتحلیل کردند. همه در ابتدای مطالعه مبتلا به بیماری قلبی نبودند.

هر شرکت‌کننده تحت معاینه فیزیکی و آزمایش‌های مختلف بیولوژیکی قرار گرفت. آنان همچنین اطلاعات مربوط به سبک زندگی و سابقه پزشکی خود را ارائه کردند و محققان عادات خواب شرکت‌کنندگان را از طریق پرسشنامه ارزیابی کردند.

محققان دریافتند که هر یک امتیاز افزایش در نمره خواب سالم با کاهش ۲۲ درصدی خطر بیماری قلبی و عروقی مطابقت دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در این افراد کمتر است
  • بهترین راه تشخیص کبد چرب | راه‌های پیشگیری از ابتلا به کبد چرب را بشناسید
  • هشدار برای شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گاو شیری
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم
  • عوامل خطر « زوال عقل زودرس » را بشناسید
  • علت ابتلا به لوپوس چیست؟/ عوامل خطر ابتلا به بیماری
  • توصیه‌هایی درباره یک بیماری زنانه
  • عوامل شیوع بیماری آسم و راهکارهای درمان
  • هشدار احتمال شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد